Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Vasárnap.

2018.05.20. 22:08 :: A Tengerész

Csiszolás, lemosás, glettelés, ismét csiszolás és ismét lemosás után.001_106.JPG

A gélhibákat mint említettem feltárás után Epokittal javítom. A trükk az, hogy egyrészt hajlékony, nagyon vékony, tán 0,2-es acél glettvassal csinálom, az Epokittnak meg nagyon lágynak, olyan tejfölkonzisztenciájúnak kell lennie, hogy leheletfinoman lehessen felhordani és elhúzni, hogy csakis a mélyedéseket töltse ki, (persze ha azok nagyon mélyek akkor lehet sűrűbb is, vagy  több réteg kell ), és a legfontosabb, hogy a csiszolással nem szabad a felhordástó számított 5-6 óránál többet várni ( ez persze hőmérsékletfüggő, szóval rá kell érezni). Akkor nem tömi el már  60-100-as vízpapírt ( mert legalábbis én csakis vízben csiszolom), ki lehet belőle mosni a porát. Viszont ha valaki kivárja a 24 órás teljes átkeményedést, vért fog izzadni a csiszolással, mert olyan kőkeményre beköt az Epokitt. Hiába mondogatom magamnak, hogy "ez nem versenyhajó, nem kell annyira simának lennie" de néhány évtizedet csináltam ezt a munkát olyan hajókon amikkel versenyeztem és nem tudom magamat igazán rádumálni az igénytelenebb munkára.

Holnap jön rá az algagátló festék.

Amúgy a svertnyílás körüli fenéken a gél mintázata mutatja, hogy ezt a hajót eredetileg kielernek csinálták, a sablon nyoma ott van a fenéken. Mint deckard kommentelő felhívta rá a figyelmemet még 2016-ban osztrák hajó, Aquila típus, talán a Fertő tavon való alkalmazhatóság eredményezte a svertes változatot és ezért volt az a szerencsétlen formájú kényszerszülte kormány a visszacsapott fartükrön, amit végülis tavaly megszüntettem. Most találtam rá egy képet a neten a kieler változatról, nem kis megelégedésemre szolgál, hogy PONT oda és pont úgy rakták a kormányt ahogy én kitaláltam.aquila.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr5313989430

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása