Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @deckard_r: Ja és persze az ember aggódik. De hát csak azért, mert ha a "villamos fűtés" kifejezés... (2018.12.17. 15:45) Vasárnap.
  • KAMA3: @A Tengerész: ahha! Ezesetben talán célszerűbb az excenter felől támadni, hogy ne essen le csempe.... (2018.12.14. 21:51) Péntek.
  • A Tengerész: @Grigorij Sandorovics: Ajha! Hány éve nem jelentkeztél? Pedig még írtam is neked valamikor tavaly ... (2018.12.13. 22:33) Vasárnap.
  • A Tengerész: @KAMA3: Ez volt az első ötletem, hogy feltekerem a maximumra a készüléken lévőt és egy külső termo... (2018.12.08. 17:03) Péntek.
  • carter66: Minden nap más idő van. Most jön megint a tavasz egy darabig. (2018.12.04. 10:03) Hétfő.

Linkblog

Csütörtök

2008.02.07. 20:07 :: A Tengerész

Hát már olyan éhes voltam ma délután háromnegyed kettőkor, hogy szinte kopogtak a szemeim, de csak ültem a hálóban és gyönyörködtem. Szekrényajtók keretestül a helyükön és a kormánytengely mint az álom úgy suttyant a helyére. Csavarok gond nélkül bekaptak, annyira működik, hogy kézzel mindenféle kerék nélkül tudom tekergetni a tengelyt. Óriási megkönnyebbülés a jól végzett munka gyönyöre.

Itt megy ki a kormánytengely a háló felépítményének hátsó falán. Jól látszik a csavar ami összefogja a csőtengelyt a lánckerék tengelyével és a zsírzógomb a bronz csapágypersely kenéséhez. Az ovális nyílás a burkolaton kap majd egy Polyfoam hőszigetelő dugót

 

 

Itt jön be a legfelső polc teteje felett a hajtás a cockpitból. Ez a csavar is úgy ment a helyére mint a parancsolat. A keret  élén  kis flikk-flakk kerüli ki a csövet. A csőtengely kap majd egy burkolatot, nehogy ha Juditka dévajul feldobja a bugyiját a szekrény tetejére, a tengely feltekerje.

 

 

 

 

 

 

 

Így néz ki a mennyezet Juditka ágya felett.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 És a szekrények az ágyak lábrésze felett. Fejjel a hajófar felé vannak az ágyak, a lábrészek legvége fél métert benyúlik a cockpit alá. Az ágyak 220cm hosszúak.

 

 Ez a jobb oldali,                                        ez meg a baloldali szekrény

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 És így néz ki kinyitva.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A szekrénnyel szemben az ágyam fejrésze

 

Hát ennyi a mai nap látványos eredménye.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr40329923

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.