Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.
  • A Tengerész: @Műszaki: Na ez az a hülyeség amért nem gondolom követendőnek ennek a srácnak az elképzeléseit. ww... (2024.03.07. 19:50) Hétfő.
  • KAMA3: Én bevallom őszintén, hogy erre az időre (félig szándékosan) felfüggesztettem a blogod olvasását, ... (2024.03.01. 09:56) Csütörtök.

Linkblog

Péntek.

2017.06.30. 21:44 :: A Tengerész

Képtelen vagyok haladni úgy ahogy szeretném. Pl itt nem kaptam rozsdamentes csavarokat, fel kellett utazzak Ráckevéről Pestre, ráadásul a MenetTrend, ahol korábban az ilyesmiket beszereztem átment nagykerbe, annak ellenére, hogy telefonon előtte való nap megbeszéltem, hogy kiszolgálnak, miután kibumliztam Újpestre közölte a raktáros, hogy nem szolgál ki csak céges vásárlót és csakis 15000 Ft felett(ez utóbbi, nem mellékes infot véletlenül csíptem el miközben valakivel telefonon beszélt). Kértem kössön össze a kolléganőjével aki ezek szerint előző nap telefonon  felültetett (kifejezetten mondtam neki, hogy magánszemély vagyok, nem céges vásárló), megtette, nos ha létezik ilyen képzavar, a telefonban csak  a vállát rángatta, külön ki kellett könyörögjem, mondjon már egy boltot akinek szállítanak és ahol kapok csavart. A mogorva  raktáros meg kioktatott, hogy ha megnézem a honlapjukat akkor benne van, hogy csak nagykereskednek, most megnéztem mégegyszer, alapjábavéve nincs benne, de ha valaki baromi kíváncsi pár nyamvadt csavar vásárlása kapcsán az apróbetűs "árukiadási feltételek" menüpontra akkor azt megnyitva megtalálja ( amúgy ott a raktárban szóban elhangzott 15000 leírva csak 5000). Rohadt életszerű. Én ha tényleg törődnék a vevőimmel ez a címlapon lenne nagybetűkkel. Ennyit a mézesmázas dumáról, amitől viszont csöpög  a honlapjuk. Na erre is elment egy nap. Tegnap hirtelen ötlettől vezérelve elmentem a helyi gégészetre, mert a jobb fülemre már gyakorlatilag süket vagyok, csináltak egy alapos vizsgálatot és meglepetésemre közölte a doktor, hogy elképzelhető, hogy műtéttel javítható az állapot. Adott egy beutalót  a Bajcsy kórházba, ma ott töltöttem a napot, megismételték a vizsgálatot, augusztusban műtét. A döntés az enyém volt, elképzelhető, hogy semmit se fog tőle javulni a hallásom, de esély van rá, hogy igen. Akkor fog kiderülni (mint minden elromlott szerkezetnél) amikor kinyitják és belenéznek. Ha javítható megcsinálják, de ha nincs hozzá alkatrész akkor marad ilyen. Szenvedek a Kopár bloggal, mármint az admin felületen a tervezéssel ( formátum, indító kép, szöveg, tipográfia), amikor ezt a blogot indítottam akkor is volt vele sok bajom, amit aztán valahogy leküzdöttem, de egyrészt elfelejtettem hogy is csináltam, másrészt meg is változott azóta sokminden. Szóval küzdök, de bízva bízom. Csak épp nem haladok.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr3412632275

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sevylor 2017.07.01. 14:10:53

Hajósok előnyben:
forum.index.hu/Article/viewArticle?a=144361535&t=9204653

és a link a fortepanon:
www.fortepan.hu/?view=new
1200 fajsúlyos fotó a csomagban, nagyjából időrendben

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2017.07.01. 20:41:14

@sevylor: Gyönyörű anyag. A panorámakép megfejtése pedig, nem négy hajó van a képen, hanem ugyanaz a hajó négyszer, ahogy haladt az exponálások közt.
@Monte Christo cselédje: Na tessék... ennyit menettrendékről. Én végülis a Szögkertől vásároltam a Fóti úti boltjukból ( az erzsébetit korábbról már ismertem "nemrozsdamentes"termékeket szoktam vásárolni náluk amikor még fent a Kvassayn építettem a hajót. Szerintem te is róluk beszélsz amikor "szegkirály"-t említesz, nem hiszem, hogy ugyanabban az utcában{XX. Jókai Mór u. 82.} két ilyen komoly kötőelem bolt lenne.) Torqedot ismerem, igaz csak a netről, remek dolog, de nem az én pénztárcámnak, de attól függetlenül sem én világom.

zsepizsik 2017.07.03. 11:04:33

Kedves Tengerész
Ez itt off, de hirtelen nem tudok máshol üzenni neked. A fortepan friss menüpontja alatt találsz 1232 archív hajós fotót a közlekedési múzeum gyűjteményéből. Ha érdekel.
fortepan.negyesi.net/?view=new

zsepizsik 2017.07.03. 11:05:37

@zsepizsik: Most látom, hogy már korábban szóltak. Bocs

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2017.07.03. 13:50:40

@zsepizsik: Semmi baj, jobb kétszer, mint egyszer sem. Mármint a jó dolgokat. Hatalmas anyag, még épp hogy csak belekukkantottam. Sajnos egy végképp letűnt kor folytatás nélkül.
süti beállítások módosítása