Botrányos az idő. Reggel az első pillantásom a headbe lépve mindig a külső hőmérsékletet mutató műszerre esik, +1,9°-ot mutatott. Kinézek, esik az eső. Mikor a hajóról a partra megyek a kutya már minden esetben ott toporzékol a hátsó lábaira felágaskodva a kapu rácsába kapaszkodva, Ma sehol a kutya. Tegnap vas csöveket vásároltam, a 6m-es szálakat csak úgy leraktam az "esernyő" alá, a járólapok mellé. Hogy az alácsapó eső ne verje, a három szálat magasabbra raktam. A csörömpölésre Sz előjött a kutyaólból és bentről a tornác polikarbonát tolóajtaja mögül figyelte mit csinálok! Na ilyen idő volt reggel. Azóta a helyzet rosszabb lett, viharos szél fúj és sűrű havas eső esik.
Remélem J virágai túlélik az időt (hacsak nem fordul még hidegebbre) , mert nagy örömmel pátyolgatja őket.
Szóval vas csövek.( a harmadik képen a kék ponyvadarab felett balra hosszában) Mindig utáltam, hogy a munkacsónakból állandóan merni kell a felgyülemlett esővizet. Korábban volt egy elfuserált projektem, hogy ponyvát szabtam rá amivel takargattam, de hol a vihar verte le, hol elszakadt, felrakni, leszedni meg utálatos munka volt, abba is hagytam. Most kitaláltam, hogy a csónakot a stég alatt fogom tartani. Ez persze kevés az esővíztelenítéshez, a stég deszkái közt átfolyik az eső, de csinálok a stég alá (!) egy csővázas sátrat. És ha már ott van, a csónakot használaton kívül kiemelem a vízből. A négy stégláb mellől indul a csónak feneke alatt átmenő, két, nem felúszós gurtnihoz csatlakozó 4 kötél, rajta 20 centinként csomóval. Megyek körbe és egyenként húzok 20 centit a köteleken, a csomót beakasztva a "V" csomófogóba amíg fent nincs a ponyva alatt ütközésig. Hogy hogy fogom a vas keretet a stég alatt felhegeszteni a lábakra azt még ki kell találjam, vízben állva nem lehet, mert ráz mint a fene még kesztyűben is, csónakból meg azért nem mert mozog. A jégről kellett volna de ezt már elbuktam. Ez a terv.
A stég alá beépítem az akkutöltőt egy freccsenővíz ellen védett, de szellőzőképes dobozba, abból kilóg a kéteres vezeték a végén egy szivargyújtó csatlakozóval, a csónakba épített akku aljzatba bedugva csepptöltéssel tartja az akkut állandóan feltöltött állapotban. Az akkubeépítés az áramvédőkapcsolókkal, dugaszolós motorcsatlakozóval kész, ha nem lenne ez a mocsok idő kezdeném a sátrat, de még az "esernyő" alatt sincs kedvem dolgozni, még a kutya is bent alszik a nappaliban a kályha tövében.
11:05 Nézem az "időkép"-et
https://www.idokep.hu/webkamera/kekestetosipalya na ilyen a Kékestető.