Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Szerda.

2016.06.01. 17:40 :: A Tengerész

Hiba. Hiba, hiba, hiba volt. Hiba volt ennyire elhanyagolni Amapolát, a három tél, a karbantartás elhanyagolása, az, hogy a nyarakat (meg az őszöket, meg a tavaszokat) kizárólag a házra fordítottam megbosszulta magát. Itt pl ezen a képen látszik, hogy két napi munkával sikerült úgy-ahogy rendbetenni a gázpalackos ládát és mellette a valaha gyönyörű lakkozott korlát hogy néz ki.003_20.JPG Le kell szerelnem valamennyit, lecsiszolni fáig, ahol szétrepedtek a rétegek újraragasztani és már nem lakkozok semmit csak lazúrozok, mert a lakk nem áll ellen az intenzív napsütésnek. Javítása, eltávolítása nehéz. Szép, de alkalmatlan. Vagy én vagyok alkalmatlan. Pl elb@sztam az epoxit is (vagy a keverést, vagy az anyag volt öreg), ezt a kapaszkodót se sikerült rendesen megcsinálni, elengedett a ragasztás, csak az egy-egy illesztőszegecs tartja, csak azt nem tudom hogy veszem ki, mert belesajtoltam.. 002_26.JPGAmúgy azért kellett javítani, mert egy darab kitört belőle, egyszerűen elkorhadt. A gunwale-t alighanem legjobb lenne lebontani és újat csinálni, annyira megviselte az idő, de erre nincs most időm, valami tüneti kezeléssel kipofozom, hogy mehessünk hajózni és mégis kinézzen valahogy. Rohadt kedvetlen lettem, mindennek a rossz oldalát látom (ami tudom, persze hülyeség), valahogy minden olyan csüggesztő lett. Egész nap egy kellemetlen Emailen rágódok ami persze megint ostobaság, határozottan rossz napom van, remélem holnapra elmúlik. Itt van ez a kép pl. a három barátnő vidáman mosolyog E stégjéről. 001_36.JPGRemek. Csak épp az egyiknek hétfőn kiveszik a veséjét mert rákos. Kaptam egy bírósági idézést bűnügyben, tanúként kell megjelennem szerencsére nem vádlottként, valaha volt a VW Derbym amit odaadtam a lányomnak, tőle ellopták, na 3 év után most lesz a tárgyalása a tolvajnak. Pénz persze nem lesz belőle egy fillér se, azt hiszem az elkövető most is ül más ügyből kifolyólag, csak erre is elmegy egy nap teljesen értelmetlenül.(majd jól elítélik, az én figyelmemet meg felhívják, hogy polgári peres eljárásban követeljek tőle kártérítést, ami többe fog kerülni mint amit kiperelhetek belőle, az esetlegesen megítélt összeget sose kapom meg, plusz megtudja a lakcímemet az iratokból és rámuszítja az egész kisebbségi törzset) Lehet ha holnapra megvidámodok ezt az egész oldalt törlöm, viszont azt ígértem, hogy megmutatom majd hogy működik az öregedés, ha valaki vigyázó szemeit eljövendő sorsára akarja vetni, nos nekem a lelkem kezd öregedni valahogy, a testem csak akkor tűnik fel, hogyha nagyritkán egészalakos tükörbe nézek, hogy hogy a francba van az, hogy ilyen "izé" lettem. Azt hiszem becsapok egy felest...vagy kettőt. Attól még nem leszek alkoholoista.

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr328768416

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jonathan 2016.06.01. 20:39:49

Szervusz Tengeresz! Vannak napok, amik nem igazán a mi napjaink. Nekem par napja volt krizisem, letettem mindent, elmentünk úszni, aztán másnap mintha varázsütésre osszeallt minden mi elotte napon sehogy sem sikerült.

Paduc · http://fontosmondatok.blog.hu 2016.06.01. 23:15:27

Régen zavartalak bumfordi hozzászólásaimmal, de most úgy érzem, hogy meg kell nyikkannom. Nem lettél izé, kedves Tengerész! Az idő múlik, mi viszont fiatalodunk.

"Rohadt kedvetlen lettem, mindennek a rossz oldalát látom (ami tudom, persze hülyeség), valahogy minden olyan csüggesztő lett."

A stégen vihorászó hölgyeket nézve nincs okod a bánatra!

Na, látod, még a varázsütés is működik, akkor meg nem is értem miért panaszkodsz?!

Ugye megírod, hogy is működik a varázs sütés ??? :)

IQ_nuku 2016.06.02. 08:33:55

Remélem, hogy ma reggel már minden rózsaszín ;) ... vagy amilyen vidám színre vágysz.
Mindenkinek akad egy-egy rosszabb napja. Nem elkeseredni, elmúlik!

Kis ember 2016.06.02. 10:05:56

Vigasztalásként az esős időben nézd mit csinálnak a "kollégák":
toochee.reblog.hu/oreg-uszalybol-uszo-otthon

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2016.06.02. 10:51:30

@Kis ember: Azt hiszem láttam már ezt a projektet. Csak arra szeretném felhívni a figyelmet, hogy sehol nem látni a hajón lajstromjelet, "rendszámot". Na igen az egy komolytalan ország, nincs olyan komoly hajózás és ezzel kapcsolatos hatósági felügyelés mint nálunk vízi nagyhatalomnál.

pernahajder Campbell 2016.06.02. 11:02:10

Hát ja, a lakk max két évig bírja, de a lazúr se sokkal tovább, plusz csúnya. Nincs mese, karbantartani kell. Amúgy szerintem indulj el hajózni, attól jobb lesz. Próbáltam megkeresni a rácalmási mellékágak mélységét, de nem találtam érdemlegeset. De végül is mi baj lehet, ha megpróbálod? :)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2016.06.02. 11:16:33

@pernahajder Campbell: Rég "láttalak". A lazúr valóban csúnyább, de sokkal egyszerűbb a karbantartása, mert a lakk ugyan sokhelyütt felpereg, de máshol meg nem és nehéz leszedni újralakkozáshoz. A lazúrral egyszerűbb. Közben jelentkezett egy olvasó aki hajszálpontos infókat küldött Rácalmás vizeiről.

csaba03 2016.06.02. 22:17:28

@A Tengerész: és a lakók is be tudnak jelentkezni a hajójukra, pedig nincs is helyrajzi száma :)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2016.06.03. 07:34:47

@csaba03: Na ezt én is megpróbáltam régen. Azt mondták csak akkor tudok bejelentkezni hajóra, ha kötök a kerületi tanáccsal (akkor még tanácsrendszer volt) egy parthasználati szerződést, akkor a part helyrajzi száma szerint bejelentkezhetek.

pernahajder Campbell 2016.06.03. 07:40:01

@A Tengerész:

Hébe-hóba azért előfordulok, csak csöndben.

Nem kell leszedni a lakkot, ha nem pereg. Finoman megcsiszolod, aztán mehet rá a következő réteg. Minél több van rajta, annál szebb, csak hát egy-két évente meg kell csinálni. A fáig felpergett korlátnak persze ez már késő, de láttam már sokkal rosszabbat is.

Ami a csodálatos magyar szabályokat illeti, Hollandiában nem kell vonalvizsga a belvizekre, a Balatonra meg igen. Az ember azt hinné, hogy némileg bonyolultabb pl. Amszterdamból eljutni Dordrechtbe, mint Siófokról Balatonfüredre, de úgy látszik, ez nem így van. Nem azt mondom, hogy a Dunára ne kelljen vonalvizsga, de a Balcsira igazán nevetséges.
De még jobb, hogy kedvtelési vitorlást sem vezethetek, a korlátlan hivatásos hajóskapitányi papírommal. Hat bárkát áttolhatok a dunaföldvári híd alatt, de attól még egy dingit nem tudok elkormányozni Zamárdiba, ugye? Mert az valami misztikus tudás, bizonyára.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2016.06.03. 08:15:08

@pernahajder Campbell: Minden szavad igaz. Mondjuk te a hajóvezető vizsgakötelezettségéről beszélsz, na az egy külön dráma. (kikötőmester ismerős mesélte, kötelező volt vizsgáznia, ugye egy vitorláson van egy rakás kötél, meg azért néha nem egyszerű kezelni se, ehhez képest kellett három nap tanfolyamra járnia aztán vizsga, de a parti daruhoz hogy legyen papírja 3 hónapot kellett tanfolyamra járnia pedig azon csak két gomb van egy fel meg egy le) A vizsga ami 5 évente a kedvtelési célú hajóra kötelező amúgy pofonegyszerű (bár kib@szott drága)bejön egy ellenőr és leltározza a kötelező felszereléseket,"mentőmellények, pipa, tűzoltókészülék friss pecséttel (az, hogy zöld mezőben van a mutató az kevés, bár a pecsételő is ezt nézi), pipa, horgony, csáklya stb pipa, kész, hajózhat a hajó újabb 5 évig. Az, hogy utána visszaadod a mellényeket annak akitől kölcsönkérted, mert neked csak kettő van és az is 100 éves a kutyát nem érdekli. Vicces ország vicces szabályai.

József Sefcsik 2016.06.03. 09:06:45

Miért hagytuk,hogy így legyen ?
süti beállítások módosítása