Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • KAMA3: A pléh, az nagyon zajos, főleg jégesőben, de megfelelő vastagságú üveggyapottal lehalkítható. Szok... (2017.07.20. 18:20) Szerda
  • A Tengerész: @lokátoros: Köszönöm. Mégcsak nem is nagyon drága, megérné, ha Balatonon lennék még ki is próbálná... (2017.07.19. 19:43) Hétfő.
  • Kis ember: Kedves Vilmos és olvasótársak! Végre az oroszoknál sikerült venni normális internetkártyát (200 ru... (2017.07.16. 23:28) Vasárnap.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Köszönöm szépen, az igazság az, hogy ez a nap is pont olyan boldog mint az össz... (2017.07.15. 13:45) Szerda.
  • A Tengerész: @whale: Látják. Amikor a nagy-Dunán túráztunk, rendszeresen találkoztunk holland áruszállító hajók... (2017.07.11. 21:36) Hétfő.

Linkblog

Szerda.

2017.07.05. 22:48 :: A Tengerész

Így néz ki a kormánytönkcső. Alul a fenéken a cső végére felhegesztett négyzetes talp alulról van epoxiba ültetve és felcsavarozva a fenékre. 2017-07-05_11_40_55.jpgitt a legnagyobb problémát az okozta, hogy nincs egy olyan munkatársam, aki befért volna a kettős fenékbe egy egycollos vízleeresztő furaton, hogy a csavarok anyáit 10-es kulccsal megtartsa amíg meghúzom őket a hajó alatt.

Így aztán amikor még a négyszögletes lap nem volt a csőre hegesztve, csak a fenékhez domborítva, a csavarok helyét kifúrtam, beügyeskedtem egy ujjal belülre az anyákat, felcsavaroztam a lapot, majd a lukon ismét benyúlva az ujjammal odaragasztottam a fenékre belülről csemperagasztóval az anyákat.  De a csemperagasztó nem vált be, az anyák elforogtak, még jó, hogy a csövet nem hegesztettem véglegesre. Végülis az epoxi vált be továbbá az anyákra egy farkat hegesztettem, hogy ha elforognának amikor már belekapott a csavar a menetbe, a farok a csőbe akadva meggátolja  a további elfordulást. Jó babra meló volt, de sikerült a végére. Ha megköt az epoxi majd lecsiszolom szépre. Belül a gerincre felpopszegecseltem egy lemez sapkát, alatta Sziloplaszttal alaposan kikenve, a deckre meg egy Danamid tárcsát, ezen forog majd a kormányrúd veretje.2017-07-05_11_43_18.jpgMindeközben a munkaasztalban C békésen alszik, se a sikítózás, se a hegesztés nem zavarja.2017-06-29_13_33_21.jpg

2017-06-29_13_33_58.jpg

2017-06-29_13_34_22.jpg

Reszelgetem  a Kopárblogot. http://kopar.blog.hu/ úgy gondolom ha azoknak akarok írni akik korábban semmit se hallottak róla meg a vállalkozásairól, a hátteréről., az indíttatásáról, akkor nem jó ha csak a versennyel foglalkozom és  belevágok a blogja magyarításába. Kell valami személyes, valami több, valami abból ami megfogja azt is akit nem csak  a technikai részletek érdekelnek.  Igazából nem tudom megmagyarázni mi vezeti a kezem, ösztönösen írok, eddig  a saját blogom kapcsán nem voltak aggályaim, most kicsit bizonytalan vagyok. Nem is mindig megy az írás, amikor eszembe jutnak dolgok akkor persze nem vagyok a gép előtt, estére meg elfelejtem. De hát az amatőrnek ihlet kell az íráshoz, a profinak meg előleg.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr6512643773

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.