Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Kis ember: Szép hosszú előadás volt, itt a másik rész www.youtube.com/watch?v=ZGf6ImD37vc (2018.11.21. 00:33) Hétfő.
  • A Tengerész: @teddybear01: A tárolással semmi gond. A stég alatt van egy sátortető és az alá kiemelem hevederek... (2018.11.20. 11:51) Péntek.
  • carter66: Én csak körbeásom és a talajszint alatt pár centivel elvágom a törzset, aztán mehet rá vissza a fö... (2018.11.06. 09:59) Hétfő.
  • A Tengerész: @zsepizsik: Nem is 300 volt hanem 330 :) (2018.11.01. 10:37) Hétfő.
  • A Tengerész: @lajtos: Welcome aboard lajtos! Köszönöm. Sajnos a helyzeten nem tudok változtatni, de megvan az a... (2018.10.29. 20:36) Szombat.

Linkblog

Szombat

2008.03.01. 20:40 :: A Tengerész

Felcsavaroztam egy szegélylécet az ágyam lábánál, aztán az ágy belsejébe hatoltam. Hosszas töprengés előzte meg ezt az akciót. Régóta spekulálok azon mi legyen az ágyak alatt. Merthogy itt a farban aránylag meredek a hajófenék keresztben és hosszában is. Amikor beleállok a poros fenéken elcsúszik a cipőm talpa, gond egyensúlyban maradni. Namármost, ha eredeti elképzeléseim szerint a 2,20 hosszú és 1m átlag széles ágy alatti méretes teret csak úgy megtöltöm holmikkal, az össze-vissza fog hömpölyögni a bordaközökben, az apraja legurul a legmélyebb pontra, lehetetlen rendet tartani. Akkor kitaláltam, hogy műanyag kosarakba rakok mindent, így szelektálhatók a cuccok. De a rekeszeket nem lehet a ferde, hossz- és keresztbordákkal tagolt  fenékre rendezetten elhelyezni. A végkövetkeztetés, kell egy vízszintes padlódeszka az ágyak alatti tér legalább 70%-ába. A nagyon-nagyon ritkán használt dolgokat ez alá be lehet suvasztani, a felette lévő placcra már szépen beslichtolhatók a kosarak. A padlódeszka elfogy a fenéksor szélénél a vízvonal közelében, itt a mélység erősen lecsökken, ide már nem lehet rekeszeket rakni, ez ki lesz tömve a holmik aprajával. Nos ma ezen padlódeszkákat tartó vízszintes léceket kezdtem kiszabni és beépíteni. Ha meglesz a padlódeszka, még valami (a szabvány kosár méretre ritmizáló) szétszedhető rekeszfalszerűségeket (tengerészül schifting board) is kell beapplikáljak az ágyak alá, hogy a nagy tér tagolt legyen, a hajó mozgásakor a kosarak ne csúszkáljanak, illetve szabad maradjon az ágyak oldalából nyíló ajtócskák mögött egy akkora hely ahová a mindenkor használt cipők behajigálhatók.

A meteorológia 9-12-es szelet jósolt mára. Délután 1h9perckor meg is jött. Elvonultam ebédelni, majd szokás szerint lefeküdtem egy órácskára aludni. Alig hunytam be a szemem a szél annyira megerősödött, hogy az egész hajó időnként beleremegett. Villámok cikáztak, dörgött az ég és jócskán esett az eső, ennek ellenére körbejártam a hajót és a háromkilós kalapáccsal a kieljén álló hajó fenekét kitámasztó hat darab gerendalábat alaposan megkalapáltam, mert nem tudtam szabadulni a gondolattól, hogy a remegéstől kilazulnak és oldalára dől az egész. Nem sokat tudtam ütni rajtuk, viszont jól eláztam. Ettől az álom is kiment a szememből, a délután további részében vizesen folytattam a munkát az ágy alatt.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr16361154

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.