Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Szombat.

2016.08.13. 20:30 :: A Tengerész


Tehát ott tartottam, hogy augusztus 6.-án szombaton  bekanyarodtunk a rácalmási bejáróba. Vadregényes part, magas víz, sebes szembeáramlás. Kicsit meg is lepett ez utóbbi, mert arra számítottam, hogy a fő meder széléhez hasonlóan gyenge lesz az áramlás. De erről szó sincs. Alighanem az a helyzet, hogy a felső bejárat tölcsér alakú, sok vizet gyűjt, ami összeszorulva a keskeny ágban felgyorsul. Bizonyos szempontból szerencsés is, mert annyira azért nem gyors, hogy nehéz legyen legyőzni, viszont miután tapogatódzva keresem azt a bizonyos fenékküszöböt aminél esetleg fennakadhatunk, a fenékhez mérten egészen lassú menetben is megfelelő a kormányhatás, mert a vízhez képest viszont robogunk.044.JPG

Át is mentünk gond nélkül a zátony felett, örvénylő vizet hagyva magunk után.

047.JPG

Gond nélkül érkezünk Rácalmás kikötője elé.045.JPG

Hüm...de miért ilyen üres? Senki nem köt itt ki? Errefelé nem laknak hajósok? Horgász ladikot többet is láttam bejövet, kikötve, meg használat közben is, de mire ez a monstre kikötő, ha senki nem használja? Ha ez így megy akkor én rákötni se merek, ki tudja mi lehet az ok? A rejtélyen töprengve horgonyt dobok a szigetre vezető hídtól nem messze egy ki szigetecske alatt. ( a képen látszik, hogy milyen piszokul szabálytisztelő vagyok, még a fekete gömböt, ami a horgonyzást jelzi, is felraktam, pedig alighanem én vagyok az egyetlen aki használja)046.JPG

( erről a helyről később ki fog derülni, hogy nem volt a legjobb hely, de ez még arrébb van) Amikor előzetesen tudakozódtam a rácalmási viszonyokról, jelentkezett leslie hun olvasóm, aki helyi lakos és ellátott tanácsokkal, többek közt megadta a helyi hajós és horgász egyesületek vezetőinek telefonszámát. Most felhívom a hajós főnököt, megkérdezni, hogy nem vagyok e itt útban valakinek, bár semmi  nem tiltja itt a horgonyzást, de  nem szeretnék  ellentétet senkivel, ez itt Magyarország, ahol mindenkinek szerzett jogai vannak, melyek erősebbek a törvénynél, jut eszembe megboldogult Rehák Balázs barátom aki a "Bagó"-val lehorgonyzott Harta előtt a meder szélén éjszakázni, mire megjelent egy horgász csónakkal, hogy takarodjon innen, ez az ő helye. Megnyugtatnak, hogy ha csak nem állok be a sójába maradhatok amíg jólesik. Ez jó hír. Mondjuk az hamar kiderül, hogy a hely egyáltalán nem egy ideális horonyzóhely. A képen bal oldalt látszó mini sziget, mely félúton van a kikötő és a túlpart közt, maga alatt a sebesen áramló vízben erős turbulenciát kelt, mely folyamatosan lengeti a hajót a horgonyláncon. de bízom a láncomban és a 37 kilós Rocna (koppintás) horgonyomban. A kikötő pontonra nem merek ráállni, igazából nem vonz az sem, hogy ha elmegyünk a hajóról a városba, minden lődörgő bejöhet a hajóra ( akkor még fogalmam se volt, hogy a kikötő milyen szinten van kulcsra zárva), az állatok meg kimehetnek szabadon kószálni, engedélyt se kértem rá, hogy rákössek, a parthoz közelebb meg csónakkal kijáráskor kitapasztaltam, hogy rendkívül legyengül az áramlás, ha átállnék oda és fúj egy erősebb keresztbeszél, egyből kiteszi a hajó farát a kormánnyal hajócsavarral a kövekre, ez a lehetőség nem vonzott. Szóval a helyet jobb híján megfelelőnek ítéltem.061.JPG Ezzel nagyjából el is ment a nap, táplálkozás ( J az első napokban egyfolytában főzött, szegényre ráparancsoltam, hogy kapcsolja ki az otthoni hűtőszekrényeknek legalább a felét ha már eljövünk, egy csomó mélyhűtött anyagot amit a fene tudja mire, tán háborúra tartalékolt most bepakolt a hajó hűtőbe, de miután ez csak normálhűtő, neki kellett állni feldolgozni és elfogyasztani mielőtt ránkrohad, három napig zömmel virslit ettünk főzve és sütve, mert abból " mindig kell tartalék" alapon volt vagy 5 kiló lefagyasztva), a szokásos molyolás, olvasgatás és kutyasétáltatás mellett. Folyt. köv. holnap.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr7710408462

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása