Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @deckard_r: Ja és persze az ember aggódik. De hát csak azért, mert ha a "villamos fűtés" kifejezés... (2018.12.17. 15:45) Vasárnap.
  • KAMA3: @A Tengerész: ahha! Ezesetben talán célszerűbb az excenter felől támadni, hogy ne essen le csempe.... (2018.12.14. 21:51) Péntek.
  • A Tengerész: @Grigorij Sandorovics: Ajha! Hány éve nem jelentkeztél? Pedig még írtam is neked valamikor tavaly ... (2018.12.13. 22:33) Vasárnap.
  • A Tengerész: @KAMA3: Ez volt az első ötletem, hogy feltekerem a maximumra a készüléken lévőt és egy külső termo... (2018.12.08. 17:03) Péntek.
  • carter66: Minden nap más idő van. Most jön megint a tavasz egy darabig. (2018.12.04. 10:03) Hétfő.

Linkblog

Szerda

2008.03.19. 19:28 :: A Tengerész

Nincs az a pénz amiért ezt a munkát másnak csinálnám. Egy hete tekergek J.ágya alatt ami ugye -akárcsak az enyém-,  benyúlik a deck alá ráadásul. Láttam valahol egy gumiembert aki behajtogatta magát egy kisméretű kofferba, na neki való lenne ez a meló. Estleg annak a koldusnak, aki a Blahán a villamosmegállóban két kezén kissámlival cikázik a lábak közt, merthogy neki semmi lába nincs. Ugyanis iszonyatosan útba vannak a lábaim a szűk helyen. Holt fáradt vagyok, a nadrágom a térdemen rongyokban, a fejem tetejét sebek borítják, mert a legnagyobb óvatosság ellenére is állandóan beverem, de sisak nem férne el rajta, legfeljebb, ha egy olyan kipát domborítanék acéllemezből, amilyenbe a zsidók járnak a templomba. Szóval kínszenvedek és még legalább két nap. Nem tudom megmutatni, mert fényképezni nem lehet, az egész tákolmány annyira szűkösen megközelíthető, hogy halszem objektívvel lehetne csak befogni. Meg se fordul persze a fejemben, hogy leegyszerűsítem a feladatot, mert a rakodótérnek masszívnak és megközelítőleg szabályos alakúnak kell lenni és a kipufogócsőnek pedig olyan szilárdan szerelt bakelit lemezekkel határolt üveggyapot hőszigeteléssel kell burkolva lennie, hogy semmi szin alatt se érhessen hozzá bármi gyúlékony, vagy olvadó anyag.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr94388255

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.