Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Kedd.

2016.10.25. 21:13 :: A Tengerész

Megenyhült az idő. Már azt hittem egészen télre fordul, be is szüntettem a kinti munkákat, pár napja gyorsan levíztelenítettem a kerti szivattyút ami a kútból szívja az öntözővizet, idén már nem locsolunk, de ma olyan meleg volt, hogy gyorsan nekiálltam a napkollektor betokozásának. Az alumínium L profilt még akkor megvettem amikor a rendőrségre kellett mennem Budapestre. 6 m-es szálban árulják, persze arany áron, de hát célszerűbb volt megvenni, mint valamit gányolni a házkörüli hulladékból. A vételárban nagylelkűen benne van két vágás, ez pont elég volt, hogy  BKV busszal, HÉV-vel majd csónakkal hazaszállítsam. Amúgy itt vettem http://www.metalloglobus.com/kapcsolat1, az érdekes az, hogy már rég nem Metalloglobusnak hívják, de minden ugyanaz és ugyanott mint régen. Szóval az "esernyő" alatti munkahelyemen dolgoztam délelőtt, idáig jutottam:002_43.JPG

Ez az alja, 1 mm vastag alu lemez 60X30X 2-es L  profillal keretezve, ebbe jön bele majd a hőszigetelés, rá a kollektor004_28.JPG aminek a fekete festése kissé kifakult az évek alatt, majd "befeketítem", a tetejére meg a polikarbonát "üvegezés".003_32.JPG

Délután kedves vendégeink voltak, Csete Bandival 4 éves korunk óta barátok vagyunk, ő jött Irénnel a feleségével, Itt laknak szemben a Savoyai kastélyban, kicsit wellnessfürdőzni, Ráckevét élvezni és persze minket meglátogatni jöttek pár napra. Irigylem őket a számtalan unokájukért.

Amúgy tekintettel az időjárás miatti beltérbe húzódásra ezerrel nyomom a harmonikázást, tavaszra szeretnék mondjuk ezzel a számmal erre a szintre eljutni. https://www.youtube.com/watch?v=XO8Q2ukOuxg ( esetleg kicsit jobban... a végén hibázik és lélektelenül játszik)

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr3511836725

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maghraba 2016.12.29. 01:21:02

Vili bá! Segedelem kőne polikarbonát ügyben!
gmagyar6@gmail.com

Nagyon szeretném átbeszélni magával a tapasztalatokat és hátha tudna javasolni valamit a gondomra. :)

Üdvözlettel,

Magyar Gábor
süti beállítások módosítása