Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Kis ember: Szép hosszú előadás volt, itt a másik rész www.youtube.com/watch?v=ZGf6ImD37vc (2018.11.21. 00:33) Hétfő.
  • A Tengerész: @teddybear01: A tárolással semmi gond. A stég alatt van egy sátortető és az alá kiemelem hevederek... (2018.11.20. 11:51) Péntek.
  • carter66: Én csak körbeásom és a talajszint alatt pár centivel elvágom a törzset, aztán mehet rá vissza a fö... (2018.11.06. 09:59) Hétfő.
  • A Tengerész: @zsepizsik: Nem is 300 volt hanem 330 :) (2018.11.01. 10:37) Hétfő.
  • A Tengerész: @lajtos: Welcome aboard lajtos! Köszönöm. Sajnos a helyzeten nem tudok változtatni, de megvan az a... (2018.10.29. 20:36) Szombat.

Linkblog

Csütörtök

2008.02.21. 19:51 :: A Tengerész

Néha nam árt kissé rendet csinálni, meg foglalkozni a szerszámokkal. Már tegnap este nekiálltam kiganézni a cockpitot, mert a rengeteg fahulladék ami felgyűlt már kezdett útba lenni, meg azt se tudtam tőle mim van. Tévedés ne essék, naponta jó párszor felseprek "ahol a papok táncolnak", de az asztal, hokedlik alatt, meg a sarkokban ami felgyúlik az rettenet. Folytattam a takarítást rendcsinálást, egy nagyobbacska papundekli dobozt megraktam fahulladékkal és beraktam a csomagtartóba, megy Balatonra tüzelni. Két méretesebb kalapácsomnak eltört a nyele már évekkel ezelőtt, na azokat is benyeleztem.

Itt vannak 20 dekástól ötkilósig, ennél nagyobb tán nem kell hajóra. (Balatonon van egy 10 kilós "népszava" is)

Aztán délután miután felébredtem jól megérdemelt ebéd utáni álmomból a head ajtó szalon felőli oldalára kezdtem a takaró léceket kiszabni körbe, amik rátakarnak a szalon felől a 2-3mm széles résre az ajtólap és a keret közt. Az egykori Volga szálló emeleti felújításai során a liftek előtere mahagónival furnérozott bútorlapokkal volt burkolva, ezek hajón nem használhatók, mert nem vízállóak, de az illesztéseket mahagóni lécek takarták, na ezeket használom fel most ide. Balatonon raktároztam őket vagy nyolc-tíz éven át, most eljött az "ő " idejük.

 

Tegnapelőttről tartozom néhány képpel, újra kellett fényképezzem.

 

 

 

 

 

 

Ez a klotyóajtó a szalon felől, rajta a fogantyú a gombos zárral.

Kívül-belül egyszerű fa fogantyúval taszigálható, húzható az ajtó.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aztán a szekrényzárak így néznek ki kívülről.  Belülről a keresztbe fúrt lyukon futó zsinórokkal húzzák ki a csappantyúkat a gomb elfordításakor.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A korábban a headbe felcsavarozott ruhafogasok azóta is remekül szolgálnak. A jól végzett munka után néha megjutalmazom magam egy borostyánnal, így tegnapelőtt is.

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr26348907

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.