• littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Szombat.

2016.10.01. 20:39 :: A Tengerész

Régóta készültem erre, de ugye most az események, meg Vombatus kommentje  aktuálissá tették a dolgot. Arról van szó, hogy Amapola  két parti fához van elől ipszilonba kikötve. Ez a HSZ  szerint tilos. Mármint élő fához kötni. Mondjuk ez is olyan szabály amilyet  primitív országokban kell hozni, ahol az embereknek nincs agyuk, ezért képtelenek maguktól megfelelő döntést hozni, így az államnak kell helyettük gondolkodni. Mert értelmes emberek nem kötnek ki csenevészekhez több tonnás hajót, viszont akár egy 15 tonnásat is ki lehet anélkül kötni egy legalább 50 éves, méter körüli törzsátmérőjű fűzfához, anélkül, hogy ez akár a fára, akár a hajóra veszélyt jelentene. De ugye szabály az szabály, amikor még költözködőben voltunk ide és még szinte korlátlan  hozzáférésem volt kedvezményes áron különféle bontott acélanyagokhoz, csináltam a Kvassaynál fent a Főlak ( azóta megszűnt lakatos cég)műhelyében, ahol a nagy horgonyt is készítettem, 10 cm átmérőjű, vastagfalú acélcsőből két másfél méter hosszú cölöpöt, egyik végén hegyesre, másikon befenekelve, rajta füllel, hogy majd ezeket verem le a partra kikötni. Na azóta is kerülgettem, rakosgattam a vasakat a kertben, de mindig volt sürgősebb dolgom. Hát ma nekiálltam leverni őket. Először is 10 mm átmérőjű betonvasat lefúrtam, hogy kitapogassam ne legyen gyökér az útban, aztán nekiálltam bekalapálni a földbe a cövekeket. Elővettem a "népszava" kalapácsot. Ritkán használom ezt a "kis helyest". Nos a gerontológiai vizsgálódás részeként megállapítom, hogy a kalapálásban is  megmutatkozik az öregedés. Amikor ezt a szerszámot megvettem még alatta voltam az ötvennek. Balatonudvariban építettem nyaralót és a hatalmas sziklákat törtem vele darabokra amiket a pincegödörből kitermelt a markoló. Akkoriban erőből olyan 14-15-öt tudtam vele sújtani mielőtt elfogyott az oxigén. Ma tíz volt a rekordom, de 6-7 ütésenként álltam meg üzemszerűen pár percre pihenni és bizony le kellett ülnöm olyankor. Mintha nehezebb lett volna ez a kalapács mint 30 évvel ezelőtt volt. Képes voltam elővenni a mérleget, és tényleg! Annakidején 10 kilósnak vettem és most 12 -t mutatott a mérleg.005_20.JPG

Szóval beütöttem a cölöpöket és mert nem volt kedvem bajlódni a fuxolással  "békakörmökkel" rögzítettem a drótköteleket. Imígyen néz ki a két cövek a kikötőkötéllel, a képeken látszik, hogy a fákon a három évi  rájukkötésnek nyoma se látszik. (a földtől 10 centire volt rajtuk a hurok)006_16.JPG

Ilyen hosszú akármit nem könnyű leverni, kellett építsek egy emelvényt  a kezdetben, mert amikor másfél méter kiáll a földből annak a tetejét a talajon állva maximum csak kocogtatni lehet magastartásban. Meg kell mondjam elég is volt mára a feladat, délután már csak tettem-vettem, a 6-7 ütés  átlagban 10 centivel vitte lejjebb a cönköt ez minimum 150 sújtás a Samuval, elég is volt mára.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2016.10.02. 08:30:49

@Paduc: Sose tudom magamtól elhessegetni a gondolatot, hogy Magyarországon azért van ennyi jogszabály, mert valamikor a középkorban elkezdődött az a fajta gondolkodás, mely mind a mai napig tart, hogy mindenre fiskális megoldást kell, találni. Tehát most is az van, hogy társadalmi problémákra, az élet valamennyi kérdésére mindenki, legyen jogász, kőfaragó vagy balett táncos azt a balga hitet vallja, hogy ha lesz egy tiltás valamire, akkor majd rend lesz. Ez aztán annyi szabályt szült amit ha mindenki mindet betartaná leállna az élet. Viszont a mindenkori hatalomnak ez a helyzet kedvező, mert bárkit meg lehet csípni bármikor csak figyelni kell épp milyen szabályt szeg meg. Lehet fitogtatni a cselekvés látszatát olcsó és minden kreativitást nélkülöző akciókkal, pl egy kitüntetett hónap, amikor minden autóst meg lehet büntetni valamiért, miközben aki a Lexussal autópályán a leállósávba előz 180-al és ötpercenként okoz halálveszélyt megússza, mert a közlekedésbiztonságra valóban veszélyes magatartás kiszűrésére az a módszer, hogy egy parkolóba kiterelek mindenkit és megnézem van e nála izzókészlet ( miközben a mai autókban egy amatőr izzót se tud cserélni, láttam olyat, hogy a lámpához belülről csak az akkumulátor kiszerelése után lehetett hozzáférni) alkalmatlan. Az meg, hogy mondjuk drónra szerelt kamerával ellenőrizze a rendőr az autópályát és azonnal kiemelje egy motoros járőr a vétkest, némi kreativitást igényelne, amire a hatóság eleve alkalmatlan.

Sün77 2016.10.02. 09:46:49

Szia Vili!
Emlékszem. Ebbe a cölöpbe rugott bele a Norbi gyerekem, amikor tavaj nyáron, mezitláb rohangált a fűzfa körül. Nsgyon nehezen gyógyult, mert minden pancsolásnál felázott a seb. Az új kötések a drótkötélen sokkal szebbek, mint az az eredeti volt.

Hívhatsz tanuskodni, ha kell.
Sün

Műszaki 2016.10.02. 13:50:02

1-1,5 éve Belgiumba költöztük a családommal, a gyerekeknek szebb jövőt (nyelvtanulás), magunknak kis kalandot keresve. Elvileg ideiglenes a távollétünk, de a gyakorlatban nincs terv, ahogy az élet hozza.
Viszont a Tengerésszel történt ügy, meg egy a napokban nekünk címzett levél kíváncsivá tett, ezért meg fogom kérdezni a belga szomszédokat az alábbiakról.
Történt, hogy kaptunk egy levelet valamelyik kormányhivataltól, hogy 15 napon belül küldjük meg a kisebbik gyermekem iskoláztatásáról szóló igazolást (ő most kezdte az első tanévet Belgiumban, miután kijárta már ott a nagycsoportot az oviban), mert, és itt jön a lényeg 15-150000 Ft bírságot is kiszabhatnak ránk ha nem tesszük meg. Ezután 2 oldal jogi hivatkozás. Szóval kicsit piszkálja a csőröm, hogy ebben az országban egy jogkövető, rendes adófizető polgár ha véletlenül a rohadt sok dolga mellett (mert én még az itthoni vállalkozásommal a magyar GDP-t növelem és tényleg sok munka van mostanában) éppen elfelejt valamit, akkor azonnal bírsággal fenyegetik. Arról nem is beszélve, hogy amikor kiköltöztünk, rendesen bejelentettem már valamelyik hatóságnak, hogy mi a helyzet, a gyerekek nem itthon tanulnak, ezért nem jár nekem a családi pótlék. Persze ez sem volt ilyen egyszerű mint ahogy most leírtam. Szóval ha ezt valahol valaki feljegyezte volna, akkor talán tudnák mi a helyzet és nem fenyegetőznének. Kis érdekesség, hogy az évtizedek óta USA-ban élő unokatestvéreim levelet kaptak OV-tól hogy ne felejtsenek el szavazni migráns ügyben. Ezt bezzeg nyilvántartják.
Na szóval mivel eddig a Belga hatóságok még semmivel sem fenyegettek meg minket mióta ott élünk (na jó, a zaventemi robbantás reggelén az iskola előtt a magyar rendszámos autómmal a forgalommal szemben álltam meg az út szélén míg kiszállt a gyerek, akkor odajött a rendőr és elég idegesen figyelmeztetett, de az a helyzet fényében érthető volt), meg akarom kérdezni a szomszédokat, hogy náluk hogy megy ez, ha valamit elfelejt az ember. Figyelmeztetnek, tájékoztatnak vagy fenyegetnek?

Bocs, az offotpicért de úgy éreztem idevág a történet.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2016.10.02. 21:45:42

@Műszaki: Nagyjából az a helyzet, hogy Magyarországon nem állampolgár vagy, hanem alattvaló. Érdekes módon ezt nem csak az "állam" érzi jogosnak, hanem az állampolgárok nagy többsége is. Máskülönben az emberek nem mondanának olyanokat, hogy "tiltsák be!" vagy hogy "mért nincs rá szabály hogy...". Magyarországon jobbágyság van még.