Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • abraxas: Hja kérem, a cukiság az cukiság ;-) P.s: Tetszik a munkaruhád :-D (2014.10.24. 07:55) Csütörtök.
  • Jonathan: @teddybear01: No igen, valahogy volt egy olyan rossz sejtesem evvekkel ezelött, mikor arra probalt... (2014.10.23. 20:17) Szerda.
  • abraxas: Örülök C-nek :-) (2014.10.21. 14:52) Kedd.
  • A Tengerész: @whale: Van kullancsnyakörve és működik is. Néha ugyan van a bundájában kullancs, de nem fúrja bel... (2014.10.21. 11:20) Szerda.
  • Paduc: @A Tengerész: "Túl a Tiszán faragnak az ácsok, Ide hallik a kopácsolások. Gyerünk lányom, kérdez... (2014.10.20. 22:42) Vasárnap.

Linkblog

Blogajánló

Csütörtök.

2014.10.23. 21:05 :: A Tengerész

2014 okt.23. 002.jpg

1 komment

Szerda.

2014.10.22. 09:56 :: A Tengerész

Mai örömhír http://www.hwsw.hu/hirek/53049/ado-kulonado-tavkozlesi-telefonado.html A nemmegszorítások, adó és rezsicsökkentések kormánya újabb sarccal boldogítja a választóit.  

9 komment

Kedd.

2014.10.21. 09:28 :: A Tengerész

Naná hogy megint esik az eső. Idebent kuksolok. Tegnap már sötétben hagytam abba az asztaloskodást a kertben, de mégse sikerült eljutnom a végére, hogy már csak lakkozni kelljen amit idebent is lehet a nappaliban. Semmi se megy úgy ahogy az ember szeretné. Viszont áttörés van (remélem) gázszerelő fronton. Tegnap reggel hívom az embert (már a másodikat, mert az első az annyit hitegetett, hogy lemondtam a további szarakodásról vele, úgy tűnik ez egy olyan szakma amiben a megbízhatatlanok gyűlnek össze.{lásd még a felcsúti gázszerelőt, nem véletlen, hogy Orbán haverja, madarat tolláról}). Én mindig köszönök, bemutatkozom, még ha többedszerre is hívom az illetőt, kérdem mi újság, vártam pénteken a többször megígért időpontban meg azután is, nem hívott, telefont nem vette fel, mi újság? Szombat, vasárnap nem akartam zavarni, de most már hétfő van, nemelehetnee stb. Nem köszön vissza, majd valamikor ma idejön, sok a baja, lerakja. Már délután van, szép az idő, csinálom a bútort a kertben, de azért közben lassan felforr bennem a vér.  Kéne mennem boltba lakkért, egyéb anyagokért de ugye hátha pont akkor jön ez az izé..ember. Na mondom felhívom. De már mellőzöm az udvariasságot, elfogyott a türelmem, idézem a beszélgetést, kizárólag 18 éven felülieknek:

8 komment

Vasárnap.

2014.10.19. 08:49 :: A Tengerész

Nem tudom hogy építkezik az aki nem mindent maga csinál mint én.

3 komment

Péntek.

2014.10.17. 11:04 :: A Tengerész

PICT0001_1.JPG

12 komment

Szerda.

2014.10.15. 11:20 :: A Tengerész

Megint esik az eső.

14 komment

Hétfő

2014.10.13. 19:53 :: A Tengerész

Hogy a régi viccel kezdjem, fehér karácsonyunk lesz, végeztem a nappali kifestésével. Szép lett.

2 komment

Szerda.

2014.10.08. 21:10 :: A Tengerész

Szóval azért a magát liberális baloldalként meghatározó konglomerátum se lehet büszke minden "hozzátartozójára".

11 komment

Kedd.

2014.10.07. 19:48 :: A Tengerész

Sikerült az esők szünetében megcsinálni a nappaliban a déli fal mentén fekvő podeszt faburkolatát. 2014 okt.7. 006.jpg

3 komment

Szombat.

2014.10.04. 09:06 :: A Tengerész

Na mire ébredtem reggel?

1 komment

Péntek.

2014.10.03. 10:57 :: A Tengerész

Esküdni mertem volna, hogy még csak szerda van. Ehhez képest...

Már megint esik az eső. Nagyon hiányzik egy műhely. Asztalos munka a program,

5 komment

Kedd.

2014.10.01. 23:14 :: A Tengerész

 A 444.hu.írta:

"Mindenki nyugodjon meg, Szijjártó Péter törvényesen vette a házát! "

1 komment

Vasárnap.

2014.09.28. 22:02 :: A Tengerész

Munkás hét áll mögöttem. Részemről kész a gázszerelés. Várom a gázszerelőt, hogy megpréselje a kötéseket, mint korábban írtam ehhez nincs szerszámom, de ha lenne is, tőlem nem veszi át a Tigáz meósa a szerelést, mert nincs hozzá jogosítványom. 2014 szept.28. 009.jpgA konyhába felszereltem egy kukázott elszívót amit valahol kilomtalanítottak majd kibelezték, aztán Imre szomszéd hazavitte, elrakta a padlására, hogy majd kezd vele valamit, aztán végül nekem adta. Kapóra jött, mert a gázterv nem depressziós, hanem kompressziós légcserét írt elő a konyhába, ami azt jelenti, hogy nem elszívás kell a gáztűzhely fölé, hanem csak egy légkibocsájtó ernyő azaz pont ez amit kaptam és egy légbefúvó ventilátor a falba valahol a konyhában, vagy azzal közös légterű helyiségben.

12 komment

Szerda.

2014.09.24. 20:40 :: A Tengerész

Bár nem sok látszik a naplóban, de megy az élet, haladok a munkáimmal. Most a gáz bevezetése van soron, ennek a fagyok beállta előtt be kell fejeződnie. 2014 szept.24. 002.jpgÚgy gondoltam, hogy még bőven időben vagyok, de ma reggel már talajmenti fagyokat mondott a meteorológia, ahhoz képest, hogy néhány hete még lubickoltunk a Dunában és pár napja egy szál gumibugyiban sikáltam a hajó oldalát, hirtelen jött a tél. Éjszakára mindössze 2-3 fokot jósolnak ma is, ha ez így megy tovább döntenem kell, vagy elkezdek fűteni a hajón, vagy kénytelen leszek beköltözni a házba éjszakára, nem is tudom hogy leszek képes a szárazföldön aludni. :)) 

6 komment

Péntek.

2014.09.19. 19:59 :: A Tengerész

De aranyos! Nézem a királyi TV híradóját, megy a hülyítés, hogy mennyivel jobban élünk.

25 komment

Szerda.

2014.09.17. 21:50 :: A Tengerész

Két napig egyfolytában esett, de tegnap végre kisütött a nap. Na nem nagyon, csak úgy épphogycsak. Az elmúlt napokon annak ellenére, hogy országosan árvizek, belvizek dúlnak, itt szinte kiapadt a hajó alatt a folyó, a szabályzott szakaszon alaposan lecsökkentették a vízszintet, hogy a belvizek minél könnyebben lefolyhassanak. A csökkenés olyan gyors volt, hogy pénteken még gond nélkül szálltunk csónakba a stégről, szombaton meg amikor hazajöttem alig tudtam felmászni a mellmagasságba "emelkedett" placcra. Azóta ha lassabban is, de napról napra tovább csökken a vízállás, Amapola alaposan ül a fenéken, 2014 aug.17. 014.jpg

12 komment

Vasárnap.

2014.09.14. 12:11 :: A Tengerész

Tegnapelőtt délre szünetet tartott az eső, a munkacsónakot kitataroztam kicsit, vízretettük és átmenve a túlpartra Budapestre HÉV-eztünk.

2 komment

Péntek.

2014.09.14. 10:28 :: A Tengerész

Tegnap este dörgés villámlás kíséretében hatalmas zivatar váltotta fel az egész nap váltakozó hevességgel eső esőt. Egész éjjel és délelőtt is zuhogott, leesett vagy 10 cm az elmúlt 24 órában. 

Szólj hozzá!

Csütörtök.

2014.09.11. 10:30 :: A Tengerész

Naná, hogy szakad az eső. Kimenni sincs kedvem a hajóból. Kivételesen kijön az internet a hajóra (én még mindig a hajón alszom, egyszerűen semmi kedvem kiköltözni a házba, pedig már van ott is ágyam), olvasgatok.

2 komment

Szerda.

2014.09.10. 12:10 :: A Tengerész

Természetesen megint esik az eső. Ez jó a krókuszoknak.2014 aug.10. 008.jpg

10 komment

Vasárnap.

2014.09.07. 10:58 :: A Tengerész

Péntek délután és szombat délelőtt betalicskáztam a kapu előtt leborított fát az udvarba, ahol rakásoltam a tavalyról megmaradt mellé. Ami tuskó olyan méretű volt, hogy nem fért volna be a cserépkályha, vagy a hajókályha ajtaján, azt széthasogattam. Soha többé nem veszek "kugli" tűzifát.

2 komment

Péntek.

2014.09.05. 21:36 :: A Tengerész

Hát itthon vagyunk. Meg kell mondjam lassan ment az "akklimatizáció". Nem tudtam könnyen visszaállni a laza hajózásból a "szürke hétköznapokra". Mondjuk két napig esett az eső, sok ingerenciám nem volt fejest ugrani a munkába, inkább csak aludtam. Szóval nem találtam a helyemet, lassan szoktam meg újra a parti életet. Mielőtt tovább lépnék, levonom az egy nap híján egy hónapos túra tanulságait.

16 komment

Vasárnap.

2014.08.31. 23:11 :: A Tengerész

Augusztus 25. Hétfő
Reggel még a parton lelakatolt biciklijeinkről leszedem a ponyvát (kell e mondanom, hogy szemerkélt az éjjel az eső, de az idő most éppen bíztató, úgy hogy indulás lesz) és kimegyünk a Tescoba gyümölcsért (hüm… már ha ezt a kőkemény nektarint annak lehet nevezni), macskajáért, meg veszünk egy fagyit, amit mélyhűtő hiányában a hajóra érve azonnal elfogyasztunk. Van itt egy kút amiből mindig folyik a víz, sokan viszik inni gyógyvíz gyanánt, mindenesetre enyhén záptojásszagú, azt mondják 1600 m mélyről tör fel a víz, mi is megtöltünk hat PET palackot, hátha megfiatalodunk tőle. A Tesco amúgy nagy forgalmat bonyolít le, Szlovákiából is átjárnak, a hajósok is itt vásárolnak a különösen jó helyen, a hídfőtől tényleg csak egy macskaugrásra lévő szupermarketban. Tegnap nézem egy evezős ladik közeledik, folyásnak felfelé küszködve az árral a parkoló uszályok felől. Alaposan megnézem, a sportolókat és vizitúrázókat kivéve evezővel hajtott járművet egész utunk során nem láttam. A leghitványabb horgászcsónakon is motor van, a népek még állóvízben sem hajlandók akár 50 métert is evezni, a munkahajókon meg természetesen ott a motor hajtotta csónak. Nos az előző nap lerakott román uszályról jönnek a „fiúk”, már ha annak lehet nevezni a két hozzám hasonló korú szíjas öregembert. Amúgy egyikük magyar szóval válaszol mosolyogva, értve a tréfámat amikor dicsérem azt a klasszikus stílust hogy megvetve a flancos motorkorszakot ezzel a leharcolt ladikkal dacolnak a folyással. De az igazság, hogy bár nevetünk rajta, mindketten tudjuk, az egész a nyomorról szól, ezek a szó szerint (is) szegény emberek a hídlábhoz igyekeznek, hogy az ottani akciós Tesco élelemmel töltsék meg csónakjukat, majd visszacsorogva uszályukra a hasukat, így tengetve életüket hétről hétre. Beszélgetve az úszódaru őrével megtudom, hogy még annak a kevés embernek is, aki magyarországi munkaadónál dolgozik a folyón, nagyrésze ukrán, román, mert a képesítését elfogadja az EU és fele bérrel is beéri mint a magyar munkavállaló, pedig az sincs túlfizetve. Mindenki megy nyugatra a jobb fizetésre, nekik mi vagyunk a nyugat, nekünk Németország, Anglia. Az érzéketlen csüngőhasú Maradona ezt nevezi kalandvágynak. Miután elfogyasztottuk a fagyit, '14, aug.30. 001.jpg

15 komment

Vasárnap.

2014.08.24. 10:58 :: A Tengerész

Komáromban ülök a bábolnai pék/cukrászda boltban. Percenként 6 Ft-ot van képük kérni a wifiért, ha sokáig tart a blog beszerkesztése fizetek és kiülök a parkba, oda is ki kell érnie a netnek. Nyomom az előző napokat pendriveról.

Augusztus 19. Kedd.

9 óra után néhány perccel indultunk Neszmélyből. Kifizettem amit a villanyóra mutatott, meg a múzeumi belépőket, bár korábban Tibor, a Zoltán alapítvány helyi képviselője nagyvonalúan felajánlotta, hogy nekünk ingyen van a múzeum, de én semmi esetre se akartam lejmolni, legszívesebben inkább támogatnám a hajósmúzeumot. A legnagyobb támogatás az lenne, ha sereglenének ide a turisták és bőségesen költenének, de ehhez sajnos 1. túl szegények az emberek, 2. Akinek van mit a”tejbe aprítani”az inkább külföldre megy, hiába a központilag is erőltetett fenenagy nemzeti öntudat. Pedig így a folyón hajózva megannyi csoda amit látunk, Magyarország többet érdemelne, de a tettek helyett csak szavak vannak. Tőlem öregembertől már nem telik sok, de otthagytam Neszmélyben mintegy 30000 Ft „vásárlóerőt”. Talán szánalmas ez, de igazából azokban az országokban, amelyekben nincs igazából sokkal több természeti szépség, turistavonzerő és mégis nagyrészt a turizmus tartja el őket, valahogy rájöttek a polgárok, hogy nem az állami támogatást lesik, hanem megragadják a lehetőségeiket és bevételt csinálnak belőle. Nálunk a szorgalmas munka, az okos helyzetfelismerés és annak célszerű kihasználása helyett a csodavárás, a múltbatekintés, a bűnbakkeresés és az ezzel mentegetett tespedés a jellemző. Nem újkeletű ez a dolog, alighanem bő ezer éve nemzeti karakterünk része. No a szokásos zsörtölődés után visszatérek a hajózásra. Neszmélyből kijönni vagy 3 km keletnek, azaz állóvízben a főággal párhuzamosan folyásirányában, mert szigetek láncolata alkotja az öblöt, köztük áthajózni még kenuval is lehetetlen, mert zúgók választják el a folyótól ezt a vizet. Itt gyorsan, 10 km/h körüli sebességgel haladunk, de kiérve a főágra már jó ha 5-öt megyek, mert ugye lejön a sebességből a szembeáramlat. Továbbra is felfelé, megyünk, az uticél Komárom. Egy idő után átadom a kormányzást és ellenőrző körútra indulok, műszerek OK, bemenve a hajóba egyből feltűnik, „harsányan” világít a tengelygenerátor töltésellenőrző lámpája a fóőkapcsolótáblán, töltőáram nulla, nézem a voltmérőt 13 V alatt a feszültség, tehát gond van. Nyitom a gépházajtót, lent az ékszíj ami meghajtja a generátort. Na ez így nem mehet, J kikormányoz a hajózóutat jelző bóján kívülre, leveszi a gázt, amikor már 2 m alatt van a víz megáll és horgonyt dobok. Erős a sodra a víznek, le kell rakjak vagy 20 m láncot mire megfogja a derék Rocna (koppintás) horgony a hajót. Alámerülök a gépházba, nem értem a dolgot, a fejlámpa fényénél az ékszíj jónak tűnik, J ilyenkor kintről adogatja a szerszámokat, jelen esetben csak egy 10.es kulcsra van szükségem, lelazítom a generátort, visszarakom az ékszíjat és újra megfeszítem. Ennyi. Motor indul. De nem indul, csak egy halk kattanás….Ajaj, ez már nagy baj. Ez a generátor aminek az ékszíját az imént visszaraktam a háztartási akkukat tölti, az új akkukat, amik a világítást, hűtőládát és egyéb fogyasztókat táplálják, a motorindító akkukat másik generátor tölti, ezért is érthetetlen a dolog. Sajnos hajót nem lehet betolni mint az autót ha gyenge az akku, az csak a vízirendőrös viccben van, mit lehet tenni? Hát mindenesetre nem erőltetni, hogy a sikertelen kísérletek következtében tovább merüljön az akku, visszavonulok a gépházba, J további szerszámokat adogat, akkusaruk le, smirglizem a pólusokat, a sarukat, visszarakom, tán ha az átmeneti ellenállást javítom elég lesz az induláshoz, a motort kézzel átforgatom felső holtpont utáni „lötyögős” állapotba, mást nem nagyon tehetek. Az áramkör ellenőrzése kiterjed az önindítóra…. Mi a fene?? Lötyög az indítómotor mágneskapcsolója! J-nek újabb szerszámokat kell adogatnia, leszedem az imént alaposan meghúzott negatív sarukat és kiszerelem az egész önindítót. Hát uramfia, a három csavarból ami tartja egy sincs bent a helyén! Hogy hogy rázódott ki fogalmam sincs, egy biztos, itt kell lennie a bilgében, csak meg kell keresni. Ez persze nem olyan könnyű mint mondani, de hosszas tapogatás után megvannak a csavarok, önindító össze és visszarak és lássatok csodát a motor pöccre indul és én is csak elenyésző mértékben égettem össze magam odalent a kipufogóval, meg az egyéb forró motorrészekkel! Horgonyhúzás a szokásos gondtalan módon és bő egyórás kényszerszünet után már megkönnyebbülve zakatolunk Komáromnak. De a megkönnyebülés nem tart sokáig, az újabb ellenőrzéskor megint világít a töltésellenőrző lámpa!!! Pedig induláskor szépen töltött, az akkufeszültség fel is ment 13V fölé. Az ember ilyenkor súlyos szavakat mormog, majd betekint a gépházba (az ajtót nem raktam vissza) ezúttal látom, hogy elszakadt az ékszíj. Átkapcsolok solar tápra, szerencsére a nap süt, tennivaló más nincs, tartalék ékszíjam eléggé el nem ítélhető módon nincs, majd veszünk Komáromban. Meg is látjuk a várost úgy 16 óra tájban. '14, aug.23. 003.jpg

9 komment

Péntek.

2014.08.22. 17:30 :: A Tengerész

Komáromban vagyunk a Pingvin nevû vendéglôben amolyan ebédvacsoråzunk.Minden szuper, képes beszåmoló majd.

1 komment

Hétfő.

2014.08.18. 10:14 :: A Tengerész

Adtam magamnak egy angolszombatot. Reggel még harmatosan lemostam a decket és a hajó stég felőli oldalát a nyeles sváblerrel, meg  nyeles kefével ( a derekam már nem lelkesedik a hajlongásét), aztán kibringáztam felderíteni hogy van nyitva a Népbolt (én már csak minden falusi szatócsboltot így hívok, mint ahogy a városit mag Közértnek, függetlenül attól, hogy mi van rá kiírva, szegény jó nagynéném volt így a "Meinlivel"), holnap friss kenyérrel a tarisznyában akarok indulni. De ezen kívül ma csak a henyélés a program, legalábbis nekem. Ez a tegnapi ebédlőhelyünk, nem olcsó, viszont finom volt a kaja. (mi olcsó manapság....  legfeljebb a használt koporsó, de azt meg nem lehet kapni)2014 febr. 18. 001.jpg

Szólj hozzá!

Vasárnap.

2014.08.17. 09:45 :: A Tengerész

Még csak ébredezik a skanzen. Tegnap este leánybúcsú volt, a zenéből ítélve nem volt olyan vad mint a tegnapelőtti szülinapi buli. (egyiket se láttam közelről, csak kevésbé kellett a használhatóbbik fülemre feküdni, hogy aludni tudjak) Vízitúrázók cuccolnak a kenuikba. Apad a Duna, ismét öbölben állunk, a töltés vagy 20 centire kiáll a vízből. Ha így javul az idő holnap indulunk Komárom felé. Ami a tegnapi képes beszámolóból kimaradt.'14, aug.16. 057_1.jpg

6 komment

Szombat.

2014.08.16. 19:04 :: A Tengerész

17:46 Hűs az idő és friss szél fújdogál. Ez a bejegyzés most direktben megy a "Neszmély" fedélzetéről. Délelőtt igazán turistáskodtunk, megnéztük alaposan a két múzeumhajót belülről és kívülről, a "Neszmélyt" és a "Zoltánt". Sok kép következik. Elsőnek a "Neszmély" Ez maradt gőzhajó, igaz modernizálva, már nem szenes, hanem pakuratüzeléső a kazán és van benne diesel segédgép is . (Segédgép {donkey}= egy motor ami generátort hajt a villamos fogyasztóknak. Főgép= ami a hajót hajtja)Másolat - '14, aug.16. 001.jpg

Ugyanúgy kell "adni az erőt"mint Amapolán, csak kicsit nagyobb a kar.

8 komment

Szombat.

2014.08.16. 08:32 :: A Tengerész

7:40 Alighanem egyedül vagyok ébren a kikötőben. Tegnap nagy buli volt, valami 30 fős rendezvény volt a "Neszmély" hajón, alighanem mindenki azt piheni ki. Az a helyzet, hogy múzeum nem tudja kitermelni még a minimális fenntartási költségeket se. Muszáj a múzeumhajón kocsmát is üzemeltetni, még így is veszteséges az üzem önmagában, csak a közös fenntartó, az Európa rendezvénycéggel együtt tud talpon maradni, azt is ilyen "sántaüzemben", hogy fejlesztésre egy fillér sincs, jó ha sikerül fennmaradni. Kisütött a nap, de hideg van, majd lefagynak az ujjaim a gépet pötyögtetve. Na akkor itt a tegnapi nap pendriveról.

Szólj hozzá!

Péntek.

2014.08.15. 10:36 :: A Tengerész

No. Neszmélyben ülök a Neszmély nevű lapátkerekes gőzös hátsó fedélzetén Neszmély.jpg, itt van wifi és a menetben papírra sebtében lefirkantott napi bejegyzésekből tegnap Amapolán offline megírt anyagot és a fényképezőgépből kimentett képeket szerkesztem össze és nyomom a netre közszemlére. Tehát az alábbiakban az elmúlt napok története olvasható/látható.

6 komment