Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Műszaki: Na ez az a hülyeség amért nem gondolom követendőnek ennek a srácnak az elképzeléseit. ww... (2024.03.07. 19:50) Hétfő.
  • KAMA3: Én bevallom őszintén, hogy erre az időre (félig szándékosan) felfüggesztettem a blogod olvasását, ... (2024.03.01. 09:56) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Ha nem írok ne válaszolj!: Már lezártam. Majd építek egy ferde rampát amin feltolom a talicskát. ... (2024.03.01. 00:31) Szerda.
  • A Tengerész: @Paduc: Rémlik.... (2024.02.25. 02:14) Szombat.
  • A Tengerész: @akiga: Igen tudok róla. (2024.02.23. 08:39) Szerda.

Linkblog

Hétfő.

2016.05.23. 11:59 :: A Tengerész

Hát végre a stégprojekt is kipipálva. 001_35.JPG

Az összes nem látható rész, tehát a vas keret, a deszkák bütüje, éle és alja Bonobittal van lekenve vastagon, a teteje meg kültéri lazúrral. A Bonobitot úgy 30valahány éve vettem, amikor megtelepedtem Balatonudvariban. Ugye az ember azzal kezdi miközben elkezdi irtani a telken a kökény, galagonya, vadrózsa bokrokat, hogy épít egy vegyeshasználatú (budi&szerszámkamra) bódét a kert végébe, na ennek a földdel érintkező alapkeretét, padlóját kentem be gázolajjal hígított Bonobittal. Olyan jól működött, hogy amikor több mint 10 év múlva lebontottam a bódét, nyoma sem volt a fán korhadásnak. Na mostanra a szer kicsit besűrűsödött, beleöntöttem egy liter benzint, meg a háztartási elhasználódott sütőolajból is pár litert, az egészet átkevertem géppel, remek gusztustalan kulimász lett belőle, na ezzel kezeltem le a deszkákat ahol nem ér hozzá emberi testrész, majd kiderül hogy itt is működik e, ha 30 évet kibír egye fene, meg leszek vele elégedve. Amúgy utáltam ezt a munkát, napokat guggolva, térdelve dolgozni és ezt az anyagot még én is, aki pedig egyáltalán nem vagyok kényes a szerekre, állandóan van valami anyagmaradvány a kezemen, kénytelen voltam gumikesztyűben kenni, mert muszáj volt fogdosni a frissen kezelt felületeket is. Ma már csak pihenő van, este opera, holnaptól indul Amapola farészeinek karbantartása, mert eléggé megviselte őket a hosszú tél, aztán hajózni is kéne, de ez most egy nehéz ügy lesz, J szülei olyan állapotban vannak, hogy hetente legalább egyszer, de inkább kétszer kell mennie pátyolgatni őket, ilyen körülmények közt egy legalább egy hónapos elhajózás elképzelhetetlen. Nem tud valaki a Rácalmás körüli vizek hajózhatóságáról adatokat? Konkrétan egy pesti 3 m körüli vízállásnál mennyi víz van ott a sziget körül? Be lehet oda menni az 1,10-et merülő Amapolával?

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr298740260

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása