Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Műszaki: Na ez az a hülyeség amért nem gondolom követendőnek ennek a srácnak az elképzeléseit. ww... (2024.03.07. 19:50) Hétfő.
  • KAMA3: Én bevallom őszintén, hogy erre az időre (félig szándékosan) felfüggesztettem a blogod olvasását, ... (2024.03.01. 09:56) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Ha nem írok ne válaszolj!: Már lezártam. Majd építek egy ferde rampát amin feltolom a talicskát. ... (2024.03.01. 00:31) Szerda.
  • A Tengerész: @Paduc: Rémlik.... (2024.02.25. 02:14) Szombat.
  • A Tengerész: @akiga: Igen tudok róla. (2024.02.23. 08:39) Szerda.

Linkblog

Csütörtök.

2016.11.10. 17:14 :: A Tengerész

Miután nem halmoztatok el túlságosan jobbnál jobb ötletekkel kormánylap ügyben, ez lesz.001_56.JPG

Csak az a baj, hogy hideg van, nincs kedvem kint dolgozni, ilyen méretű, ráadásul koszolós munkához meg bent a házban nincs hely. Még a következő "házi feladatommal" is lógok J-nek, egy nagyobb madáretetővel a jelenleginél.

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr3811948591

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jonathan 2016.11.10. 17:50:30

Vilmosom hozd le ide hozzánk a munkat meg kedves J.-t es itt nyugodtan kedvedre dolgozhatsz egesz nap a 20-24 fokos melegben, Ígérem én sem zavarlak, csak ha megkinallak egy pohár jo görög vörösborral! (Ma kivettuk Tibor barátommal a hajóból a motort! Beszámoló hamarosan kovetkezik)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2016.11.10. 18:01:53

@Jonathan: Ilyen jó az idő Görögországban?? Irigyellek benneteket! Köszönöm az invitálást, de inkább kivárom a tavaszt. Mondjuk azt a vadállati munkát amit a Smiley felújítása jelent, nem irigylem. Sok sikert!

táncoslábú laces 2016.11.11. 16:05:53

Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter közlekedési salátatörvényt készített. Egy része különböző hajózási újraszabályozásokat és útépítések specifikációit tartalmazta, de a technikai igényű paragrafusok közé fundamentális, és nem örömteli változások keveredtek.
Ha van mód rá nézz utána mit akarnak már módosítani,ez most jelent meg többet nem tudni
Teleszkópszerűen kihúzható összetolható kormánylapátra gondoltam,láttam is működés közben vmelyik természetfilmben. Gondolom,ez házilagosan nemigen kivitelezhető

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2016.11.11. 17:03:25

@táncoslábú laces: Szerintem erre gondolhattak. www.youtube.com/watch?v=5kfRaImocVA#t=11
Teleszkópost valóban nem nagyon tudnék csinálni, illetve annyi munkát nem szánnék rá amibe az kerülne.

Vombatus Ursinus 2016.11.11. 21:30:14

Jó, de ezt hogy tudod felhajtani anélkül, hogy be kelljen másznod a vízbe?

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2016.11.12. 08:15:14

@Vombatus Ursinus: Ha nagyon muszáj egy a hajó feneke alatt áthúzott kötéllel, de valószínűleg nem lesz rá szükség, mert ahogy húzom kifelé az iszapos fenék felhajtja, amikor meg már kint van a sólyán( ami amúgy füves, szóval semmi beton) akkor felkötöm egy kötéllel a kocsizáshoz.

glb 2016.11.12. 21:44:51

Én menetes orsó helyett inkább egy kötelet használnék aminek az egyik vége fixen a kormánylaphoz van rögzítve, a másik vége pedig a csövön fel lenne vezetve, és a kormányrúdon levő klembe lehetne akasztani megfeszítés után. Ha kicsit akad el a kormánylap akkor a kötél tudna nyúlni kicsit, ha meg nagyon elakad a lap akkor eltépné a kötelet ( de van olyan klem is ami egy bizonyos erő felett kiold, kifejezetten kormánylaphoz ), és nem törne el semmi. Ha a menetes szárral rögzítve van és elakad akkor valami törik vagy hajlik, jó eséllyel nem fogod tudni sem felhajtani utána, sem újra rögzíteni. Valaminek engednie kell. :-)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2016.11.12. 22:05:43

@glb: Ez volt az első variáció. De kizárnám az ütközést. A svert mélyebbre nyúlik ki, tolatni meg csak nem fogok a hajóval.

Vombatus Ursinus 2016.11.13. 00:23:05

@A Tengerész: Jó, de ott van egy "anya" is, azt hogy távolítod el, mielőtt kihúzod a hajót? Nem kötözködni akarok, csak nem értem.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2016.11.13. 08:39:38

@Vombatus Ursinus: Az anya bele van rögzítve a kormánylapba, mintha abba lenne egy menet fúrva.

glb 2016.11.13. 18:21:14

Szerintem a köteles megoldásnak csak előnyös tulajdonsága lenne a menetes orsóval szemben, de persze nem az én hajóm. Nem emlékszem, hogy a svert felhúzós vagy felhajtós. Ha felhajlós akkor az is tud engedni. Én a Dunán eléggé tartok a mederfenékkel ütközéstől, igaz én az élő Dunán szoktam hajózgatni.
süti beállítások módosítása