Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Sün77: És még mindig nem vagyunk készen, most jöttem le sötétedéssel a tetőről, most fogok ebédel... (2017.11.23. 16:35) Szerda.
  • rgranc: Tengerész: szerintem pedig teljesen neked van igazad, teddybearből jön elő egy nem kicsit egyoldal... (2017.11.19. 07:51) Kedd.
  • Titi leather: :-* (2017.11.16. 08:46) Csütörtök.
  • sevylor: "aki egyszerre vesz fél tucat egyforma kockás inget a boltban" Nem kis teljesítmény a kockás inge... (2017.11.07. 09:13) Vasárnap.
  • Sün77: Olvastam (na ne nagyképűsködjek) néztem már az amgol nyelvűt. Van még ott anyag a vízretételig, am... (2017.11.02. 19:15) Csütörtök.

Linkblog

Szombat.

2017.08.12. 22:13 :: A Tengerész

Kétszer is a hőmérséklettűrő határom végénél jártam.Tegnapelőtt 35° volt árnyékban de a napon ennél jóval több. Márpedig tűzött keményen. Én meg, látva a friss szelet vitorlázni indultam a Tequilával. Amióta kipróbáltam az új kormányával nagyon megszerettem ezt a hajót. Gyors, kezes  és olyan jó helyre raktam a kormányt, hogy csak egy icipicit luvgierig, pont mint amennyire kell,  alig van a kormányon erő 3-as 4-es szélben. Szóval nekiálltam felszerelni, de mondom pokoli volt a hőség, perzselt a nap és valahogy elkezdtem magam nem jól érezni. A mozdulatok nehézkessé váltak és  összpontosítani se igazán tudtam. Még sose ájultam el, igazából pontosan nem is tudom mi az, de amit éreztem az közel lehetett hozzá. Önuralommal túllendültem a feladaton és amikor már a menetszél hűsített egy kicsit, plusz a sapkámat a vízbe merítettem és félig vízzel telve raktam a fejemre, az sokat segített, visszahűtötte a felforrósodott fejemet. De alighanem a hőtűrőképességem határát karistoltam. Viszont jót vitorláztam. Miután kikötöttem és leszereltem, megmértem a vérnyomásomat, azt hittem magas lesz, frászt, lement 95-re a szisztolés érték. Alighanem az agyi vérellátás hiányát éreztem.

Mára jelentősen csökkent a hőmérséklet, viharos széllel oldódott a többnapos hőség. Erre vártam, hogy kicseréljem Amapola fenekén az anódokat. Épp ideje volt, ujjnyi vastagra és eredeti hosszuk felére fogytak az újkorukban kb 40 mm vastag magnézium rudak. ( A  200 literes Hajdú villanybojlerhez valókat használom feldarabolva.) Ez búvármunka és azt vártam, hogy csökkenjen a hőség ami a beöltözés során elviselhetetlen amikor az ember nagy nehezen magára masszírozza a neoprén búvárruhát, viszont a víz még meleg az elmúlt hőségnek köszönhetően. Annyira optimista voltam, hogy a fejemre nem is vettem fel a csuklyát, mint bebizonyosodott ez hiba volt. A munka a víz alatt  eltartott vagy két órát, szóval kissé tovább mint reméltem ( még menetet is kellett vágjak odalent, ahhoz képest, hogy látni semmit nem lehet, olyan zavaros a víz). A végére annyira kihűltem, hogy hangosan csattogtak a fogaim amikor kimásztam a vízből ( odalent ezt nem vettem észre a fogaim közé harapott légzőkészülék miatt). Még amikor beálltam a zuhany alá és a forróvizet benyomtam a nyakamnál a búvárruhába, hogy hordószerűen feltöltsem azt a testem körül, akkor is vacogtam. Nem emlékszem, hogy életemben fáztam volna valaha is ennyire. Szóval kipróbáltam a legmelegebbet, meg a leghidegebbet is három napon belül. 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr4812742152

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2017.08.13. 21:43:11

@Sün77: Hát igen. Nincs hozzá való legénységem.

Jonathan 2017.08.19. 22:17:25

Kedves Vilmos! Itt nálunk nyaranta tudunk rendezni hőtűrőképességi állóversenyt, vagy valami hasonlót. Akármi is legyen, jól behúzott söröcske biztosan jár hozza!