Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Kis ember: Hehe. Hát kompenzálandó az éjszakai sanyargatást a legfinomabb tonhalas kajáját kapta,... (2014.09.14. 18:13) Vasárnap.
  • A Tengerész: @ICSG: Szegény Berci. Jobbulást kívánunk. J azt mondja, hogy meg kell nézetni Lyme kórra, mert gya... (2014.09.12. 13:59) Csütörtök.
  • fasd: @A Tengerész: Több mint tíz éve hallgatom. Váltottam néhány mailt vele, de arrogánsan lerázott. Ne... (2014.09.11. 20:35) Szerda.
  • teddybear01: @A Tengerész: Az utóbbi időkben nem láttam nem 230V AC, vagy 230V/400V 3fázis kimenetű áramfejlesz... (2014.09.10. 21:54) Péntek.
  • A Tengerész: @Paduc: Van egy rakás eladó ház. (2014.09.08. 18:09) Vasárnap.

Linkblog

Blogajánló

Vasárnap.

2014.09.14. 12:11 :: A Tengerész

Tegnapelőtt délre szünetet tartott az eső, a munkacsónakot kitataroztam kicsit, vízretettük és átmenve a túlpartra Budapestre HÉV-eztünk.

2 komment

Péntek.

2014.09.14. 10:28 :: A Tengerész

Tegnap este dörgés villámlás kíséretében hatalmas zivatar váltotta fel az egész nap váltakozó hevességgel eső esőt. Egész éjjel és délelőtt is zuhogott, leesett vagy 10 cm az elmúlt 24 órában. 

Szólj hozzá!

Csütörtök.

2014.09.11. 10:30 :: A Tengerész

Naná, hogy szakad az eső. Kimenni sincs kedvem a hajóból. Kivételesen kijön az internet a hajóra (én még mindig a hajón alszom, egyszerűen semmi kedvem kiköltözni a házba, pedig már van ott is ágyam), olvasgatok.

2 komment

Szerda.

2014.09.10. 12:10 :: A Tengerész

Természetesen megint esik az eső. Ez jó a krókuszoknak.2014 aug.10. 008.jpg

10 komment

Vasárnap.

2014.09.07. 10:58 :: A Tengerész

Péntek délután és szombat délelőtt betalicskáztam a kapu előtt leborított fát az udvarba, ahol rakásoltam a tavalyról megmaradt mellé. Ami tuskó olyan méretű volt, hogy nem fért volna be a cserépkályha, vagy a hajókályha ajtaján, azt széthasogattam. Soha többé nem veszek "kugli" tűzifát.

2 komment

Péntek.

2014.09.05. 21:36 :: A Tengerész

Hát itthon vagyunk. Meg kell mondjam lassan ment az "akklimatizáció". Nem tudtam könnyen visszaállni a laza hajózásból a "szürke hétköznapokra". Mondjuk két napig esett az eső, sok ingerenciám nem volt fejest ugrani a munkába, inkább csak aludtam. Szóval nem találtam a helyemet, lassan szoktam meg újra a parti életet. Mielőtt tovább lépnék, levonom az egy nap híján egy hónapos túra tanulságait.

16 komment

Vasárnap.

2014.08.31. 23:11 :: A Tengerész

Augusztus 25. Hétfő
Reggel még a parton lelakatolt biciklijeinkről leszedem a ponyvát (kell e mondanom, hogy szemerkélt az éjjel az eső, de az idő most éppen bíztató, úgy hogy indulás lesz) és kimegyünk a Tescoba gyümölcsért (hüm… már ha ezt a kőkemény nektarint annak lehet nevezni), macskajáért, meg veszünk egy fagyit, amit mélyhűtő hiányában a hajóra érve azonnal elfogyasztunk. Van itt egy kút amiből mindig folyik a víz, sokan viszik inni gyógyvíz gyanánt, mindenesetre enyhén záptojásszagú, azt mondják 1600 m mélyről tör fel a víz, mi is megtöltünk hat PET palackot, hátha megfiatalodunk tőle. A Tesco amúgy nagy forgalmat bonyolít le, Szlovákiából is átjárnak, a hajósok is itt vásárolnak a különösen jó helyen, a hídfőtől tényleg csak egy macskaugrásra lévő szupermarketban. Tegnap nézem egy evezős ladik közeledik, folyásnak felfelé küszködve az árral a parkoló uszályok felől. Alaposan megnézem, a sportolókat és vizitúrázókat kivéve evezővel hajtott járművet egész utunk során nem láttam. A leghitványabb horgászcsónakon is motor van, a népek még állóvízben sem hajlandók akár 50 métert is evezni, a munkahajókon meg természetesen ott a motor hajtotta csónak. Nos az előző nap lerakott román uszályról jönnek a „fiúk”, már ha annak lehet nevezni a két hozzám hasonló korú szíjas öregembert. Amúgy egyikük magyar szóval válaszol mosolyogva, értve a tréfámat amikor dicsérem azt a klasszikus stílust hogy megvetve a flancos motorkorszakot ezzel a leharcolt ladikkal dacolnak a folyással. De az igazság, hogy bár nevetünk rajta, mindketten tudjuk, az egész a nyomorról szól, ezek a szó szerint (is) szegény emberek a hídlábhoz igyekeznek, hogy az ottani akciós Tesco élelemmel töltsék meg csónakjukat, majd visszacsorogva uszályukra a hasukat, így tengetve életüket hétről hétre. Beszélgetve az úszódaru őrével megtudom, hogy még annak a kevés embernek is, aki magyarországi munkaadónál dolgozik a folyón, nagyrésze ukrán, román, mert a képesítését elfogadja az EU és fele bérrel is beéri mint a magyar munkavállaló, pedig az sincs túlfizetve. Mindenki megy nyugatra a jobb fizetésre, nekik mi vagyunk a nyugat, nekünk Németország, Anglia. Az érzéketlen csüngőhasú Maradona ezt nevezi kalandvágynak. Miután elfogyasztottuk a fagyit, '14, aug.30. 001.jpg

15 komment

Vasárnap.

2014.08.24. 10:58 :: A Tengerész

Komáromban ülök a bábolnai pék/cukrászda boltban. Percenként 6 Ft-ot van képük kérni a wifiért, ha sokáig tart a blog beszerkesztése fizetek és kiülök a parkba, oda is ki kell érnie a netnek. Nyomom az előző napokat pendriveról.

Augusztus 19. Kedd.

9 óra után néhány perccel indultunk Neszmélyből. Kifizettem amit a villanyóra mutatott, meg a múzeumi belépőket, bár korábban Tibor, a Zoltán alapítvány helyi képviselője nagyvonalúan felajánlotta, hogy nekünk ingyen van a múzeum, de én semmi esetre se akartam lejmolni, legszívesebben inkább támogatnám a hajósmúzeumot. A legnagyobb támogatás az lenne, ha sereglenének ide a turisták és bőségesen költenének, de ehhez sajnos 1. túl szegények az emberek, 2. Akinek van mit a”tejbe aprítani”az inkább külföldre megy, hiába a központilag is erőltetett fenenagy nemzeti öntudat. Pedig így a folyón hajózva megannyi csoda amit látunk, Magyarország többet érdemelne, de a tettek helyett csak szavak vannak. Tőlem öregembertől már nem telik sok, de otthagytam Neszmélyben mintegy 30000 Ft „vásárlóerőt”. Talán szánalmas ez, de igazából azokban az országokban, amelyekben nincs igazából sokkal több természeti szépség, turistavonzerő és mégis nagyrészt a turizmus tartja el őket, valahogy rájöttek a polgárok, hogy nem az állami támogatást lesik, hanem megragadják a lehetőségeiket és bevételt csinálnak belőle. Nálunk a szorgalmas munka, az okos helyzetfelismerés és annak célszerű kihasználása helyett a csodavárás, a múltbatekintés, a bűnbakkeresés és az ezzel mentegetett tespedés a jellemző. Nem újkeletű ez a dolog, alighanem bő ezer éve nemzeti karakterünk része. No a szokásos zsörtölődés után visszatérek a hajózásra. Neszmélyből kijönni vagy 3 km keletnek, azaz állóvízben a főággal párhuzamosan folyásirányában, mert szigetek láncolata alkotja az öblöt, köztük áthajózni még kenuval is lehetetlen, mert zúgók választják el a folyótól ezt a vizet. Itt gyorsan, 10 km/h körüli sebességgel haladunk, de kiérve a főágra már jó ha 5-öt megyek, mert ugye lejön a sebességből a szembeáramlat. Továbbra is felfelé, megyünk, az uticél Komárom. Egy idő után átadom a kormányzást és ellenőrző körútra indulok, műszerek OK, bemenve a hajóba egyből feltűnik, „harsányan” világít a tengelygenerátor töltésellenőrző lámpája a fóőkapcsolótáblán, töltőáram nulla, nézem a voltmérőt 13 V alatt a feszültség, tehát gond van. Nyitom a gépházajtót, lent az ékszíj ami meghajtja a generátort. Na ez így nem mehet, J kikormányoz a hajózóutat jelző bóján kívülre, leveszi a gázt, amikor már 2 m alatt van a víz megáll és horgonyt dobok. Erős a sodra a víznek, le kell rakjak vagy 20 m láncot mire megfogja a derék Rocna (koppintás) horgony a hajót. Alámerülök a gépházba, nem értem a dolgot, a fejlámpa fényénél az ékszíj jónak tűnik, J ilyenkor kintről adogatja a szerszámokat, jelen esetben csak egy 10.es kulcsra van szükségem, lelazítom a generátort, visszarakom az ékszíjat és újra megfeszítem. Ennyi. Motor indul. De nem indul, csak egy halk kattanás….Ajaj, ez már nagy baj. Ez a generátor aminek az ékszíját az imént visszaraktam a háztartási akkukat tölti, az új akkukat, amik a világítást, hűtőládát és egyéb fogyasztókat táplálják, a motorindító akkukat másik generátor tölti, ezért is érthetetlen a dolog. Sajnos hajót nem lehet betolni mint az autót ha gyenge az akku, az csak a vízirendőrös viccben van, mit lehet tenni? Hát mindenesetre nem erőltetni, hogy a sikertelen kísérletek következtében tovább merüljön az akku, visszavonulok a gépházba, J további szerszámokat adogat, akkusaruk le, smirglizem a pólusokat, a sarukat, visszarakom, tán ha az átmeneti ellenállást javítom elég lesz az induláshoz, a motort kézzel átforgatom felső holtpont utáni „lötyögős” állapotba, mást nem nagyon tehetek. Az áramkör ellenőrzése kiterjed az önindítóra…. Mi a fene?? Lötyög az indítómotor mágneskapcsolója! J-nek újabb szerszámokat kell adogatnia, leszedem az imént alaposan meghúzott negatív sarukat és kiszerelem az egész önindítót. Hát uramfia, a három csavarból ami tartja egy sincs bent a helyén! Hogy hogy rázódott ki fogalmam sincs, egy biztos, itt kell lennie a bilgében, csak meg kell keresni. Ez persze nem olyan könnyű mint mondani, de hosszas tapogatás után megvannak a csavarok, önindító össze és visszarak és lássatok csodát a motor pöccre indul és én is csak elenyésző mértékben égettem össze magam odalent a kipufogóval, meg az egyéb forró motorrészekkel! Horgonyhúzás a szokásos gondtalan módon és bő egyórás kényszerszünet után már megkönnyebbülve zakatolunk Komáromnak. De a megkönnyebülés nem tart sokáig, az újabb ellenőrzéskor megint világít a töltésellenőrző lámpa!!! Pedig induláskor szépen töltött, az akkufeszültség fel is ment 13V fölé. Az ember ilyenkor súlyos szavakat mormog, majd betekint a gépházba (az ajtót nem raktam vissza) ezúttal látom, hogy elszakadt az ékszíj. Átkapcsolok solar tápra, szerencsére a nap süt, tennivaló más nincs, tartalék ékszíjam eléggé el nem ítélhető módon nincs, majd veszünk Komáromban. Meg is látjuk a várost úgy 16 óra tájban. '14, aug.23. 003.jpg

9 komment

Péntek.

2014.08.22. 17:30 :: A Tengerész

Komáromban vagyunk a Pingvin nevû vendéglôben amolyan ebédvacsoråzunk.Minden szuper, képes beszåmoló majd.

1 komment

Hétfő.

2014.08.18. 10:14 :: A Tengerész

Adtam magamnak egy angolszombatot. Reggel még harmatosan lemostam a decket és a hajó stég felőli oldalát a nyeles sváblerrel, meg  nyeles kefével ( a derekam már nem lelkesedik a hajlongásét), aztán kibringáztam felderíteni hogy van nyitva a Népbolt (én már csak minden falusi szatócsboltot így hívok, mint ahogy a városit mag Közértnek, függetlenül attól, hogy mi van rá kiírva, szegény jó nagynéném volt így a "Meinlivel"), holnap friss kenyérrel a tarisznyában akarok indulni. De ezen kívül ma csak a henyélés a program, legalábbis nekem. Ez a tegnapi ebédlőhelyünk, nem olcsó, viszont finom volt a kaja. (mi olcsó manapság....  legfeljebb a használt koporsó, de azt meg nem lehet kapni)2014 febr. 18. 001.jpg

Szólj hozzá!

Vasárnap.

2014.08.17. 09:45 :: A Tengerész

Még csak ébredezik a skanzen. Tegnap este leánybúcsú volt, a zenéből ítélve nem volt olyan vad mint a tegnapelőtti szülinapi buli. (egyiket se láttam közelről, csak kevésbé kellett a használhatóbbik fülemre feküdni, hogy aludni tudjak) Vízitúrázók cuccolnak a kenuikba. Apad a Duna, ismét öbölben állunk, a töltés vagy 20 centire kiáll a vízből. Ha így javul az idő holnap indulunk Komárom felé. Ami a tegnapi képes beszámolóból kimaradt.'14, aug.16. 057_1.jpg

6 komment

Szombat.

2014.08.16. 19:04 :: A Tengerész

17:46 Hűs az idő és friss szél fújdogál. Ez a bejegyzés most direktben megy a "Neszmély" fedélzetéről. Délelőtt igazán turistáskodtunk, megnéztük alaposan a két múzeumhajót belülről és kívülről, a "Neszmélyt" és a "Zoltánt". Sok kép következik. Elsőnek a "Neszmély" Ez maradt gőzhajó, igaz modernizálva, már nem szenes, hanem pakuratüzeléső a kazán és van benne diesel segédgép is . (Segédgép {donkey}= egy motor ami generátort hajt a villamos fogyasztóknak. Főgép= ami a hajót hajtja)Másolat - '14, aug.16. 001.jpg

Ugyanúgy kell "adni az erőt"mint Amapolán, csak kicsit nagyobb a kar.

8 komment

Szombat.

2014.08.16. 08:32 :: A Tengerész

7:40 Alighanem egyedül vagyok ébren a kikötőben. Tegnap nagy buli volt, valami 30 fős rendezvény volt a "Neszmély" hajón, alighanem mindenki azt piheni ki. Az a helyzet, hogy múzeum nem tudja kitermelni még a minimális fenntartási költségeket se. Muszáj a múzeumhajón kocsmát is üzemeltetni, még így is veszteséges az üzem önmagában, csak a közös fenntartó, az Európa rendezvénycéggel együtt tud talpon maradni, azt is ilyen "sántaüzemben", hogy fejlesztésre egy fillér sincs, jó ha sikerül fennmaradni. Kisütött a nap, de hideg van, majd lefagynak az ujjaim a gépet pötyögtetve. Na akkor itt a tegnapi nap pendriveról.

Szólj hozzá!

Péntek.

2014.08.15. 10:36 :: A Tengerész

No. Neszmélyben ülök a Neszmély nevű lapátkerekes gőzös hátsó fedélzetén Neszmély.jpg, itt van wifi és a menetben papírra sebtében lefirkantott napi bejegyzésekből tegnap Amapolán offline megírt anyagot és a fényképezőgépből kimentett képeket szerkesztem össze és nyomom a netre közszemlére. Tehát az alábbiakban az elmúlt napok története olvasható/látható.

6 komment

Péntek.

2014.08.08. 21:22 :: A Tengerész

Útra kész a hajó

 . (Hogy miért húzta alá ez a hûlye tablet arról fogalmam sincs) Holnap a 11 órás zsilippel indulunk ki a Nagzdunára és fel északnak. Mindenkinek kellemes hétvégét remélem a mienk is az lesz.

9 komment

Csütörtök.

2014.08.08. 07:22 :: A Tengerész

Megdöbbentő, nem esik az eső! Ki is ültem egy kis sámlira J gépével (ebben jó az akkumulátor) a Syntexker iroda elé, az ő wifijüket használom és itt irkálok.

Szólj hozzá!

Címkék: é

Szerda.

2014.08.06. 08:03 :: A Tengerész

2014, augusztus 6. Szerda 7:52

Kínlódok a wifivel, amúgy máskor hagynám a fenébe és fontosabb teendők után néznék, de most mást úgyse csinálhatok, naná hogy esik megint az eső. (stílusos is a „Rainman” {megvan? Dustin Hofmannel az „Esőember”})

1 komment

Kedd.

2014.08.05. 18:18 :: A Tengerész

2014, augusztus 5. Kedd 6:26

Úgy tűnik csak egyszer volt szerencsém a nettel, most ugyanott ugyanúgy nem tudok wifi jelet fogni, tehát megint csak a „jegyzetfüzetbe körmölök”. A mai program, bevásárlás, feltöltjük vivendával (retrolelkű ember lévén sajnálom, hogy Jókai nyelve teljesen feledésbe merülni látszik, az általános iskolás gyerekeknek már Gárdonyi Géza is olvashatatlan a jelentések szerint, ezért az örökös bozótharcos egyénieskedő lelkemnek megfelelően jusztis szembemegyek a trenddel és ilyen szavakat fogok használni a magam szórakoztatására és az olvasók bosszantására) a fricskót (ez meg a régi Detertes neve a hűtőszekrénynek), aztán J hazamegy meglátogatni a szüleit (ez is egy érdekes kérdés, nekünk van „haza” ugye a kies Chichagoban {Erzsébetváros}, Ráckevén és a mindenkori Amapolán), holnap átállunk a zsilipközeli lakóhajóra feltölteni a víztartályokat, még kell venni friss kenyeret, aztán holnapután reggel szeretnék a 7 órai zsilippel indulni a Nagydunára.

5 komment

Hétfő.

2014.08.04. 19:40 :: A Tengerész

Miután nincs internet hozzáférésem út közben, offline írok, aztán amikor sikerül felrakom a netre. Most pl szinte csoda, mert a régi helyünkre nem tudtam odaállni a hajóval, vagy 50 méterrel messzebb vagyunk, közben fák, rozzant uszályfelépítmény, minden remény nélkül fordítottam irányba az antennámat és rejtélyes módon sikerült "nagyon gyenge" minősítésű jelet fognom, remélem kitart amíg gyorsan feltöltöm amit idáig írtam.

1 komment

Vasárnap

2014.08.03. 18:10 :: A Tengerész

Lesz majd beszámoló, de itt csak tableten férek hozzå a hálózathoz, ezt a kínlódást a betûkkel nem vållalom. A hajœn írok offline, aztán alkalomadtán felteszem ha lesz hozzáférésem a nethez a laptoppal. 3ddig minden OK.

2 komment

Péntek.

2014.08.01. 21:25 :: A Tengerész

Holnap indulunk.

8 komment

Kedd.

2014.07.29. 08:08 :: A Tengerész

A hajó útra kész. De közbeszólt az időjárás. Nézve a prognózist (Eumet.hu) semmi kedvem nem volt zuhogó esőben, netán szélviharban, jégesőben bukósisakban hajózni, kivárom a végét az időnek. Tegnap reggel még kicsit a nap is kisütött, el is gondolkodtam rajta, hogy nem vagyok e túl beszari és szabad e ennyire hinnem az Aigner Szilárdnak, aztán leszakadt az ég, több lépcsőben zuhogó eső tört ránk. Semmi nem sürget, más dolog ha út közben kivédhetetlenül tör rá a hajósra a zegernye, akkor el kell viselni a kellemetlenségeket, túl kell élni, ki kell védeni az esetleges veszélyeket, de beleindulni a rossz időbe ha nem muszáj simán hülyeség.

6 komment

Péntek.

2014.07.25. 21:27 :: A Tengerész

'14, júl.25. 001.jpgNa ki tudja mi ez??

5 komment

Csütörtök.

2014.07.24. 21:36 :: A Tengerész

'14, júl.24. 001.jpg

Én ezt az "izét" édesvízi szivacsnak diagnosztizálom.  Mindjárt lesz róla szó. Szóval hiába sütött 7ágról a nap, a hajó alatt akkor se láttam semmit. Egyrészt a víz is elég zavaros volt, másrészt a hajófenék spaklival való tisztogatása még zavarosabbá tette, szóval maradt a tapogatás.

6 komment

Szerda.

2014.07.23. 08:18 :: A Tengerész

Akkora eső esett az éjszaka, hogy a munkacsónakból kb 200 liter vizet mertem ki az imént (számoltam a vödröket).

2 komment

Kedd.

2014.07.22. 11:43 :: A Tengerész

Mintha elvágták volna, úgy lett vége a hőségnek.

1 komment

Hétfő.

2014.07.21. 07:30 :: A Tengerész

Kellemes szél támadt tegnap, ami enyhítette a hőségriadót is okozó extra meleget. Szegény városlakók elég sokat szenvedhetnek (ma olvasom az Origio kommentjeit a legfrissebb hírekhez, hát jó páran megbuggyantak a hőségben). Délelőtt kihordtam vagy két mázsa cuccot a hajóról, főleg könyveket. Igaz könyvespolc még nincs a házban, így egyelőre a hálószobában a sarokban halmozódnak, a könyvszekrény összerakása előtt még ki kell fessem a nappalit. ( a szobát kifestjük, a hajót lefestjük, a frizurát befestjük, nem csodálom, hogy nehéz nyelv a magyar az idegenajkúaknak)

1 komment

Szombat.

2014.07.19. 22:51 :: A Tengerész

Felraktam a hőszigetelést a napkollektor tároló edényére, így pontosan nem tudom tapogatással ellenőrizni mennyire meleg a víz amit a mai rekkenő hőségben a zavartalan napsütés előállított, de nagy gond nem lehet, mert az esti zuhanyozáshoz szinte nem győztem hideg vizet keverni a meleghez ( miközben már reggel lekapcsoltam a villanybojlert és elzártam a hozzá menő csapot is). Mondjuk az is igaz, hogy a "hideg" víz se igazán hideg, a hajó alatt 28 fokos a víz, ennél a fenéktankokban lévő édesvíz se lehet hidegebb. Mindenesetre a "hárfás" kollektor   már középtől olyan meleg volt, hogy nem lehetett tapogatni se.

4 komment

Csütörtök.

2014.07.17. 23:41 :: A Tengerész

A tavaly készült és ideiglenesen felhelyezett napkollektor rendszert télre leszereltem, most nekiláttam a végleges elhelyezésnek. A két kiszuperált rozsdamentes 25 literes szódásballonból összehegesztett bojlerre lábakat hegesztettem, a deckre meg csavaros füleket a lábaknak.

3 komment

Szerda.

2014.07.16. 08:02 :: A Tengerész

Köszönöm a jókívánságokat! Kiegyeznék még pár ilyen évvel (évtizeddel...)mint amilyen az utolsó volt. Boldogok vagyunk itt és elégedettek a sorsunkkal.

2 komment