Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Műszaki: Na ez az a hülyeség amért nem gondolom követendőnek ennek a srácnak az elképzeléseit. ww... (2024.03.07. 19:50) Hétfő.
  • KAMA3: Én bevallom őszintén, hogy erre az időre (félig szándékosan) felfüggesztettem a blogod olvasását, ... (2024.03.01. 09:56) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Ha nem írok ne válaszolj!: Már lezártam. Majd építek egy ferde rampát amin feltolom a talicskát. ... (2024.03.01. 00:31) Szerda.
  • A Tengerész: @Paduc: Rémlik.... (2024.02.25. 02:14) Szombat.
  • A Tengerész: @akiga: Igen tudok róla. (2024.02.23. 08:39) Szerda.

Linkblog

Péntek.

2016.07.08. 20:53 :: A Tengerész

Reggel nyitáskor irány a bolt. Vettem 15mm átmérőjű rézcsövet és két 1/2 collos menetes  forrasztható véget hozzá, ebből csináltam két olyan csutkát amit be tudtam dugni a szivattyú szívó és nyomócsonkjába. Nagyon könnyen ment bele. Azt gondolom, hogy keményfalú műanyagcsőhöz találták ki ezt a fajta csatlakozót, ami azért kicsit összenyomódik a műanyag karmoktól amik megfogják, nem bíztam benne, hogy a rézcső nem fog kicsúszni a nyomás hatására, ezért a két szemben lévő csonkot összekötöttem egy szál dróttal, így egymás ellen dolgoznának ha ki akarnának csúszni. Nagyon meg voltam magammal elégedve és meg voltam győződve, hogy végre elmúlt rólam a szivattyúátok. DE NEM!! Miután beszereltem, kipróbáltam, remekül forgatta a vizet, de amikor ráadtam a hálózati nyomást elkezdett spriccelni! Nem a csatlakozóknál, hanem a gyárilag összeszerelt szivattyú alsó és felső háza találkozásánál. Sz@r a majdnem új, barátom elmondása szerint csak egyszer, rövid ideig használt szivattyú! Nem idézem a szavakat amik elhagyták ajkaimat. Nyomás lezár (ilyenkor a szerelés idejére amíg ki-be rakom a szivattyút, a csatlakozó műanyag tömlőket pillanatszorítóval elszorítom, így nem kell mindig leüríteni a rendszerből a vizet, csak pár köbcenti folyik ki ), szivattyú ki, asztalon szétszedés következik.Ha van olyan akik figyelmesen olvassa ezt a blogot és jó az emlékezőtehetsége is, az visszaemlékezhet, hogy amikor néhány éve a háztartási víz szivattyút ami a rendszerben az alap nyomást biztosítja és a fenéktankokból szívja a vizet cseréltem, amikor az első tönkrement, ugyanez a jelenség volt, vissza kellett vigyem garanciális cserére a boltba. Nos még a hiba is szinte ugyanaz volt ennél a szivattyúnál, mint annál akkor. Mutatom képen. A nyomásálló zárást egy nagyon vékony, éles perem (a felső képen látszik) végzi a műanyag ház szélén,  egy közbezárt gumitömítésbe ( az alsó képen világosszürke) nyomódva az összeerősítő csavarok meghúzásakor.

003_javitott_1.jpg

 

001_javitott_1.jpg

 Elsőre nem tűnik föl, de alaposabban megnézve látszik a hiba (fehérrel karikázva), összeszereléskor valami szemcse kerülhetett a tömítésre, ami meghúzáskor elrontotta, elnyomta, kitörte a záróperemet, az itt keletkező apró nyíláson spriccelhetett kifelé a víz. Vakartam a fejem, hogy restauráljam ezt a hibát, végülis Sziloplaszt mellett döntöttem, összeraktam, beszereltem, MÉG JOBBAN FOLYOTT!! Megint leszereltem, megint szétszedtem, még alaposabban összeraktam, NEM FOLYIK. Legalábbis egyelőre, immáron vagy 6 órája. Szóval ez a hárompontnullás verzió.005_12.JPG
.

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr588875322

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

whale 2016.07.10. 13:01:33

Szia Tengerész!

Ezt az oldalt ismered? Az állam leesett a felújítás minőségén...

www.tarakona.hu/tarakona-felujitasa-bayliner-2850-contessa/

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2016.07.10. 21:59:24

@whale: Nem ismertem. Szép munka, nagy tervek. Persze fiatalok. Én későn kezdtem hozzá, de nem bánom. Kíváncsi lettem volna mennyi ideig tartott a felújítás, de sajnos nem látok dátumokat.

Tarakona 2016.07.10. 22:56:38

@A Tengerész: 5 éve csinálom. De már csak hetek kérdése, hogy vízre kerüljön.

Paduc · http://fontosmondatok.blog.hu 2016.07.11. 01:24:45

Mindkettőtök példamutatóan szakszerű, precíz és kitartó munkáját (szórakozását) régóta követem, folyamatos kalaplengetések és elismerések kíséretében.

Good job.

Tarakona 2016.07.11. 09:55:28

@Paduc: köszönöm az elismerő szavakat. Ezt máshogy nem lehet csinálni, csak teljes odaadással.

whale 2016.07.11. 10:07:05

@A Tengerész: OK, ők "csak" felújítanak és nem a nulláról építenek, mint te, de mivel gyakorlatilag a kompozitig kipucolták a hajót, praktice újjáépítik az egészet, szóval annyira nagy különbség nincs köztetek mégsem.:)
De AHOGY csinálják, az a nem mindegy és ez az, ami elképesztő, szerintem. Veled egyébként ugyanez a helyzet...:)

whale 2016.07.11. 10:13:04

@Tarakona: Egyébként ez a hajó hogy került Magyarországra? Nézegettem, az USA-ban elég sok eladó van belőle 5000-20000 dollár között.
Nagyon tetszik a formája, hogy ez még a "klasszik", kicsit "szögletes" hajóforma, nem a mai szappantartó formájú test. A kedvenc részletem egyébként a hátsó korlát, meg az új tető.:)

Tarakona 2016.07.11. 10:30:27

@whale: a hajót, eleve itthon vettem. Veresegyházon egy vállálkozo hozta haza a horvátoktól, hogy felújítja, de beletörött a bicskája. Tulajdonképpen több kárt okozott a hajón, mint hasznot. Amikor elmentünk megnézni, a szalonban 40cm hó állt. Nem csoda, hogy mindent ki kellett dobni belőle. De szerencsére, ennek megfelelően, meglehetősen mérsékelt áron jutottam hozzá. "Sajnos" eléggé maximalista vagyok, ilyen szempontból.. csak a tökéletes megoldásokat tudom elfogadni, ha én csinálok valamit. Ezért jött a teljes átépítés. Másrészt, a melóhelyemen nem igazán van kézzelfogható eredménye a munkámnak. Nem tudom kézbevenni, örülni neki, hogy milyen jól sikerült valami. Ez volt a következő mozgatórugója az egésznek. Nagyon jó érzés, gyönyörködni az elkészült dolgokban. Arról nem is beszélve, hogy nagyon sokat tanultam belőle. Már előre "félek" kicsit...mi lesz, ha elkészül.. :D persze azonnal megvan a válasz rá. jöhet a következő! :) A Fletcherrel kezdtem.. annak is ott a leírása a honlapomon. Ott még elkövettem azt a hibát, hogy volt amit szakemberrel végeztettem el..had ne mondjam, mennyi pénzért, és mennyire elfogadhatatlan minőségben.. :(
És igen! Ennek még HAJÓ formája van. Arról nem is beszélve, hogy ezekben még van anyag. Ezt még kézzel laminálták. Az oldalfala 1cm vastag, a gerinc, szerintem vagy 4cm. A 90 es évektől, amikor a gyárak elkezdtek spórolni az anyagon, azóta baromi vékonyak a szórt üvegszálas hajók falai. Konkrétan a 90 es évek végén készült 2655ben, siklásban, olyan érzésem van, mintha hullámozna a hajófenéken az anyag.
Ha esetleg Gödön jársz, szívesen megmutogatom. remélem már csak pár hét, és bekerülnek a motorok, és mehet a vízre.

whale 2016.07.11. 11:28:13

@Tarakona: Köszi, most ért véget a szabim, ilyenkor van az, hogy le kell dolgozni a lógást:), szóval a júliusom elég szarul néz ki szabadidő szempontjából, de valamikor mindenképpen szívesen megnézném!

Tarakona 2016.07.11. 11:34:05

@whale: OK!
Szeptemberig sajnos még biztosan itt leszünk.. utána meg már nagyon remélem hogy már nem. Ausztriába költözünk. Amíg a hajót nem tudom vízre tenni, addig nem tudunk indulni.
süti beállítások módosítása