Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • Édesvíz: Remélem ezt a moderátort már kibaszták a picsába. Ott verje meg az isten, ahol orbánt még nem. (2024.04.18. 22:24) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Hétfő.

2018.02.26. 23:45 :: A Tengerész

Utolsókat rúgja (belénk) a tél. Tegnap este -10,5° C volt és ma napközben se volt + hőmérséklet. Három napja viharos széllel jött a hidegfront, azt mondta a meteorológia, hogy pillanatnyilag az Északi-sarkon is melegebb van mint most nálunk. De a hét végére vége, jön a meleg. Egy biztos, szél akármekkora lehet, nem fogja rángatni a hajót, 3 nap alatt lement alólunk a víz vagy 80 centit, a főbordáig ül a hajó az iszapban, nem kell tartani attól, hogy igénybe veszi a kikötőköteleket.003_68.JPG Ez  most már tavaszig így lesz, csodálkoztam is, hogy csak most engedték ki a vizet az RSD-ből, máskor már ősszel elkezdték, igazából nem tudom mi az oka a téli vízszint csökkentésnek. Ami biztos még, hogy ezen a télen már nem fogunk korcsolyázni. 

 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr5213693478

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

whale 2018.02.27. 05:05:04

"...igazából nem tudom mi az oka a téli vízszint csökkentésnek."

Gondolom az lehet, hogy a tavaszi zöldárnak legyen helye.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2018.02.27. 09:21:47

@whale: Hát miután ez mindkét irányban zsilippel lezárt víz, nem tartom valószínűnek. Inkább arra gondolok, hogy tavasszal belvizek szoktak lenni, amik miatt fontos a talajvíz minél alacsonyabb szinten tartása, ugye ha teljesen átázott a talaj, nem szívja fel a tócsákat. De a fizika működhet, ha alacsony a Duna a közlekedő edények törvénye szerint elfolyik a talajvíz a Dunába. Persze ez csak egy elméletem.

whale 2018.02.27. 11:01:46

@A Tengerész: Gondolom tavasszal, áradáskor mindkét végét megnyitják...

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2018.02.27. 11:36:00

@whale: Az nem így megy. Van egy maximum vízszint ( a stégnél lévő fürdőlétrám második foka) az a nyári vízszint akármi van is a nagy-Dunán. Ha a Pesti mércén 2-4 m a vízállás akkor rendesen zsilipelik a hajókat fent a Kvassaynál és lent a tassinál. De ha 2 m alatt vagy 4 m felett van akkor bezárják a zsilipeket, hogy se ki ne folyjon, se be ne jöjjön a víz az RSD-ből/be. Ez az egyik legnagyobb buli az ittlétben, hogy szezonban állandó a vízszint és gyakorlatilag állóvíz.
süti beállítások módosítása