Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Kedd.

2016.06.14. 21:26 :: A Tengerész

Szóval ahogy mondtam a hajókarbantartás nem túl látványos és határozottan babramunka. Meg az az igazság, hogy én is belassultam. Közben minden egyebek voltak, Rezsőt, ígéretemmel ellentétben, mégiscsak elkísértem utolsó útjára, sőt beszédet is mondtam, mielőtt rácsukták volna a márványlapot. Előző nap összeállítottam mit is akarok mondani, persze aztán nem pontosan ezt mondtam, mert egyrészt utálom ha valaki kizárólag papírból olvas, másrészt közben elkalandoztam, ahogy eszembe jutottak dolgok, de többen odajöttek ismeretlenek utána, hogy jó beszéd volt, talán nem udvariasságból mondták. A papíron ez volt:

7 éve volt annak, hogy megfogadtam, soha többé nem megyek temetésre, csak ha engem visznek. Jóbarátaim fia, akit láttam felnőni, harmincegynehány évesen halt meg pilótabalesetben, olyan megrázó  volt, hogy nem tudtam megszólalni és egyszerűen nem tudtam  mit mondani a szüleinek. Azt mondtam én többet soha... azt a tehetetlenséget, a halál tényét a visszafordíthatatlant a megváltoztathatatlant... nem én.. soha többet nem akarok ezzel szembesülni, nem tudom elviselni, elmenekülök előle, nekem nem megy.

 Megszegtem az ígéretemet, itt vagyok ismét egy jóbarát temetésén.  Szerencsém volt,  egy héttel azelőtt, hogy elaludt örökre, még beszélgettünk, ittunk egy kis vörösbort és  nevettünk a halálon. Akkor, korábbi elhatározásomhoz híven megígértem a Rezsőnek, hogy nem fogok eljönni a temetésére. Cserébe ő is megígérte, hogy nem fog eljönni az enyémre. Ő már biztos betartja az ígéretét. Világ életében szavatartó ember volt. Hogy én miért is vagyok itt mégis, mindjárt elmondom.

Több mint 30 éven át voltunk barátok, melyet a magam részéről mindig megtisztelésnek éreztem. A közös munkahely hozott minket össze, ott egy közös barát, akinek a temetésén szintén én mondtam búcsúztatót, az volt életemben az első, ez meg a második ilyen beszéd, azóta eltelt 30 év. Szóval amiért megszegtem az ígéretet és nem menekültem el önző módon, a magam fájdalmát csillapítandó a mai megjelenés elől az nem az elhunyt barát iránti érzés átértékelése, nem a beletörődés, nem a belenyugvás, hanem az ittmaradottak iránti mondanivaló. Rezsőnek már teljesen mindegy ki van itt, mit gondol, hogy én mit mondok, mi mindent elmondtunk egymásnak, hálistennek még időben, amikor még nem volt késő. Azt mondom mi ezt jól csináltuk. Amúgy ő mindent jól csinált, rengeteget tanultam tőle és nemcsak azt, hogy ha teheti az ember ebéd után aludjon legalább egy órát. Nem csinált ő nagy dolgokat, nem faragott szobrot amit a következő rendszerváltásnál kivágnak a szoborparkba, nem írt verset amit törölnek majdan a középiskolás tankönyvekből, nem mutogatták állandóan képernyőkön, bár ott is előfordult, csak.. és ezt nagyon idézőjelben mondom ezt a csak-ot, mindig tette a dolgát pontosan és tökéletesen. Ő volt a legnagyobb kisember akit idáig életemben megismertem.  Mindenkinek segített aki hozzá fordult és nem tudok olyan emberről aki ne szerette volna. Számomra ő volt a mintapolgár. És ennél nincs nagyobb elismerés a világon, bár neki soha nem fognak szobrot állítani, ellentétben azoknak akiket még holtuk után is kivont karddal lóháton mutogatnak az utókornak, szeretni vagy gyűlölnivalóként attól függően, hogy ki melyik hazának a hazafia éppen. Rá soha senki nem fog haraggal emlékezni. Élete  tiszteletreméltó, halála irigylésreméltó, mi akik itt állunk csak vágyakozhatunk rá, hogy ránk is így emlékezzenek és távozásunk az életből ne legyen keservesebb mint az övé. Ezért hát senki ne őt sajnálja, mert rajta nincs sajnálnivaló, az történt vele, mint  előbb-utóbb mindenkivel aki megszületik. Neki szerencséje volt, ő az "utóbbot" húzta, a teremtő hosszú élettel jutalmazta és ő ezt kiérdemelte. Kitette a pontot az élet végére, úgy fejezte  be  ahogy mindent amihez hozzáfogott, a legtökéletesebben. Szóval ha valaki most sajnálkozik,  az ne őt sajnálja, hanem magát, magunkat, akik itt maradtunk nélküle, akiknek hiányozni fog, akiknek nap mint nap eszébe fog jutni, de kár, hogy nincs itt segíteni! Befejezte  a rólunk való gondoskodást, kiről többet, kiről kevesebbet, kinek nagyon fog hiányozni, akinek meg csak a postáját hozta fel a levélszekrényéből annak kevésbé, de mindnyájunkban él majd az emléke amíg élünk, mert aki ismerte az nem fogja elfelejteni. Akik élünk próbáljunk példát venni róla és azt se feledjük, hogy pár jó szó az élőnek többet jelent mint koszorú és cirkalmas gyászbeszéd a holtnak.  Azt a nagyanyám mondta "élőnek élő, hótnak hót a barátja". Szóval törődjünk az élőkkel! De ne feledjük a holtakat!  Ha fáj most még az emlék, majd az idő gyógyítja, de amíg emlékszünk rá addig itt lesz köztünk, azt meg boldogult anyám mondta, "csak az hal meg  akit elfelejtenek". Nos ő még sokáig fog emlékeinkben élni. Rezsőkém amíg én élek biztos nem felejtelek, Isten veled barátom.

Azóta is szinte minden nap esik az eső, a temetésen épp csak egy kicsit szemerkélt, még az ég is siratja öreg barátomat. Ma kihasználtam, hogy délelőtt kiderült az ég és gyorsan felszereltem azokat a fadarabokat, amik már napok óta készen várják, hogy a helyükre kerüljenek, most örülök igazán annak, hogy megteremtettem a különféle fedett helyeket a ház körül, ahol dolgozhatok esőben is, ezek is ott készültek.001_38.JPG

002_28.JPG

Látszik, hogy a nagyja, alul a gunwale (aki régi olvasó tudja mi az aki meg nem az googlezzon) még hátra van, csak a fartükör felett van készen.

Az elsőre elrontott kapaszkodót is sikerült rendesen kitatarozni.003_21.JPG

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr58810584

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Paduc · http://fontosmondatok.blog.hu 2016.06.15. 00:07:53

Ismét megemelem a kalapomat, pöpec munka, Tengerész!
süti beállítások módosítása