Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Kis ember: Szép hosszú előadás volt, itt a másik rész www.youtube.com/watch?v=ZGf6ImD37vc (2018.11.21. 00:33) Hétfő.
  • A Tengerész: @teddybear01: A tárolással semmi gond. A stég alatt van egy sátortető és az alá kiemelem hevederek... (2018.11.20. 11:51) Péntek.
  • carter66: Én csak körbeásom és a talajszint alatt pár centivel elvágom a törzset, aztán mehet rá vissza a fö... (2018.11.06. 09:59) Hétfő.
  • A Tengerész: @zsepizsik: Nem is 300 volt hanem 330 :) (2018.11.01. 10:37) Hétfő.
  • A Tengerész: @lajtos: Welcome aboard lajtos! Köszönöm. Sajnos a helyzeten nem tudok változtatni, de megvan az a... (2018.10.29. 20:36) Szombat.

Linkblog

Szombat

2008.03.15. 18:15 :: A Tengerész

Kifújtam PUR habbal a baloldali ágy oldalrészén a szegélyt, ahogy korábban a jobb oldalon is.

Kis kitérő az árakról. Roppant mód észnél kell lenni. A PUR hab a "fiúknál" a vágóhíd sarkán lévő festékboltban, ahol ráadásul nyolc százalék kedvezményem van mert rendszeresen ott vásárolok (bár csak kis mennyiségeket ami eltörpül a rendszeresen betérő iparosok vásárlásaitól és gyanítom azért kaptam, mert jókat beszélgetünk hajóról és az élet dolgairól) majd a duplájába kerül, mint az OBI-ban. De aki azt hiszi ezek után, hogy mindent az OBI-ban kell venni az téved, mert a Lignolakk, amit a belső lakkozáshoz használok 1700 a boltban és 2400 Ft az OBI-ban. Szóval alaposan ráfizethetek, ha mindent a "rossz" helyen veszek. A darabolókorongot a kis szerszámboltban veszem a Praktiker tövében, sokkal olcsóbb mint a Praktikernél, csak a legjobb minőségű német 1,2mm vastag tárcsát használom, mert eleve kétszer addig tart mint a 20-30 százalékkal olcsóbb  kínai, vagy az olasz és a 115-ös gépeimre 125-öset veszek, ami talán csak pár forinttal drágább, mint a 115-ös, de a 10 mm átmérő növekedés dupla élettartamot jelent. Persze így amíg le nem kopott az egy centi, nem tudom használni a védőburkolatot, ami balesetveszélyes, de hát ahogy a Fülig Jimmy mondja kockázás nélkül nincs nyereség. A hajóépítés amúgy a sok munka mellett valami eszetlen (de nem agyatlan!) spórolással jár, például a legolcsóbb "kávéházi" egylapos papírszalvétát használjuk és a reggelit eltesszük vacsorához és ha nem túl koszos másnapra is, de kettébe hajtva és kifordítva gyakran a harmadikra is. 

Lefestettem kétszer a vasszerkezetet, ettől kezdve nem tudtam továbblépni amíg meg nem szárad a festék. Gondoltam más munkába kezdek, de amikor kicipeltem a kiszerelt boylert a deckre, a maradék víz az ölembe ömlött  belőle, jól eláztam. Nem volt mit tenni, kiteregettem a ruháimat száradni, "kimenőbe" öltöztem és elhagytam Amapolát. Veperdi Bandi  elküldte tegnap a Biset könyv második fejezetének nyersfordítását. Amikor kész egy fejezettel én átnézem és "szűz" szemmel finomítgatom kissé a szöveget.  Ehhez kellene használjam a Word korrektúra programját, de nem értek hozzá. Na beugrottam hazafelé Bandihoz, hogy kiokítson.

Hazafelé naívan azt hittem, hogy majd végigvillamosozok a Körúton és a Blahán átszállok a hetes buszra, na  ebből semmi nem lett, gyalogoltam, mint 56-ban ugyanezen az útvonalon. Semmi nem járt, csak le-föl hömpölygött a nép, zászlókkal és anélkül, jó és rossz arcok, úgy tünik a magát "nemzeti", meg "polgári" oldalnak tituláló becsületestől a legmocskosabb fasisztáig terjedő populáció frigye folyik, sikerült  ötvözni a félokosokat a féleszűekkel.  (mint Németországban 1921-től) Érdekes lesz nézni, majd ha 2010-ben uralkodnak, hogy esnek egymás torkának, (ha kell a történelmi példa Hitler és az SA a hosszú kések éjszakáján, vagy Horthy és a szegedi fehérgárdisták, de ha balról kell példa Sztálin amint lemészároltatja  elvtársait Zinovjet, Kamenyevet vagy Trockíjt) kár, hogy majd beledöglik az ország, jobban mint most, amikor a diadalmas népszavazók szarnak arra, hogy már másnap esett a hitelminősítése az országnak és a sok szerencsétlen aki svájci frank alapon vette fel a bankkölcsönét napról napra többet törleszt, de majd ezért is szidja a zsidó bankárokat és kabarettistákat , ...remek lesz. Legszembetünőbb egy kifejezetten csinos kislány volt Adolf Hitler arcképével dekorált pólóban. A koaliciós kormány tökéletesen eszetlen (na ide viszont jó az agyatlan szó is) politizálásának szomorú következménye, hogy ezt a disznóságot sokak szemében szalonképessé tette. Aki nem értené, a Fényes Szelek Nemzedékének kiöregedett "hivatásos forradalmárai" a dupla tokájukkal akik énekelték az MSZMP naggyűléseken, hogy "föl föl te éhes proletár" hogy megtarthassák befolyásukat betóltak a sakktáblára egy "ellenorbánviktort" aki amikor szembesítette őket Öszödön a hamisságukkal, egyúttal a nyakába tett egy hurkot, aminek a végét most testvéri egyetértésben húzza az egész beetetett, magát jobboldalinak nevező bolsevik ideológiával operáló kádárdiktatúrában szocializálódott idősebb és rablókapitalizmusban realitisón kiokosodott fiatalabb, a demokráciát leszaró  seggfejek hada. Hogy közben mi lesz a HAZÁVAL? Kit érdekel!??

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr56382283

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Freya 2008.10.21. 00:31:26

Egyes vélemények szerint a poliuretán hab egésszégügyi kockázatot jelen egy hajó zárt belső terében, mert idővel - különösen magasabb hőmérsékleten a trópusokon - elkezd porladni. Ezt a port mérgezőnek tartják.

Üdv: Freya

A PUR habok alkalmazásának veszélyességéről lásd az alábbi cikket:
www.ybw.com/ym/any_questions/20060010122312ymanyqs.html

IS YOUR BOAT A DEATH TRAP?
Does your boat have any foam insulation? Has your boat got a decorative foam backed vinyl stuck on the deckheads and bulkheads, 2 part foam, or sprayed foam?
The moment this foam starts to powder you are in danger of killing yourself or your crew. The foam in question is a polyurethane foam, it is the only foam that powders. It is broken down into a fine powder through heat and moisture, just what boats in the tropics encounter. It is only a matter of time before this happens.
This powder is highly toxic as are urethane.paints
How do I know that this is toxic? I was unaware of the toxicity of this foam and when I was delivering a Prout Snowgoose 37 from the Canaries to Cape Town the foam backed vinyl that was stuck all over the deckheads and bulkheads started to powder and fall down. It was cosmetic not structural so I did not think it serious.
I ended up with severe edema of the complete respiratory tract and was unable to breath properly for 3 weeks, the 3 crew all had different symptoms and all were affected.
The boat was eventually abandoned and we were rescued by a Spanish long liner, a Korean car carrier and the Brazilians all of whom were fantastic, and to whom we owe our lives. The boat was lost. I ended up in hospital for 10 days on cortisones, antihistamines, and having my lungs washed out. The medical staff at the hospital were super I could not ask for better treatment.
We all still suffer from side effects and pollution makes our lives miserable as the problems come back.
Loraine Cooks had the same problem on her steel boat with the hard version of the foam and got severe dermatitis which, continued for 3 months, with other symptoms after leaving the boat. She still suffers outbreaks, even synthetic clothing materials cause a breakout. The sad thing is that I warned her husband and not only did he not remove the substance from their boat but he did not tell her. She nearly died as a result.
Severe sinusitis, flu type symptoms, itchy eyes and eye damage, sinus, coughs, asthma, reduced respiratory capacity, headache, nausea (mistaken for seasickness), vomiting and irritability, pulmonary edema, phlegm, fatigue, allergic reactions, kidney and liver damage loss of memory and concentration, cancer, miscarriages, birth defects and death are all caused by these toxins. The effects can be both acute and chronic and once sensitized you will have problems for the rest of your life and be in danger of death if exposed again.
Why have the South African Maritime Safety authorities not done anything? I notified SAMSA on my return but they did not follow up. SAMSA Richards Bay has been trying to do something but unsuccessfully.
The MCA want proof but will not bother to get it themselves in spite of their Merchant Shipping Notice No M.782 superseding notice M.592. dated November 1976
Paragraph 6 (a) states " If these materials are to be used as the insulant they should be covered with a suitable incombustible protective facing. Such storerooms should be sited as remotely as possible from sleeping accommodation, and places of high fire risk. Details of the construction and location of the storerooms will require to be submitted for the approval of the Department's surveyors."
Yet they still allow yacht builders to put this substance all over yachts, in galleys and in sleeping accommodation, in fact the Snowgoose was covered in it. The boat we were on was built in 1990 in England, 14 years after the notice. You do not believe me? Try typing polyurethane isocyanates or polyurethane foam into www.google.com and enjoy the read or go to www.osha.gov/SLTC/isocyanates or just click on "health hazards" on the pages www.asosh.org/programmes/sordsa/isocyanates.html
www.cdc.gov/niosh/asthma.html
www.hsl.gov.uk/capabilities/mvmsocy.htm
These are Government health and safety organizations in UK. USA. South Africa and Australia. Or discuss it with the chemical department at your local university, as I did. There is something seriously wrong when those responsible for safety at sea will not listen to their own countries health and safety organizations or marine notices.
I know that ships also still have this stuff on them. You have been warned
E.M. Grant South Africa (by email)
RYA instructor, examiner Ocean Yachtmaster motor and sail