Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Kedd.

2016.08.30. 21:53 :: A Tengerész

Kis körséta a motorkerékpár szekcióban.015_4.JPG

Gyerekkoromban ilyennel jártak Budapesten a motoros rendőrök.

019_1.JPGEz egy Simson, csak nem az a robogó amit mi ismertünk.018_1.JPG

És ifjúkorom Danuviája, Csete Bandi barátomnak volt ilyenje, rettegve mentünk végig vele a Soroksári úton az akkor még üzemelő malmokba bekanyarodó, flasztekövekből kiálló, sikamlós vasúti síneket hegyesszögben keresztezve.016_1.JPG

Komar robogó.017_1.JPG

És egy szovjet robogó ("cirilül" nem beszélőknek "Verhovina"), méghozzá eredeti kifogástalan állapotban.020_1.JPG

Az örök, a felülmúlhatatlan klasszikus, a robogók ősapja, úttörője.027_1.JPGHadimotorosok. Elsőre azt hittem Ural, a szovjet BMW koppintás, de nem, ez eredeti.022_1.JPGÉs ha már "hadi", akkor itt a gulyás fő a gulyáságyúban.023_1.JPG

( Azt tudjátok mért füstöl a kórház kéménye? Mert fő az egészség!)030_1.JPGUAZ őszinte felirattal. Ez is ismerős, katonaként ugyan raj GAZ-zal jártunk, de ilyen UAZ-zal hordtuk a sárkányrepülőket hajdanán a Hármashatárhegyen.031_1.JPGVan hadihajó is, egy szépen megtartott aknásznaszád, 032_1.JPGszívesen megnéztem volna, mert emlékeim fűződnek a hajóhoz, de szombaton a járón két... ezek után kevéssé szimpatikus hölgy orrát magasan tartva közölte, hogy "majd holnap", vasárnap meg nem volt rajta senki. Hát akkor lányok dugjátok fel magatoknak! Én még SOHA nem mondtam senkinek aki a hajómra kíváncsi volt, hogy jöjjön holnap, pláne nem értem, mert ők azért hozták ide, hogy mutogassák.044_1.JPGEz már as ma hadserege, sivatagot járt egység, volt fegyver és felszerelés bemutató is, de az engem hidegen hagy.043_1.JPGKi ne emlékezne rájuk? Kései ifjúkorom URH-s járőreinek ezerötös Ladája.036_1.JPGAz igazi ifjúkorom favoritja a Volga '69-ből.035.JPGGazdája viaszos kencével fényesíti, olyan mint újkorában, de mint elmondja számolatlan sok munkaóra van benne amíg ilyen lett.059_1.JPGA Trabant egy kicsit "csalós", mert ez már nem az "igazi" kétütemű058_1.JPGhanem már a négyütemű, VW motorral,  kelet-nyugat összeborulása előtt közvetlenül. Mindenesetre parádésabb mit amikor a gyárból kikerült.062.JPG

De ha már német, itt van egy igazi régi autó egy DKV junior.

Í061_1.JPG

Ez volt az utolsó autó, amit az AUDI gyártott az előtt mielőtt Németországot kettévágták volna. A két rendszer életképességét pontosan jelezte az, ahogy az országhoz hasonlóan kettévágott gyárban alakultak a modellek. 30 év múlva az Audi lett amilyennek a Mercedes versenytársaként megismertük, az NDK meg eljutott az 1000-es Wartburgig. Nos ami a két autó közti különbség az a két rendszer közti is. Nagy kár, hogy mára, egy ígéretes kanyar után, ismét autokratikus, hülyék vezette gazdaságot üzemeltetünk, de ez már nem az én gondom.042_1.JPG

Ha már szó esett a Mercedesről, itt van egy gyöngyszem járó motorral, csendesen zümmög.064.JPG

Az az autók fejedelme a Rolls.067.JPG

Hajómodellek is vannak, méghozzá működők. 066.JPG

G is kicsomagolta a sajátját.069.JPG

És száguldozott vele egy jót.050_1.JPGHa már modell, van itt pár érdekesség, sürített levegő helyettesíti a gőzt az antik gőztraktor makettben052.JPG

mely cséplőgép modellt hajt. Még gyerekkoromban is láttam ilyet élőben, amikor apám levitt Pátyra mert az aratáskor az esőzés hatására megdőlt, kombájnnal betakaríthatatlan gabonát kézzel aratták a katonák, meg a gyárakból levezényelt munkások.057_1.JPG

A korai '70-es években még láttam ilyeneket Angliában közlekedni.

Hogy a légi járművekből is legyen valami, amikor sárkányrepülni tanultam ilyen Góbék voltak még Hármashatárhegyen az oktatógépek vitorlázóéknál.060_1.JPG

056.JPGA végére hagytam a kedvencet, ilyen volt az első saját autóm, '72-ben (CY 2433) csak pirosban. ( nem korhű, két krómozott cső hiányzik a fényszórók mellől).

Hát ez volt a hétvége, vasárnap délután szépen hazahajóztunk J-vel és kikötöttünk a helyünkön. Szép weekend volt.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr5411663138

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mattrica 2016.08.30. 22:37:45

A negyedik képen lévő motor az simson suhl (sr2e) nem pedig komár.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2016.08.31. 08:20:16

@mattrica: Welcome on board mattrica! Köszönöm a helyesbítést!
süti beállítások módosítása