Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Kedd.

2016.10.18. 10:42 :: A Tengerész

Pénteken  kiállítás megnyitón voltunk. Szabó Ábel http://www.szaboabel.hu/pictures.htm festőművész képeit láthattuk. Én utoljára ebben a fotografikus stílusban Mácsai István képeit láttam (bár ő még gyakran megszurkálta egy kis szürrealizmussal is), sőt egy Vigadó-beli kiállításán volt szerencsém beszélgetni is a Mesterrel. Én imádtam a képeit. Lehet, hogy túlságosan proletár az ízlésem, de szeretem látni, ha valaki mestere is a képi ábrázolásnak és anélkül is megragad a képe, hogy erőlködnöm kellene hozzá. Amúgy kis személyes mellékszál Mácsaihoz. Az akkor tán 8-9 éves kisebbik lányommal voltam a kiállításán, mely a gyereknek is nagyon tetszett. Aztán lementünk a Vigadó földszintjére, ahol meg ezzel egyidejűleg Karátson Gábor festőművész (továbbá zavaros keleti filozófiák lelkes híve és minden, a természetes folyóvizekbe való emberi beavatkozás konok ellenzője) kiállítását láthattuk. Karátson akkor épp a színes foltok és vonalak kuszaságát vitte vászonra, ezzel mélységesen megdöbbentve serdülő leánykámat, aki mindezidáig azt hitte, hogy a "festészet" az az amit fent Mácsaitól látott. Az én gyermekem nem is rejtette véka alá a véleményét, meglehetős hangerővel fejtette ki azt, szalonképes szavakat használt ugyan, de nagyjából így lehetne summázni, hogy "ilyen sz@rt már elsős koromban se festettem". Én meg kussoltam, nem intettem a gyereket csendre, merthogy ott állt a művész úr pár méterre tőlünk és mindent jól hallott, de hát kell azt nekem tudni, hogy ő az? Végülis egy művésznek a közönsége visszajelzései fontosak lehetnek, hát hadd szembesüljön az én őszinte gyermekemével is, nem? Visszatérve Szabó Ábelre, nekem aki ilyen utcákban nőttem fel, ilyen többé-kevésbé leharcolt ipari üzemekben jártam tervező koromban a Kőbányai Gyógyszerárugyártól a bitterfeldi Kemischekomplexig, beszélősek voltak a képek. Nekem ennyi elég. Hogy megérint, hogy emlékeket ébreszt, hogy szól hozzám. Z hiányolta a "hozzáadott értéket" számára ez simán másolás, nekem elég hozzáadott érték az, ha ott állok előtte és nem tudok még tovább lépni és nem azért mert azon töröm a fejem, hogy vajh mit is ábrázol a kép, hanem mert egy sereg kapcsolt gondolat kavarog bennem.

Más. Tegnap fény derült a rejtélyre, hogy vajh mért is idéztek a rendőrségre tanúként. Felbumliztam Angyalföldre a szülőföldemre,  a Garam utcában lévő vízirendészetre, ahol is forsriftos beléptetés után kihallgattak. Az első.. na jó a második benyomás kifejezetten kedvező volt, kedves szimpatikus rendőrlányka (na jó fiatal családanya, de nekem már mindenki gyerek 40 alatt) hosszasan ismertette a jogaimat. Sok volt a hivatalból muszáj blabla, egy fontos volt benne, hogy mint tanúnak kötelező igazat mondanom. De hát úgyse úgy mentem oda, hogy hazudozni fogok, igazából nincs tagadni való az életemben és egyesek tán nem értik mért, de én erre kifejezetten büszke vagyok. Szóval van nekem egy helyi barátom (illetve több helyi barátom is van, de most konkrétan erről volt szó) akinek van egy masszív kikötő stégrendszere Ráckevén a promenád végében. Amikor az oldtimer járművek kiállításán voltunk hajóval, akkor nála kötöttünk ki. http://amapola.blog.hu/2016/08/30/hetfo_277  Namármost, az én barátomnak van egy igazi jószomszédja, aki feljelentette ezért a kikötőért, aminek az ismertetés szerint nincs érvényes engedélye. A feljelentéshez színes fotók is készültek, valóban ott áll Amapola, a decken meg mi ahogy beszélgetünk. Szóval csupa főbenjáró dolog. Na ezt kellett tanúvallomással megerősítem, hogy azok ott mi vagyunk, meg arra a kérdésre válaszolnom, hogy tudtam e hogy tilosban járok. Én válaszoltam ( az igazat és csakis az igazat és a tiszta igazat) , ez bekerült a jegyzőkönyvbe amit legalább nyolc helyen aláírtunk, ittavége fusselvéle. El is indultunk kifelé ( a rendőrségen nem úgy van az, hogy csak úgy kimész, kikísérnek a kapuig) , amikor  visszaazegész! Mégse jó! Visszamentünk, megint nekivetkőztem (jól fűtenek odabent), változott az ügyállás, merthogy mostantól kezdve a státuszom nem tanú, hanem ... hú elfelejtetem a szakkifejezést, szóval kb tettestárs. Merthogy.... és most figyeljetek! miután 2014-ben a hajósok számára szolgáló hirdetmények között az NKH egy határozatában közölte (

http://www.nkh.gov.hu/documents/12060/43650/A+R%C3%A1ckevei+%28Soroks%C3%A1ri%29-Duna+18%2B635+fkm+jobb+parti+szelv%C3%A9ny%C3%A9ben+kik%C3%B6t%C3%A9si+%C3%A9s+vesztegel%C3%A9si+tilalomr%C3%B3l/25e5c879-df9a-4b52-b197-409797748a09?version=1.0&type=pdf

), hogy az RSD mittudoménhányas folyamkilométerénél a jobb parton lévő kikötő használatát betiltotta, azt 2016-ban is tudnom kell, ergo szabálysértést követtem el. De böcsületesen közölték velem, hogy mostantól kezdve akár tagadhatok is mint elkövető. Szóval akár úgy is viselkedhetek mint Baldrick közlegény, vagy Rogán Antal.

https://www.youtube.com/watch?v=dxuQCHUjMEQ

 De hát én ismét bevallottam amit negyed órája mint még csak tanú, hogy elkövettem a szabálysértést sőt töredelmesen bevallom, hogy a hirdetményeket se szoktam figyelni, nemhogy még azokat évekre visszamenően fejben is tartsam. Szóval elismertem a szabálysértést és mint az annakidején '69-ben a katonai eskümben is  szerepelt, (ha ezen eskümet megszegem..) sújtson a törvény szigora és dolgozó népünk megvetése. Hogy ez maradéktalanul megvalósuljon (mindezidáig meggyőződésem volt, hogy mintapolgár vagyok, de most kiderült, hogy nem) mindjárt a jegyzőkönyvbe nyilatkoztam, hogy pénzbüntetést nem vagyok hajlandó kifizetni, börtönbüntetést óhajtok, de csak a közmunkát választhattam alternatívaként, de megnyugtattak, hogy ha oda magamtól nem vonulok be akkor automatikusan visznek Baracskára. (Kalocsát kértem, az női börtön, de azt mondták azzal rosszabbul járnék) Mindazonáltal megnyugtatott a kedves hölgy ( cseppet sem volt mb. alezredes külseje, cicanadrágban és papucsban slattyogott), hogy megúszom figyelmeztetéssel és meg kellett ígérnem, hogy többet nem kötök a Feri stégjéhez, ami azért szomorú, mert ha csak államhatóságilag tilos lenne akkor nem feltétlenül venném komolyan, de most hogy megígértem, tényleg nem köthetek oda többé. :((  Amúgy képtelen voltam az egész marhaságot komolyan venni. végigröhögtem az egészet és a hölgy se tudott igazán komoly maradni, de hát szegényt köti a hivatal, ha van egy hülye feljelentő ( a legfontosabb érve az volt, hogy őt minden sz@rért megbüntetik mást meg nem, szóval dögöljön meg a másik tehene is, ez annyira magyaros) akkor neki muszáj eljárnia. Ja, a legfontosabb, azt ígérte meg fogom úszni figyelmeztetéssel ( ha csak, teszem ezt már én hozzá, ha nem kell éppen statuálni. Ezt az ilyen totalitárius rendszerekben sose lehet tudni

https://www.youtube.com/watch?v=Urpw4emw_zw

). Nnna, ennyi. Tápászkodik már az idő, kimegyek matatni a szabadba, ki kell vegyem lassan a Tquilát, nekiállok az új kormány kitalálásának. A feladat elég nehéz, olyat kell csináljak ami nem a hajó tükrén van, mert az visszametszett és nem áll jól rajta egy olyan külkormány mint ami most van rajta, tehát a fenék alá kell tegyem, de mivel jolle, a kormánynak is felhúzhatónak kell(ene) lennie. Na ilyet se csinált még senki.

Utóirat. Most, hogy visszaolvastam a bejegyzést és rákattintottam az NKH Határozatra, látom ám, hogy a Kojnok Robi írta alá, régi tengerészkolléga ( '77-ben az M/S Kőrös átveő elektrikusa voltam Gdanskban, majd egy évet hajóztam rajta, amin ő meg matróz volt a rákövetkező évben) hálát adok Istennek, hogy amikor otthagytam a tengerhajózást szállodás lettem és nem irodista, merthogy ez az út is felderengett az akkor még nem NKH-nak, hanem Közlekedési és Hírközlési Minisztérium Hajózási Főosztályának titulált konglomerátumnál. Mondom én, hogy rettenetes egy mázlista vagyok!

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr3911812407

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csaba03 2016.10.18. 23:40:25

és azt mondták-e, hogy nem vagy köteles tanúvallomást tenni, ha abban magadat szabálysértés elkövetésével vádolnád (magyarán az eljárás ebben a formában meglehetősen törvénytelenül zajlott)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2016.10.19. 08:47:52

@csaba03: Biztos, annyi volt a blabla előtte ami a jogaimat ismertette. De eszem ágában sem volt bármit is tagadni, egyébként is színes fotósorozatot mellékelt a precíz feljelentő ( ez az alapos Csetnekiek országa www.youtube.com/watch?v=BKk-fhcDSqU itt komoly géppel írott feljelentések vannak)ráadásul ha nekiállnék hazudozni, még úgy tűnne, hogy az egészet képes vagyok komolyan venni.

bonnie · http://bonnie.freeblog.hu 2016.10.19. 11:53:17

hany evig maradhat ervenyben egy ilyen hirdetmeny? nem kellene az ilyen dolgokat tablaval jelolni?! nem ertek kulonosebben a hajozasi szabalyzathoz, csak remlik, hogy amikor hajozasi zarlatot kerunk evezosverseny miatt, akkor azt nekunk, mint kerelmezonek kell azt kitabalaznunk. a magassagos hivatalnak nincs ilyen kotelezettsege?

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2016.10.19. 15:34:02

@bonnie: A hivatal valószínűleg kötelezte a Ferit, hogy rakjon ki táblát, de ő ezzel nem foglalkozott. De a rendőrségnek az a véleménye, hogy ez engem nem mentesít. Az hogy hány év az érdekes, mert úgy tűnik nincs időhatár. Majd ha a Ferit addig b@sztatják amíg teljesíti a sok hülye szabályt ami kötelező egy kikötőre, tehát lesz ott állandó őr, meg érvényes szemétszállítási szerződés külön a kikötőre, meg tábla a hajósoknak szóló hirdetményeknek, meg levizsgáztatja ötévenként csillagászati összegekért meg még a fene tudja mi még ( egyszer Balatonudvariban akartam kikötőt csinálni, ezekbe tört bele a bicskám, pedig az önkormányzat is benne lett volna, de még ők se vállalták), akkor kiadnak megint egy határozatot amiben visszavonják.

teddybear01 2016.10.20. 08:56:39

Hát igen, a hajóval rendelkezőket nagyon irigylik páran, és ott raknak alájuk, ahol bírnak.
Gondolom ti nem nagyon hangoskodottatok, a hajó se csinált árhullámot, mégis feljelentettek benneteket, ráadásul milyen precízen dokumentálva. Bár a valódi munkáját végezné ez az alak ilyen gondosan.

Ha már a tulaj is elfelejtette a rendeletet, mi búvárkodás lehetett a feljelentőnek kiásni? Vagy, és ez a szörnyűbb számomra, tart egy dossziét, vagy ládát, ahol gyűjti a zsarolási alapot a környékbeliekről?

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2016.10.20. 10:37:40

@teddybear01: Hát igen. Azt hiszem amúgy nem ellenünk irányult a feljelentő szándéka (valóban, hangunk nem volt, és a szó szoros értelmében "nem sok vizet zavartunk"), hanem a Feri ellen, ő mindjárt tudta ki volt az, pedig a nevét velem nem is közölték. Tudod, "Rossz szomszédság török átok.". Még itt ebben a földi paradicsomban is vannak ilyenek. Pl pár hónapja lakhattunk itt, amikor beesett egy fiatal nő, aki néhány házzal tőlünk északra szokott nyaralni, hatalmas dérrel-dúrral közölte, hogy neki itt van egy negyvenmilliós háza és csak nem képzeljük, hogy ő amikor kifekszik a stégjére napozni, ezt a hajót fogja bámulni?? Éppen szelíd hangulatban voltam, szóval mázlija volt jó napot fogott ki, mert ha raplis napom van rosszul járt volna, sikerült lecsendesíteni, azóta quss van. De én is jól jártam, hogy birka voltam aznap, mert ha keménykedek tán elindítok egy hasonló lavinát.

Vígh János 2016.10.24. 23:17:10

Kedves Vili Bátyám! Az idén kiderült, hogy több mint harminc éve rendszeresen szabályt sértegetek. A havária helyzetven levő hajó mentéséhez vízimunka végzési engedélyt kel kérnem, ami a legjobb esetben is legalább néhány nap, de normál esetben kettő hét. Tehát! Ha bejön Magyarországra egy szállodahajó, és feltekeri a drótkötelet. Az ugye nem életveszély. Megkeres bennünket, hogy segítsünk neki, akkor közlöm vele, hogy parkoljon le, mivel nincs életveszély megkérem a vízimunka végzési engedélyt, feladom a HSZH-t (hajósoknak szóló hirdetményt) és ha megjön az engedély, már rohanok is ledarabolni a drótkötelet a propúzióról! Életszerű nem? Vagy egy klereskedelmi hajó bejön, és az orrsugár kormánya felszívja a kavicsot és beszorul, ugyanez az eljárás. Biztos kivárja az eljárást a kereskedelmi vízi fuvarozó cég! Érdekes módon, amikor egy Magyar személyzetű legénység bajba került Bécs felett egy holland hajóval, senki nem kért engedélyeket, pedig "csak" a hátsó horgonyláncát tekerte fel a jobb oldali csiga. A területileg illetékes kapitány is és a vízirendőrök is csak azt nézték, hogy kell-e segíteni, majd a mentés végeztével csekkosztás nélkül ment mindenki a dolgára, pedig nem volt életveszély. És hiába próbálkoztam, hogy a szerintem életszerűtlen, és rossz szabályzáson kellene változtatni, mindenki elzárkózott még a lehetőségtől is! Kedves sorstárs! Én is bent voltam kihalgatáson, és mivel megértették a problémát én is "csak" enyje-benyjét kaptam (több mint harminc évi ipari búvármunka után először) de, ha még egyszer előfordul. Idézet" Vígh János védekezését nem tudom elfogadni, mivel nem volt életveszély" Egy hibát viszont vétettünk (az említetten kívül) nem tettük ki a nemzetközi alfa kódlobogó egy méteres makettjét a mentett hajóra a Csepeli Szabadkikötő kettes medencéjében.Ezért valóban jogos volt az elmarasztalás. Tisztelettel Vígh János. www.szokoar.hu

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2016.10.25. 08:45:53

@Vígh János: Janikám történeted olyan mint "csepp a tengerben", már ami azt a hatalmas kérdést illeti, hogy miért sz@r Magyarországon minden, még az is aminek a kijavítása még egy fillérbe se kerülne. Ezt az országot legalább 500 éve a fiskálisok igazgatják. Werbőczy elkezdte a "Hármaskönyvvel", aztán a reformkorban Csemegi a kódexével beverte az utolsó szögeket. Mára ha jól tudom öt egyetem ontja Magyarországon a semmihez sem értő, ezért univerzális szakember jogtudósokat. Hosszú életem egyik fontos tapasztalata az, hogy "Ha valamit nem akarsz hogy megoldódjon, add oda a jogászoknak!".
süti beállítások módosítása