Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Vasárnap.

2016.12.11. 17:56 :: A Tengerész

Csodás idő volt ma. Ragyogó napsütés, semmi szél és legalább 6-7 fok délben. Sajnos ez még nem a tavasz, erős lehűlés jön viharos széllel, ami azért rossz, mert feltöri majd az elvékonyodott jeget, meg ahol már elolvadt ott meg hullámosra fog befagyni, szóval duplán jön a rossz, hideg is lesz, meg korcsolyázni se lehet majd. Mindenesetre behordtam a hajóra legalább egy hétre való tüzelőt, biztos ami biztos, ki tudja mi jön ránk. Nem lettem kész holnapra a leckémmel, ilyen még nem volt, pedig szorgalmasan gyakoroltam esténként, sőt reggelre is beiktattam egy fél órás gyakorlást a harmonikával, de Á ( az idomárom) 7 dolgot írt fel a füzetembe amit csinálnom kell miközben játszom a számot, illetve amire vigyáznom kell közben, nagyjából mind a hét megy, csak egy a baj, hogy sohasem egyszerre. Ha megy a jobb, nem megy a bal, ha mindkettő megy ( mert azért már jóval "arrébb" vagyok mint amiről itt két hete nyafogtam), nem megy a zsák ( "zsák" az maga a harmonika, szóval a "fújtató" amit az ember húzogat tologat ki-be) mert nagyon nem mindegy mikor vált az ember, mert bizonyos részek csak akkor jönnek ki jól, ha a váltás is jó helyen van), stb. A zsák az külön nehézség. A Kisember ( tudjátok az az olvtársatok aki tengerjáró hajókon zongorázik) azt a tanácsot adta, hogy mindent nagyon lassan, de tartva az ütemet kell előbb begyakorolni és aztán ha már megy akkor csak egy kicsit gyorsítani és így tovább. Na a harmonikával az a baj, hogy nem lehet lassan játszani úgy, hogy a zsákváltások is a helyükön legyenek. Merthogy a lassú játéknál nem mondjuk négy ütem után kell váltani a zsákkal, hanem már két ütem után elfogy a levegő, vagy kint vagy nyújtott karral a végén, vagy felkoppantál összenyomott zsákkal megintcsak levegő és hangok nélkül. Tehát lassan játszani egész másképp kell mint normál sebességgel, legalábbis ami a fújtatást illeti. Namármost, ha már megy lassan, akkor ha gyorsít az ember akkor megint máshova kerül a zsákváltás és az arra való figyelés kizökkent a játékból, lehet elölről kezdeni a tanulást, de akkor már az se megy ami addig ment. Ha valaki zenész és kíváncsi rá, ennek a számnak kell Karácsonyra mennie.la_partida_acc.gifAzt persze hogy "kell", azt én mondom, senki nem írta elő és senki nem várja el tőlem a tizedik lecke után, csak én akarom, hogy meglegyen. Mert én ilyen csökönyös konok pali vagyok, hogy nekem muszáj, hogy mindig minden sikerüljön amit elhatároztam. Szóval akarásban nagyon jó vagyok, de itt a testtel is meg kell küzdeni, egyrészt másfél óra gyakorlás után romlik a koncentrációm, azt is elrontom ami már megy, másrészt meg fizikailag is elfáradok, a bal felkarom pl. begörcsöl, merthogy azért a 120 basszusos Weltmeister 15 kiló, annak majd a felével meg manőverezni kell izomból. Beiktattam egy bő fél órát reggelre is az esti 1-1,5 óra mellé, ennél több nem fér bele a napirendembe. Fel is hívtam Á-t, hogy hagyjuk ki a holnapi órát, mert annak semmi értelme, hogy ilyen elkészületlenül odamenjek és ugyanarra a 7 dologra ismét felhívja a figyelmemet. Mondta, hogy vehetünk mást is, ha ez nem megy még, de tiltakoztam, mert az megfutamodás lenne.

19:53 A fentieket még vacsora előtt írtam, bejött az "idő", a széket még megmentettem a stégről, hogy nehogy megint a víz alatt végezze, de a két vödröt már a vízből kellett kicsáklyázzam, még szerencse, hogy a part felé fúj a szél, szóval kemény északnyugati van. Viszont szinte meleg szél fúj egy cseppet se fáztam csak úgy egy szál pulóverben ahogy kimentem felmérni a helyzetet.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr5612040859

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

horgonylánc 2016.12.13. 10:47:19

Kedves Tengerész!
Csodálattal nézem kitartásod a zenetanulás terén!
Ha annak idején a Q-kódokkal ilyen kitartó lettél volna, akkor ma az éterben találkoznánk, mint vizsgázott rádióamatőr!
Szeretném hallani a karácsonyi dalodat.
Egyben had reklámozzam Neked (is) hogy ismét rádióamatőr tanfolyamot indítok kezdőknek!
A minap foglalkozott (legutóbb) a tévé velünk. www.mediaklikk.hu/video/tudos-tarsasag-a-kivancsi-ember-magazinja-2016-12-09-i-adas/#
Minden érdeklődőt megtanítok morzézni, felkészítek a hatósági vizsgára. Sokkal érdekesebb, mint az internet.
Vilmos!
Kitartást és eredményeket kívánok!
Figyelemmel kísérem a blogodat! Kérdés: tengerre már sosem...?
Flórián

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2016.12.13. 11:50:50

Hát igen. Rádióamatőr se leszek, meg a tengerre se megyek Amapolával. Ha már igazán megy a szám valahogy megmutatom az érdeklődőknek, de a youtube az nekem túl ....hüm, hivalkodó, valami szerényebbre gondolok ha van olyan egyáltalán.

Műszaki 2016.12.13. 21:28:20

@horgonylánc: A 80' években az MHSZ-nél mint úttörő tanultam rádiózni. Iránymérés, Lenin ifjú távirásza verseny - az akkor még - Leninvárosban, stb. Aztán 14 évesen egy RH A fokozatú vizsgát is letettem, ha jól emlékszem 20W teljesítményű adóra jogosított fel, egyser kétszer forgalmaztam az MHSZ klub adójával (HA0KLL). Aztán jött a rendszerváltás, megszűnt az MHSZ, elmentem otthonról kollégiumba, stb. így a rádiózás is elmaradt. Nem is hiszem, hogy valaha lesz energiám vele foglalkozni. Viszont ha már felmerült a téma, valahol ez a régi vizsga oklevelem elkallódott. Vajon érvényes -e még és lehet -e, illetve hol lehet róla másolatot kérni? Amire emlékszem. hogy Miskolcra kellett menni vizsgázni

horgonylánc 2016.12.14. 15:49:18

Szia Műszaki! Te jól indultál! Mátészalkai lehetsz. Most merre laksz? A vizsgád érvényes, bár már ez a fokozat nem létezik. A Te RH-A vizsgád jelenleg "Novice" fokozatnak felel meg, "morze vizsgával". Nemzeti Hírközlő és Média Hatóság (NMHH) őrzi a vizsgapapírodat, kérésedre másolatot állítanak ki.Amennyire emlékszem, Szegeden, Pécsen, Miskolcon és Debrecenben van kirendeltség, de a legegyszerűbb a Bp-i ügyintézőhöz fordulni. Segítőkész, megbízható és gyors is.
Bp. Visegrádi u 106. Kiss Nándor 06 1 4680551. Adóengedélyt, hívójelet is tőle kell kérni, ez most ingyenes! Hívd fel, segíteni fog.
Ha örömmel csinálod, nem is kell hozzá sok energia. Hátha egyszer mégis.... 73!

Műszaki 2016.12.14. 16:21:57

@horgonylánc: köszönöm az infót. Jelenleg külföldön vagyok úgy 1300 km-re Budapesttől nyugati irányban, határozatlan időre. Lehet hogy majd utána megyek ennek a vizsga papírnak, ha már megvan akkor legyen kézben.

Tengerész, bocsánat, hogy offtopic témákra használjuk a blogodat.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2016.12.14. 17:55:33

@Műszaki: Örülök neki ha használok bármivel.
süti beállítások módosítása