Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Szerda.

2017.04.19. 10:33 :: A Tengerész

Botrányos az idő. Reggel az első pillantásom a headbe lépve mindig a külső hőmérsékletet mutató műszerre esik, +1,9°-ot mutatott. Kinézek, esik az eső. Mikor  a hajóról a partra megyek a kutya már minden esetben ott toporzékol a hátsó lábaira felágaskodva a kapu rácsába kapaszkodva, Ma sehol a kutya. Tegnap vas csöveket vásároltam, a 6m-es szálakat csak úgy leraktam az "esernyő" alá, a járólapok mellé. Hogy az alácsapó eső ne verje, a három szálat magasabbra raktam. A csörömpölésre Sz előjött a kutyaólból és bentről a tornác polikarbonát tolóajtaja mögül figyelte mit csinálok! Na ilyen idő volt reggel. Azóta a helyzet rosszabb lett, viharos szél fúj és sűrű havas eső esik. 012_8.JPG

011_13.JPG

013_8.JPGRemélem J virágai túlélik az időt (hacsak nem fordul még hidegebbre) , mert nagy örömmel pátyolgatja őket.002_58.JPG

003_47.JPG

004_38.JPG

006_20.JPG

007_18.JPG

Szóval vas csövek.( a harmadik képen a kék ponyvadarab felett balra hosszában) Mindig utáltam, hogy a munkacsónakból állandóan merni kell a felgyülemlett esővizet. Korábban volt egy elfuserált projektem, hogy ponyvát szabtam rá amivel takargattam, de hol a vihar verte le, hol elszakadt, felrakni, leszedni meg utálatos munka volt, abba is hagytam. Most kitaláltam, hogy a csónakot a stég alatt fogom tartani. Ez persze kevés az esővíztelenítéshez, a stég deszkái közt átfolyik az eső, de csinálok a stég alá (!) egy csővázas sátrat. És ha már ott van, a csónakot használaton kívül kiemelem a vízből. A négy stégláb mellől indul a csónak feneke alatt átmenő, két, nem felúszós gurtnihoz csatlakozó 4 kötél, rajta 20 centinként csomóval. Megyek körbe és egyenként húzok 20 centit a köteleken, a csomót beakasztva a "V" csomófogóba amíg fent nincs a ponyva alatt ütközésig. Hogy hogy fogom a vas  keretet a stég alatt felhegeszteni a lábakra azt még ki kell találjam, vízben állva nem lehet, mert ráz mint a fene még kesztyűben is, csónakból meg azért nem mert mozog. A jégről kellett volna de ezt már elbuktam. Ez a terv.csonaksator_a_steg_alatt.JPG

A stég alá beépítem az akkutöltőt egy freccsenővíz ellen védett, de szellőzőképes dobozba, abból kilóg a kéteres vezeték a végén egy szivargyújtó csatlakozóval, a csónakba épített akku aljzatba bedugva csepptöltéssel tartja az akkut állandóan feltöltött állapotban. Az akkubeépítés az áramvédőkapcsolókkal, dugaszolós motorcsatlakozóval kész, ha nem lenne ez a mocsok idő kezdeném a sátrat, de még az "esernyő" alatt sincs kedvem dolgozni, még a kutya is bent alszik a nappaliban a kályha tövében.

11:05 Nézem az "időkép"-et 

https://www.idokep.hu/webkamera/kekestetosipalya na ilyen a Kékestető.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr9012436441

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása