Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Műszaki: Na ez az a hülyeség amért nem gondolom követendőnek ennek a srácnak az elképzeléseit. ww... (2024.03.07. 19:50) Hétfő.
  • KAMA3: Én bevallom őszintén, hogy erre az időre (félig szándékosan) felfüggesztettem a blogod olvasását, ... (2024.03.01. 09:56) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Ha nem írok ne válaszolj!: Már lezártam. Majd építek egy ferde rampát amin feltolom a talicskát. ... (2024.03.01. 00:31) Szerda.
  • A Tengerész: @Paduc: Rémlik.... (2024.02.25. 02:14) Szombat.
  • A Tengerész: @akiga: Igen tudok róla. (2024.02.23. 08:39) Szerda.

Linkblog

Szombat.

2016.04.30. 12:14 :: A Tengerész

001_30.JPGMondhatnám azt is, hogy kész a stég, de csak úgy néz ki. Merthogy vissza kell szedni a deszkákat , kisikítózni a szögvas keretből a rozsdát, lefesteni, visszarakni a deszkákat és a deszkák felső lapját mégegyszer lekenni kültéri lazúrral. Na akkor lesz kész. De kicsit muszáj pihennem, mert a derekam nem bírja. Próbáltam leterrorizálni a szervezetet, erőltettem a munkát, de erősödött a fájdalom. Mindenesetre a lényeg, hogy a famunka kész, biztonságosan lehet közlekedni a stégen, pár nap még és meglesz a több is. Kicsit optimistán álltam a deszkákhoz amikor elégedettségemet fejeztem ki a minőség vonatkozásában, mindössze az történt, hogy az elején csupa jó, vagy csak alig hibás került a kezembe, a végére kiderült, hogy a negyven szálból legalább 6 db (azért az 15%) messze nem első osztályú, sajnos csak kettővel rendeltem többet mint amennyi feltétlenül kellett, így a gyengécskéket is fel kellett használjam, nem arról van szó, hogy most mindjárt beszakad alattam, hanem arról, hogy a repedtek, "belesek" biztos hamarabb fognak tönkremenni, pont addigra amikorra már nem lesz erőm kicserélni őket. Úgy kalkulálok a korommal, ahogy a háziasszony a piacra megy a bukszájával és állandóan azt számolja mire futja még a pénzéből. Visszatérve a minőségre, hát ezek a problémák:001_31.JPG

Ugye az ember gesztfáért fizet, nem szíjácsért, fakéregért.002_23.JPG

Meg nem olyan keresztbe repedt száldeszkáért, ami kettébe esik, ha egy rövidebb darabot vág belőle005_8.JPG

mert átmenő repedés fut benne métereken át. Szóval ha valaki a http://www.skandinavfatelep.hu/ -val kezd, nem javaslom az internetes vásárlást, az a biztos, ha odamegy és személyesen válogatja ki az árút, mert akkor nem éri olyan meglepetés mint engem.

 

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr788675012

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jonathan 2016.05.01. 19:09:58

Kar, pedig eloben is nagyon jol nez ki...

keeper1 2016.05.01. 20:05:59

Hi, Tengerész,
Nyilván nem szorulsz a tanácsomra, de ha vissza akarod/kell szedni a deszkákat, szabadok lesznek, az alsó oldalon egy gombaölő és korhadásgátló réteg, ne adj' isten teljes ( 2xfél ) de legalább a bütükre menő bemerítés sokat segíthet a tartósságban. Jó sok deszka persze, vagy 100 szál...

Tiszt . L. Ernő

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2016.05.02. 00:40:28

@keeper1: Nem részleteztem, de alulról Bonobittal kenem, akárcsak a végeit is és a vasakat is jó vastagon.

abraxas 2016.05.02. 09:11:53

Vilmos!
Most hogy ilyen onassis lettél ezzel a sok hajóval, mi lett Mákvirág sorsa? Nem nagyon kapott említést mostanság.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2016.05.02. 10:30:38

@abraxas: Mákvirág leponyvázva állaz esernyő alatt, ha majd megyünk hajózni Amapolával felkerül hátra a darukra partraszálló járműnek.

halaloszto 2016.05.02. 19:04:11

az a repedt az attól repedt, mert beles. benne van a közepe a fának, látszik a bütün. illene a közepét kidobják fűrészeléskor, de minek ha el lehet adni.

Vajk
süti beállítások módosítása