Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • abraxas: Vilmos! Nem ismerem jeles elődöd munkásságát, de lelkes olvasóid (velem együtt) bizonyítják, Te s... (2017.06.28. 16:14) Hétfő.
  • A Tengerész: @Jonathan: Köszönöm, már nem is fáj. Az éjjel már tudtam is aludni azon az oldalamon. Az meg hogy ... (2017.06.24. 20:48) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Jonathan: Köszönöm. Az olajbogyót utálom, valaki hozta ajándékba, valszeg az üvegben fog megroml... (2017.06.15. 20:58) Hétfő.
  • A Tengerész: @hozé: Welcome aboard hozé! Köszönöm. (2017.06.08. 07:04) Szerda.
  • A Tengerész: @Műszaki: Érdekes, megszűnt bennem minden "mehetnék". Egyáltalában nem vágyom sehová elmenni innen... (2017.06.07. 07:41) Kedd.

Linkblog

Kedd.

2017.05.30. 17:29 :: A Tengerész

17:29

Burkolatot kaptak a kollektorhoz menő csövek és a tárolóbojler is.005_33.JPG

 Hőszigetelve korábban is volt a tároló, de a polietilén fólia esővédő köpenyt a napsugárzás törékennyé tette, ezzel az alukasírozott Polifoammal remélem a problémát hosszabb távra megoldani. Speciális napvédőt kapott a pici keringető szivattyú is, aki még emlékszik a tavalyi sorozatos szivattyúmizériára, megérti, hogy megérdemli a  megbecsülést a szivattyúcska amit leslie.hun (áldassék a neve) olvasóm importált be nekem Kínából.003_49.JPG

J mamája remekül érzi magát nálunk, tegnap sétálni vittem a parti úton, évek óta nem volt már kint a városból, pedig egykoron Erdőkertesen töltötték a nyarakat idillikus természetközeli, tehát hozzánk hasonló körülmények közt, de hát ahogy fogy az erő úgy nő a bezártság. (Csak hogy tudjam mi vár ránk is nem is olyan sokára. Vajh lesz e valaki aki végigdöcörget a tolókocsiban a parti ösvényen, ahogy én tettem tegnap anyósommal ?) Vilmának borzasztóan teszik minden, el nem múlik a mosoly az arcáról, olyasmikre figyelt fel amik nekem már fel sem tűnnek, madarak, fák, virágok, az újrafelfedezés örömével mint egy gyermek úgy csodálkozik rájuk.001_73.JPG

21:52 Ledolgoztam az olvasnivaló restanciámat, szégyenszemre csak most vágtam bele a Kisember blogjának legújabb folytatásába, ismét hajózik, ráadásul részben olyan helyeken ahol én is jártam, de kisebb hajóval, pl. valamikor 1975-76 táján mentem át az M/S Újpesttel a Korinthos csatornán, de Görögország és Törökország kikötői is ismerősek. Akit érdekel, ajánlom figyelmébe http://vizizene.blog.hu/

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr4512550671

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

táncoslábú laces 2017.05.31. 16:22:30

A középső kép nincs véletlenül elforgatva? Szóval újratöltöd a sörös dobozt,ebben a jó időben értékelendő :)))))
Az alukasírozott Polifoam-ot még valamivel burkold be,nálam a kertben nem bírt ki 1 évet sem,pláne hogy a fakopács is imádta

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2017.05.31. 18:59:51

@táncoslábú laces: Nincs elfordítva, a tartály függőleges és melleltte áll a szivattyú, olyan pici és könnyű, hogy a cső tartja. Mondjuk a hajón nem kopácsol más csak én, majd meglátjuk hogy bírja, esetleg majd télre terítek rá kamionponyvát.

abraxas 2017.06.01. 22:51:30

Ó, kösz hogy szóltál! Olyan régen írt, hogy leszoktam odalesni!