Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @deckard_r: Ja és persze az ember aggódik. De hát csak azért, mert ha a "villamos fűtés" kifejezés... (2018.12.17. 15:45) Vasárnap.
  • KAMA3: @A Tengerész: ahha! Ezesetben talán célszerűbb az excenter felől támadni, hogy ne essen le csempe.... (2018.12.14. 21:51) Péntek.
  • A Tengerész: @Grigorij Sandorovics: Ajha! Hány éve nem jelentkeztél? Pedig még írtam is neked valamikor tavaly ... (2018.12.13. 22:33) Vasárnap.
  • A Tengerész: @KAMA3: Ez volt az első ötletem, hogy feltekerem a maximumra a készüléken lévőt és egy külső termo... (2018.12.08. 17:03) Péntek.
  • carter66: Minden nap más idő van. Most jön megint a tavasz egy darabig. (2018.12.04. 10:03) Hétfő.

Linkblog

Vasárnap.

2008.05.11. 23:38 :: A Tengerész

Apróságokkal molyolok, pl. végre megcsináltam a head ajtajára a nyitvatartó kallantyút és a falra az Armaflexszel párnázott ütközőt, így állandóan nyitva lehet tartani, hogy a szalon felé szellőzzön. Miután végere itt a jó idő elkezdek a hajó külsején dolgozni. Ebben azért még hátráltat a rettenetes nyárfavirágzás, minden tele a szélfújta pelyhekkel, festeni nem lehet még bő három hétig legalább. Így  itt is az aprajával folytatom. Hosszas halogatás után végre elhatároztam hova teszem a hajótestet a galvanikus korrózió ellen védő anódokat. Ez utóbbihoz a Dömel Vilinek van egy holland könyve, amiben az áll, hogy valami relytélyes okból nem szabad a forgáskör által lefedett területre merőlegesen tehát a hajó  hossztengelyének irányba rakni, kivéve a csavar tengelyvonalat. Ennek megfelelően az  egyik hely a csavartengely vége ahova teszek "önfeláldozó fémet". Hosszas spekulálás után a csavartengely kiálló tönkcsövének végére két oldalra fúrtam 8-as meneteket egymástól 50mm távolságra egy erre a célra készített sablonon keresztül. A sablont elrakom és ezután akárhány anódot rakok fel ezen keresztül fúrom ki, így a lyukak biztos stimmelni fognak. Egy volt technikumi osztálytársamtól aki amúgy mindenféle katódvédelmekkel foglalkozik, kaptam egy csomó magnéziumrudat, (amúgy boyleranódok)ezeket fogom édesvízre használni, ha kimegyek tengerre majd cinkre cserélem. Egyébként a hajósboltban háromszor annyiba kerül a magnéziumanód, mint az azonos súlyú boyleranód a vízszerelvényboltban. Van egy nagy darab alumínium sinem is, azt is felhasználhatom tengeren, legfeljebb gyakrabban kell cserélni.

Ugyancsak hosszas halogatás után végre kiszerkesztettem 1:25-ös léptékben a vitorlarajzot, így a behúzópontokat is fel tudom hegeszteni a deckre. Persze biztos lesz a végén hogy valamit arrébb kell rakni, de legalább lesz kindulásom. (igazából úgy néz ki minden bordához teszek egy gyűrűt, ha az egyik nem jó, majd az előtte, vagy mögötte lévő jó lesz) Ugyancsak deckmunka a PB gáz csövének a decken átmenő csonkjának behegesztése. Végre kitaláltam azt is, hogy hol lesz a tuti helye a decken az édesvíz betöltő nyílásnak és meg is vettem hozzá a spéci csonkot. Ha ezek mind megvannak, (és persze a nyárfa is abbahagyja a környezetszennyezést) nekiállhatok a deckfestésnek.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr60464389

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.