Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Kedd.

2017.04.04. 20:34 :: A Tengerész

Hogy kijavult az idő mindjárt megjött a munkakedvem is. Mondjuk az is használt, hogy végre végeztem a gyümölcsfák nyirbálásával, bevallom nem szeretek kertészkedni.

Bár az igazi nagy munkát én csináltam magamnak, a kertész egyszerűen elégeti, vagy valamilyen más módon szabadul meg a nyesedéktől, én szinte  az egészet  tüzelőnek, gyújtósnak dolgoztam fel na ez volt nagyon babrás. Sok ember van akit a kerti bíbelődés éltet, meg is értem őket, de én nem tartozom közéjük. Ahogy horgászni se akarok, pedig itt ez egy horgászparadicsom, mindenki meg van rökönyödve rajta, hogy én egyszerűen elképzelni nem tudom, hogy az időmet ilyen feleslegességekre pocsékoljam, mint ülni a stégen és bámulni a vizet. De készséggel elhiszem, hogy másnak meg az a hülyeség amit én csinálok, hogy az éltet, hogy mindig agyalok valami szerkezeten. Most pl azt kell megoldjam egyszerűen, hogy a munkacsónakról ne lehessen könnyedén lelopni a villanymotort, illetve elindítani, illetve kilopni belőle az akkumulátort. Mert ha se elvinni belőle a dolgokat, se elcsónakázni vele nem lehet (legalábbis nem egyszerű, mert azért kellő felkészültséggel persze mindez lehetséges, de macerás és sokáig tart), akkor a tolvaj más csónakját fogja ellopni. Nem akarom az ördögöt a falra festeni, így nem is folytatom ezt az eszmefuttatást. Szóval a kiinduló kérdés, mije szokott lenni az átlagtolvajnak? Alapesetben semmije a két kezén kívül, azokkal a szerszámokkal dolgozik amiket épp talál, miközben az alkalom éppen szüli ugyebár őt. A piac kikötőjében, ahova J járni fog a csónakkal sokmindent nem talál, a lelakatolt csónakmotorok nagyjából biztonságban vannak, van aki még a kikötőbikához is odaláncolja lakatolja a járművét, én valamiért a horgonylánc kivételével undorodom a hajók lánccal való rögzítésétől. Felkészültebb tolvaj az már a kettes szint. Neki pajszerja és erővágója szokott lenni, ez általában elég a láncok, lakatok, egyszerűbb bejárati ajtók leküzdéséhez, nos ez az a szint amire a védelmet ki akartam terjeszteni. Hogyan lehet egy lakatot (eleve utálom, sosincs kéznél a kulcs, több lakatot fűrészeltek le a gazdáik, mint a betörők) megvédeni a levágás ellen? Hát úgy hogy nincs lakat. Se motoron, se akkumulátortartón. A rögzítés belsőkulcsnyílású csavarral történik, a legkisebb a valószínűsége hogy ilyen van a zsiványnál, ráadásul az is olyan helyen lesz ahol nem is látja, hozzáférni meg csak én tudok a magam gyártotta szerszámmal. Az akkumulátor a csónak közepén lévő pad alatt lesz, a padtól nem lehet kiemelni, a pad le van csavarozva a rejtett belső kulcsnyílású csavarokkal, a motor kábele dugós csatlakozóval csatlakozik a pad alatti aljzathoz, az áramellátás rejtett kapcsolókkal kikapcsolható, így a motort nem lehet elindítani a kapcsoló helyének ismerete nélkül. A motortartó csavarokat acéllemez kaloda takarja, melyet  hozzáférhetetlen  belső kulcsnyílású csavarok fognak. Mint eddigi termékeimnél, itt is nagyjából minden újrahasznosított. Az akkumulátort borító pad anyagát SP szállította, használt, víz és főzésálló bevonatos rétegelt betonzsalu-lemez004_36.JPG

A kapcsolók szovjet harckocsiból valók, még amikor a horgonycsörlőt építettem be a hajóba, kaptam egy kedves olvasómtól áramvédő kapcsolókat. A motor áramfelvételét terhelve mértem egyenáramú lakatfogóval, a legmagasabb fokozatban 40 A-t vett fel, pont volt egy 40 A-es kapcsolóm, de biztos ami biztos beraktam mellé párhuzamosan még egy 20 A-eset is, így nem fog leoldani, bár gyanítom a szovjet 40 A az lehet, hogy elbír többet is anélkül, hogy lekapcsolna, ki fogom próbálni.003_46.JPG

Az alu lemez amire felszereltem őket is történelmi darab. Amikor a Novotel szállót építettük a BAH csomópontnál, rejtélyes alakok matattak szerteszana miután az osztrákoktól átvettük a házat, még nekem sem volt nagyon szabad hozzájuk szólni. Az ő feladatuk volt annak a  kamera és lehallgató rendszernek a kiépítése a házban, mely egy titkos szobában (egyszer egy pillanatra bepislantottam oda) egy hatalmas kezelőpultban az állandó szolgálatot teljesítő BM-es részére biztosította a megfigyelését a célszemélyeknek, már amennyiben megszállt olyan épp a házban. Nos még a létező szocializmus idején összerúgtam  a patkót a felső vezetéssel és kiléptem (műszaki igazgató helyettes voltam) és elmentem villanyszerelőnek de mit hoz a sors, 14 évvel később immáron a gengszterváltás után műszaki igazgatónak csábítottak vissza a privatizált és kádertalanított Novotel-BKK-hoz. Miután szükség volt a helyiségre kidobattam a megfigyelőpultot, a technika többi része kamerákkal, kábelekkel már korábban az emeleti felújítások során leépült, a pultban lévő régi Videoton monitorok sem működtek már az egész hóbelevanc elavult, egy darabig állt a kazánházban, aztán ment a sittre. De mielőtt odament volna egyszer lecsavaroztam róla a tápegységet, mert volt rajta pár dolog amit gondoltam hátha jó lesz még valamire. Nos az alu lemezt ennek a tápegységnek az előlapjából vágtam ki. Így múlik el a (szocialista) világ dicsősége.

Ha már szocializmus. Azt mondtam nem fogom ugatni a karavánt, nem is teszem (bár a mai CEU törvény miatt igencsak viszket az ujjam), viszont ide linkelek egy cikket. Amúgy a Puzsért nem igazán szeretem, de ennek a cikknek minden szavával egyetértek.

http://mno.hu/cinkosakinema/nyilt-level-botka-laszlonak-2391433

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr4412400843

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása