Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Műszaki: Na ez az a hülyeség amért nem gondolom követendőnek ennek a srácnak az elképzeléseit. ww... (2024.03.07. 19:50) Hétfő.
  • KAMA3: Én bevallom őszintén, hogy erre az időre (félig szándékosan) felfüggesztettem a blogod olvasását, ... (2024.03.01. 09:56) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Ha nem írok ne válaszolj!: Már lezártam. Majd építek egy ferde rampát amin feltolom a talicskát. ... (2024.03.01. 00:31) Szerda.
  • A Tengerész: @Paduc: Rémlik.... (2024.02.25. 02:14) Szombat.
  • A Tengerész: @akiga: Igen tudok róla. (2024.02.23. 08:39) Szerda.

Linkblog

Péntek.

2016.07.15. 02:46 :: A Tengerész

3:04 Húbasszus! (Méghozzá százhúsz basszus, merthogy ennyi van rajta.) Így van amikor az embert a szaván fogják. Régen egyszer említettem, hogy ha majd öreg leszek és nem tudok már ezt-azt építeni akkor tangóharmonikázni szeretnék megtanulni. Könnyelmű kijelentés volt, merthogy  tegnap (igazából nekem ma, mert idáig nyúztam a hangszert tegnap este óta) megjelent délelőtt a lányom és hozott szülinapi ajándékba (ma délután, ha jól emlékszem fél háromkor lesz 71 éve, hogy megszülettem) egy tangóharmonikát. Most akkor meg kell tanulnom rajta játszani.img_3858.JPG

Mostanra már eljutottam addig, hogy a képen teljesen rossz a kéztartásom, mert a jobb kéz hüvelykujjnak is elöl kell lennie, az is dolgozik, ez nem ajtólap, a bal kéz meg sokkal jobban átdugandó, mert így semmit se lehet a basszusgombokból megnyomni. Amiben viszont a kép tökéletes, a besz@rás az arcomon a "hogyan tovább"-tól.

A netet böngészem, hol találok valami oktatófilmet hozzá, hogy egyáltalán hol kezdjem a tanulást, magyart egyáltalán nem találtam, angolból próbálok okosodni, de egyelőre  nem sok sikerül. Tudja valaki hogy kell harmonikázni?  (Csak viccvót.) Az jutott az eszembe amikor egyszer régen elhívtak lovagolni  és felhívtam egy barátomat telefonon, hogy magyarázza el hogy kell. Ezért a lovaglás egyből ment, a futószárazást utáltam és teljesen kiakasztottam a lovászt, mert nem a fenekem emelgetésével könnyítettem ki a ló hátát, hanem a derekam, felsőtestem berogyasztásával, ahogy a westernekben láttam a banditáktól, de délután már kint voltam a csapattal terepen és ügettem és egyszer se estem le. Viszont a tanult lovas barátomat akit hirtelen ötlettől vezérelve meghívtam, hogy jöjjön el velem és gyakorlatban is mutassa meg amit a telefonba magyarázott, ledobta a musztángja, kórházba kellett vinni összeölteni a fejbőrét.

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr338890632

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jonathan 2016.07.15. 05:47:39

Isten éltessen sokáig és kívánom hogy a következő születésnapon már te húzzad (toljad) a lábalavalot aprajanak-nagyjanak!

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2016.07.15. 08:41:30

@Jonathan: Köszönöm. Azt tűztem ki célnak, hogy addig nem halok meg amíg nem tudok jól harmonikázni. Amúgy nálunk nem divat a családban a szülinapi buli, pl ma teljesen egyedül "ünnepelek"( ha a kutyát és a macskát nem számítom), mert J-nek fel kellett mennie Pestre a szüleihez ahol pont ma fogják az ablakokat cserélni. Szóval ez a nap is pont olyan mint a többi.

harpi5 2016.07.15. 16:12:02

Isten éltessen sokáig legalább ilyen jó erőben és egészségben, ha nem jobban. Javaslom, tanulj meg valahogyan három nótát, majd vidd a kutyádat magaddal és a hermónikát. Végy fel egy jó sötét napszemüveget, és az első ráckevei sarkon állj meg, tedd a kalapod a földre, majd kezdj el játszani. Minél hamisabban, annál jobb! A közeli lakók, akik nem sokáig tűrik a művészetedet, adjanak elég megvesztegetési pénzt, hogy odébb állj egy sarokkal. Előadhatnád példának okért a "New York, New York" dallamára, hogy aszongyahogy: "Felcsút, Felcsút" vagy azt, hogy "Nem loptam én életemben, csak EU pénzt nagy tételben". Bizonyára hamarosan megtelne a kalapod. amúgy te biztosan jobbakat is ki tudnál eszelni. Mindenesetre sok sikert (ezt most komolyan mondom).

harpi5 2016.07.15. 16:22:26

Ja! Még valami eszembe jutott. Az a név, hogy Tabányi, neked bizonyára mond valamit. Ezzel keresgélj a neten, mert ha jól emlékszem, az öregebbik írt valamikor régen tankönyvet a mellzongorára. Ha már el tudod majd játszani James Last Biscaya c. számát, akkor már meg is tanultál herflizni. Amúgy a "szerb" Ráckevétől északabbra akadnak volt sváb faluk, ahol valószínűleg maradt még néhány igazi sramlizenész, azoktól is vehetnél leckéket. Csak aztán nehogy úgy add elő később a magyarnótát, hogy félig magyarul, félig svábul szóljon, pl.: "Meine geige ist kaput, nem akar asz sprechen. Rözlein Rözlein was van paj, mér nem akarsz sprechen. Meine geige fogom repariren. Porulj reám ó mein liebe Rözlein!" (Ezt egy régi rádiókabaréból idéztem. Muszáj megjelölni a forrást, nehogy úgy járjak mint a smitpali, a fő plagizátor.)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2016.07.16. 01:37:20

@harpi5: Köszönöm a jókívánságokat Bandikám! Tabányi játszott a Városligetben amikor én még éppencsak totyogó pelenkás gyerek voltam és odaküldtek hozzá, kaptam egy dedikált fényképet, sokáig megvolt, felnőttként is emlékszem rá, de a sok költözködés során elkopott. Amúgy Ráckevén hatalmas harmonikásélet van (www.harmonikainfo.hu/index.php/az-egyesulet.html), már beszéltem is egy herflis haverommal (ő a fuvaros aki az építőanyagokat hozta a helyi Tüzépről, amikor nem sofíroz akkor vagy harmonikázik www.youtube.com/watch?v=WsuvRjbZsbA, vagy régi motorkerékpárokat gyűjt),ősztől megyek oskolába, mert a neten sajnos nem találok igazán használható anyagot.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2016.07.16. 01:39:10

@harpi5: Ja a "meine geige ist kaput, muss mal reparíren" c. sanzont ha jól emlékszem Sinkovics Imre idézte.

rainforest 2016.07.16. 15:01:01

Jó egészséget kívánok születésnapja alkalmából és kívánom, hogy hamarosan "Escucar la música en el acordeón muy bien" Tisztelettel Rainforest

teddybear01 2016.07.16. 16:06:10

@harpi5: A Biscaya-t speciel két különböző hangolású és szerkezetű harmonikán játsszák el és persze van még háttérnek egy komplett nagyzenekar. Sokra tartom Tengerészt, de azért ez már kissé több annál, amit egyetlen ember meg tud csinálni...

teddybear01 2016.07.16. 16:09:21

Amúgy, de nem utolsósorban, és remélem még jó párszor boldog és elégedett szülinapot kívánok, és azt, hogy még sokszor nézhesd elégedetten a két kezed által az utolsó évben megépített dolgokat!

Vombatus Ursinus 2016.07.16. 19:17:51

Isten éltessen sokáig!

Sok kitartást a hangszertanuláshoz, remélem beszámolsz róla, hogy hogy haladsz! :)
Ha harmonika, akkor Orosz Zoltán a kedvencem, az a fickó egyszerűen világszínvonal szerintem. Élőben még nem hallottam koncerten, de a videói is lenyűgözőek. Láttam viszont Szabó Ádámot a MÜPÁ-ban, az is nagy élmény volt. Úgyhogy sok sikert!

harpi5 2016.07.16. 21:18:20

@teddybear01: Igen tudom, hiszen James Last egy egész zenekarral játszotta. Csupán némi bosszantásból írtam, mert egy ember nem tudja úgy előadni, mint egy zenekar. Különben nagyon szerettem ezt a számot, főként azért mert annak idején elég sokszor "lötyögtem" a Biscaya-n.

harpi5 2016.07.16. 21:19:49

@A Tengerész: Igen a Sínkovics és a Peterdi Pál kabaréjelentében hangzott el, amikor Óbudáról és a sváb nevezetességekről elmélkedtek.
süti beállítások módosítása