Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Hétfő.

2016.07.25. 22:54 :: A Tengerész

Ahogy Sün írt a tegnapi kommentjében, valóban készülődés folyik teljes erőbedobással. A sokadik szét és összeszerelés után a sokadik anyaggal (Loctite szilikonkaucsuk) megoldódni látszik a szivattyúgond, reggel beraktam, még nem folyik. A megoldás nem is igazán a tömítésben rejlett, hanem egy isteni szikrától vezérelve előbb a szivattyútest alsó karima pereméből lecsiszoltam fél millimétert, hogy jobban összenyomódjon a tömítés mielőtt a peremek összeérnek, aztán miután ezután is folyatott, az összehúzató csavarokból is  leköszörültem 1 millimétert, mert feltámadt bennem a gyanú, hogy a zsákfuratokban felütköznek a csavarok mielőtt megfelelően összeszorítanák a gumitömítést. Amint ezt megtettem egyből abbahagyta a kis mocsok a spriccelést, csöpögést. Ráadásul Leslie olvasó megrendelt nekem egy új szivattyút Kínából, megjött tegnap, holnap megyek érte Budára, szóval talán elmúlik rólam a szvattyúmizéria.

Ma beöltöztem búvárruhába ( kompresszor a decken, reduktor a szájban, a kettőt 10 m hosszú cső köti össze) és aláfeküdtem Amapolának, spaklival tisztítom a fenekéről a kagylókat, meg a szivacstelepeket. Fél méterrel a vízvonal alatt már csak maszatos a kiel oldala, de feljebb ahol több a fény ott telepedtek meg a kagylók és valami miatt a kiel talpán van a sok szivacs, de olyan futballabda méretűek is. A hajócsavart teljesen belepték a kagylók, pedig az mélyebben van, úgy látszik a bronz ledobta az algagátlót. Viszont a magnézium protektorokat cserélni kell még az idén mert rettenetesen egérrágta kinézetük van. Persze ez a "kinézet" csak olyan szófordulat, a látótávolság a víz alatt olyan 20 centi, az is homályosan amint felkavarom az üledéket a spaklival. Jó sz@r meló mit ne mondjak, ráadásul összevagdalták az ujjamat a kagylók, muszáj lesz kesztyűt felvenni, mert a tapogatást nem lehet nélkülözni az a búvár szemhelyettesítője és nekem még könnyű állóvízben, amikor beszélgettem a profikkal a "Szökőártól" akik a Margit híd roncs és bombamentesítését végezték télen fagyos vízben erős sodrásban, ők a teljes medret tapogatták végig "faltó-falig" vagy 100 m szélességben kötélen lógva, hogy el ne vigye őket a víz. nekem ehhez képest könnyű dolgom van az iszapban kúszva-mászva.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr748914398

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

harpi5 2016.07.26. 09:48:05

Csak készülj is az útra, mert láttam vasárnap a Petőfi-hídról a Dunát, hát eléggé alacsony. Nehogy megint fogságba essél abban a "pocsolyában"! Azért jó lenne, ha szereznél egy dunai vonalvázlatot, amin rajta vannak a keresztgátak is, meg a követendő hajózóút. Nehogy úgy járj mint két éve, bár akkor igen szerencsésnek mondhattad magad, hogy nem ért nagyobb károsodás. Ha sikerül útnak indulnod, akkor sok szerencsét kívánok, és érezzétek nagyon jól magatokat.

bonnie · http://bonnie.freeblog.hu 2016.07.26. 14:52:08

Tudom, nem kívánságműsor, de nagyon megnéznék egy dunai szivacsot!

csaba03 2016.07.26. 16:09:30

minden búvármeló közül szerintem az FCSM búvárainak a legrosszabb

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2016.07.26. 21:24:47

@csaba03: Azt hiszem nincsenek saját búvárjaik. Legalábbis a fent említett "Szökőár" céggel van szerződésük egy csomó munkára, mesélt ezt-azt a "Szücsi"a rangidősük, hát valóban.... Olyan átmérőjű kommunális, meg ipari szennyvízzel telt csőben százmétereket kúszni amibe épp csak befér az ember, majd a leszakadt tolózár nyelvét belülről kinyomni. Ehhez képest a Duna alatti több méter átmérőjű ivóvíz vezetékben víz alatt betonozni kész felüdülés. ( Nem lehetett kiüríteni a falazott szerkezetű 100 m-nél is idősebb alagutat, mert bedöntötte volna a külső nyomás.)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2016.07.26. 23:04:12

@táncoslábú laces: Hát ez csak a kívülállóknak újdonság, amúgy meg nézve a kommenteket a sok hülyének okoskodnivaló. Magam is vittem hadianyagot a "testvéri" Iraknak, a cikk némi barokkos túlzástól eltekintve igaz ('87 Karácsonyától '88 január 5.-ig többször próbálkozott eredménytelenül), a kommentek hülyeségek. Magyar árút vittünk, sőt Izraelnek is szállított Magyarország nem csak az araboknak, hogy hogy ment ez nem tudom, de volt, hogy ugyanabból a vasúti szerelvényből rakodott Plocséban magyar és izraeli hajó. Az izraeli hajóról átszólt (persze magyarul, hogy másképpen) egy tengerész, hogy
-Hova viszitek a cuccot?
-Szíriába! És ti?
-Hát haza Haifába!
süti beállítások módosítása