Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Kis ember: Szép hosszú előadás volt, itt a másik rész www.youtube.com/watch?v=ZGf6ImD37vc (2018.11.21. 00:33) Hétfő.
  • A Tengerész: @teddybear01: A tárolással semmi gond. A stég alatt van egy sátortető és az alá kiemelem hevederek... (2018.11.20. 11:51) Péntek.
  • carter66: Én csak körbeásom és a talajszint alatt pár centivel elvágom a törzset, aztán mehet rá vissza a fö... (2018.11.06. 09:59) Hétfő.
  • A Tengerész: @zsepizsik: Nem is 300 volt hanem 330 :) (2018.11.01. 10:37) Hétfő.
  • A Tengerész: @lajtos: Welcome aboard lajtos! Köszönöm. Sajnos a helyzeten nem tudok változtatni, de megvan az a... (2018.10.29. 20:36) Szombat.

Linkblog

Szombat

2008.01.26. 23:18 :: A Tengerész

Kemény munka áll mögöttem, a régi naplót átmentettem ide az új blogba. Rettenetes mit összeszenvedtem vele és még csak a szöveg van kész, a képek később jönnek. Szinte semmit se értek ehhez a blog.hu formátumhoz, mindenre kínkeservvel kell rájöjjek. Ez a mostani forma gyanítom még ideiglenes lesz, ha megtanulom, valószinűleg átszerkesztem az egészet.  Egyelőre apró fejezetekre tördeltem a régi naplót, mert amikor egy darabban-, majd később miután lemaradt a nagyrésze nagyobb darabokban próbáltam átmenteni, akkor is lemaradtak a végek, gondolom korlátozza a program a "napi" bejegyzésnek szánt anyag méretét, de amíg rájöttem mi az ami még elmegy..... És félek , ha elkezdem betördelni a képeket (nem csinálok képdossziékat, mint a régi naplóban, mert egyrészt nem tudom hogy egyáltalán lehet e itt ilyet csinálni, másrészt nincs is sok értelme, az a jó, ha a szöveg együtt jelenik meg a képekkel) ki fogja túrni a szöveg végét, ha nem férek bele normahelybe. Na szóval lent voltunk három napot a Balatonon, ahol szokás szerint remekül éreztük magunkat.  Ilyen volt az ég lefelé menet.

 Balra a hold meszes seggét az égre feltota már,

előttünk meg  így  nézett ki ,

 miközben jobbra a lenyugvó nap olyan szép volt, hogy meg kellett álljak megöregíteni egy fotóval.

 Aztán odalent  egy kicsit autót szereltem nem  működött az ablakspricni, meg egy biluxégőt kellett cserélni, összegereblyéztem pár talicska falevelet és beraktam a komposztálóba, sétálgattunk, meg melengettük a lábunkat a kandallópárkányon. Hazaérve egy nap elment még mindenféle papírmunkával, de készek a fiókelőlapok Amapolán, rajtuk van pác két réteg, lakk három, holnap felcsavarozom mindet a helyére, ott kapják meg az utolsó réteg lakkokat.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr50313075

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.