Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @sevylor: Ma este már ettem belőle vacsorára. NINCS fehér meg zöld "csumája" tiszta színpiros a be... (2017.09.23. 23:17) Szombat.
  • A Tengerész: @hitvantanyitto.blog.hu: ha kinyitod a strava-t windows alatt bongeszobol, akkor a "dashboard" ol... (2017.09.14. 17:45) Kedd.
  • Paduc: Értem. Orbáncos volt a dinnye. Az a baj, hogy az ilyen dinnyékből van még közel két millió... (2017.09.14. 01:07) Szombat.
  • Paduc: Tengerész, újra diák lettél. Becsengettek... (2017.09.07. 23:53) Csütörtök.
  • József Sefcsik: Én nem tudok tíz oldalnál többet olvasni egyszerre belőle,annyira elkeserítő ! (2017.09.03. 08:58) Szombat.

Linkblog

Szerda.

2017.06.07. 19:45 :: A Tengerész

Innen már nincs visszaút. Átfúrtam a jövendőbeli kormány tönkcső helyét a Tequilán decktől fenékig. Nem volt egyszerű, egy képzeletbeli hossz és kereszt tengelyre merőleges furatot kellett készítsek, ami átmegy a decken, a kettős fenéken ( szóval a fenékben lévő légszekrény tetején ami egyúttal a padló is) és a hajó fenekén a gerincen át. Ez ugye több furat egy tengelyvonalban. A decken kifúrtam az elsőt és egy hosszú pálcával átjelöltem a másodikat a padlóra, de a fúrógép nem fért be a deck és a padló közé. Végülis csináltam egy 10-es betonvasból egy "ágyúfúrót" és az egész hajót keresztbefúrtam vele.001_75.JPG

002_64.JPG Most az jön, hogy kell találjak két, fél méter hosszú rozsdamentes csövet amiből a kisebb átmérőjű passzentosan forog a nagyobbikban. Ha nem sikerül akkor a kisebbiket csapágyazni kell a nagyobbikban, mondjuk Danamid csapágyakat kell hozzá esztergálni. Sajnos nincs már esztergapad a közvetlen vonzáskörzetemben. 

Tegnap este első alkalommal sikerült végigjátszanom  az Amapolát. Ezúttal nem a hajóról van szó, hanem a zeneszámról. Nem hibák nélkül és nem is a komplikáltabb változatot, hanem ezt a csökkentett ujjrendes, díszítések nélkülit.011_14.JPG ÉN meg vagyok magammal elégedve. És ugye az a legfontosabb, hogy az ember meg legyen magával elégedve. Ádám a tanárom már kevésbé, de hát az a dolga, hogy hibákat találjon. Hamarosan vége az első tanévnek, nyárra kaptam tőle öt etűdöt, egyelőre abbahagyom a számok tanulását és rámegyek a technikára, meg a szolfézsre, mert úgy vagyok a zenéléssel, mint aki házat épít, de későbbre hagyja az alapokat. Most, hogy már TUDOM, hogy menni fog, nem kell örökösen magamnak is bizonygatnom az erőltetett haladással, hogy képes vagyok rá. A nyári szüneteben be kell pótoljam amit kihagytam az alapokból.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr4512575339

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

hozé 2017.06.07. 22:24:56

Szia Tengerész!

Esztergálasban valószínű tudunk segíteni.
Ha úgy alakul, jelezd.
nj@m-tek.hu

hozé

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2017.06.08. 07:04:24

@hozé: Welcome aboard hozé! Köszönöm.