Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Kis ember: Szép hosszú előadás volt, itt a másik rész www.youtube.com/watch?v=ZGf6ImD37vc (2018.11.21. 00:33) Hétfő.
  • A Tengerész: @teddybear01: A tárolással semmi gond. A stég alatt van egy sátortető és az alá kiemelem hevederek... (2018.11.20. 11:51) Péntek.
  • carter66: Én csak körbeásom és a talajszint alatt pár centivel elvágom a törzset, aztán mehet rá vissza a fö... (2018.11.06. 09:59) Hétfő.
  • A Tengerész: @zsepizsik: Nem is 300 volt hanem 330 :) (2018.11.01. 10:37) Hétfő.
  • A Tengerész: @lajtos: Welcome aboard lajtos! Köszönöm. Sajnos a helyzeten nem tudok változtatni, de megvan az a... (2018.10.29. 20:36) Szombat.

Linkblog

Szombat

2008.02.09. 22:26 :: A Tengerész

Esztergáltam kis fa hengereket a szekrénnyitókhoz. Rémes amikor volt munkahelyemen beszélgetek a régi kollégákkal milyen szarul érzik magukat az egyre használhatatlanabb vezetés alatt. Mindíg ugyanaz a nóta. Kidolgozunk egy bevételi tervet a következő évre, azt a felsőbbség megfejeli, (kizárt, hogy egy francia, vagy német, egyáltalán bármelyik gyarmatosító aki hivatalból okosabb bármely magyarnál elhiggye, hogy jövőre is ennyivel emelkedni fog a gáz ára) ettől teljesíthetetlen lesz, mire elkezdik szorongatni az igazgatók tökeit, hogy de mégis, pláne külföldi, tehát ritka kivételtől eltekintve általában eleve másodvonalbeli káder (aki nagyon jó az otthon is megél, a gyarmatokra a gyengébbek, kerülnek, akik ott kapnak lehetőséget bizonyítani) elkezdi csattogtatni az ostort, kirug pár embert ettől aztán olyan pozitív munkahelyi légkör kerekedik mint a siralomházban. Amikor még aktív voltam, szinte  nem volt olyan igazgatóm, aki ne talált volna meg azzal a zseniális elképzeléssel, hogy a karbantarók létszámát csökkenteni kell. Mert hogy a bérrel mennyit lehet spórolni. Meg hogy az egy szem villanyszerelő úgyis csak alszik éjjel, rugjuk ki. Mondtam, semmi gond, csak azt kérem írja le egy papírra, máris megszüntetem az éjszakás ügyeletet. "Azt minek?" Hát ha majd a bíró kérdezi mért döglött bele a vendég a lerobbant liftbe, ne én menjek a sittre. Vagy ha klausztrofóbiát kap egy amerikei matróna és az ügyvédei beperelik a céget egy villanyszerelő 100  (1000?)évi bérére, nehogy már én kapjak a fejemre. Aztán ha tűz van, csőtörés van, ki megy? "Marhaság", mondták az  az igazgatók. "Igen amíg én mondom, de amikor majd a bíró mondja te meg ott állsz mint alperes, netán vádlott, neki is ezt mondod?" Na ezután valahogy mindíg ejtődött a téma. Pedig volt köztük kifejezetten tökös igazgató is (na ki is rugták idővel, pedig szerettem, mert ember volt és a kisujjában több volt mint az egész külföldi pereputty agyában) aki a bombariadós betelefonálót simán elküldte a fenébe. De most egy sajtképű okostojás hollandus ahogy nézem, csak megcsinálja. Izgi lesz az éjszaka. De jó, hogy már semmi közöm a szállodaiparhoz.

Na szóval aztán délután a hajón kifaragtam a faburkolatokat a csappantyúkra, amik a sötét ajtókra jönnek, le is pácoltam. Holnap "lagozok" ahogy boldogult Gyula bácsi a Vizügy SC telepgondnoka mondta.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr85332975

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.