Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • abraxas: Vilmos! Nem ismerem jeles elődöd munkásságát, de lelkes olvasóid (velem együtt) bizonyítják, Te s... (2017.06.28. 16:14) Hétfő.
  • A Tengerész: @Jonathan: Köszönöm, már nem is fáj. Az éjjel már tudtam is aludni azon az oldalamon. Az meg hogy ... (2017.06.24. 20:48) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Jonathan: Köszönöm. Az olajbogyót utálom, valaki hozta ajándékba, valszeg az üvegben fog megroml... (2017.06.15. 20:58) Hétfő.
  • A Tengerész: @hozé: Welcome aboard hozé! Köszönöm. (2017.06.08. 07:04) Szerda.
  • A Tengerész: @Műszaki: Érdekes, megszűnt bennem minden "mehetnék". Egyáltalában nem vágyom sehová elmenni innen... (2017.06.07. 07:41) Kedd.

Linkblog

Vasárnap.

2017.06.04. 20:17 :: A Tengerész

Megjött az "idő". A napok óta tartó hőség egy hidegfront betöréssel oldódik. Egész délelőtt kellemes, DDNy-i bríz borzolta a vizet és enyhítette a melegérzetet, délutánra egyszercsak eltűnt a nap, a szél északnyugatra fordult kiélesedtek a kontúrok, az égbolt vészjóslóra váltott, értelmes ember ilyenkor biztos kikötőbe igyekszik, ott a távolban az a ladik is húzta a gázt ahogy csak tudta..005_34.JPG

Ma egész nap varrtam. Tegnapelőtt Budapesten voltam, akkor megyek ha nagyon muszáj már, ilyenkor elintézek, bevásárlok mindent ami összegyűlt de halogattam, most is egy 10-es listával mentem, abból hetet sikerült is abszolválni, így vettem szúnyoghálónak függöny anyagot, abból szabtam ki tegnap Amapolára ajtókra, felülvilágítóra függönyöket, azokból varrtam meg ma kettőt. Varrás műfajban ez most csak a bemelegítés volt, az igazi nagy munka  Amapola cockpit sátrának az újragyártása lesz hamarosan, mert a régi pilothouset bizony tönkretette már az időjárás, imitt-amott már foszladozik, az ablakok beszakadoztak. A régit hegesztettem még odafent a Kvassayn a gumicsónakos Feri mikrohullámú PVC hegesztő gépével, itt ilyen masinám nincs, varrni fogom az új ponyvát, az anyagot hozzá már a múltkor megvettem Csepelen. A tüllszerű  függöny anyag varrása nem könnyű feladat, nyúlik-nyálik-mászik az anyag, a cérna összehúzza a varrást, menyasszonyi ruhát nem is vállalok. Ervintől kaptam kölcsön egy remek varrógépet, mondjuk nem kifejezetten a tüllfüggüny piperevarrásra való, de a ponyvához remek lesz, mert erős "békebeli" szerkezet, ebből nem spórolta ki a Singer az anyagot, ránézésre megvan 100 éves, de kifogástalanul végzi a dolgát.001_74.JPG

002_63.JPG

003_50.JPG

004_44.JPG

Ez a gép szép.( a háttérben az "esernyő" alatt V eszeget a kerekes székben, kedvenc helyén az árnyékban, ahol kellemesen mozog a levegő)

Hogy olyan jól látszik a képe a varrógép típusjelzése, kicsit meggugliztam. Tehát ipari varrógép ( ezért varrom ezzel majd a ponyvát és nem az én háztartási Neumannommal ) 1949-ben szüntették be a gyártását, de  most is ott van a neten a rendkívül részletes használati utasítás hozzá. 

https://www.manualslib.com/manual/364403/Singer-14w-Series.html

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr3812563639

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.