Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Péntek.

2016.04.08. 08:47 :: A Tengerész

Fenébe, megint kapar a torkom és köhögök. Pedig itt a következő projekt, a stég deszkái annyira elkorhadtak, hogy J már nem is nagyon mer rámenni, állandóan frászban van, hogy beszakad alatta, pedig én vagyok a nehezebb és én vidáman jövök-megyek rajta. De valóban gyalázatos az állapota, nézni kell hova lép az ember, én se merek mindegyik deszkára rálépni, szóval cserélni kell a teljes 16 m2-nyi burkolatot. Megrendeltem hozzá a faanyagot (http://www.skandinavfatelep.hu/termekeink/epito_minosegu_fureszaru ez is majdnem 100000 Ft, szívtam is a fogam, ha a helyi tüzéptől vásároltam volna olcsóbban megúsznám, de ott sokat kell válogatni amíg megfelelő egyenes, nem repedt, nem csavarodott darabokat összeszed az ember, ráadásul ezt egyik lapján gyalulva, impregnálva kapom gomba és egyéb kártevővédelemmel, majd kiderül mennyire lesz velük szerencsém) de nem lehet tovább halogatni, nem szabad megvárni amíg valóban baleset lesz belőle. 

Tegnap ismét Budapesten voltunk Szmájlival a következő védőoltást megejteni. Már magától beszáll a csónakba a stégről, de kikötéskor a Balabán hajóra való átszálláskor, onnan meg a Vizára azért tessékelni kell, meg HÉV-re, villamosra szálláskor is a hónom alá kell kapjam, mert még mindig azt hiszi megúszhatja, ha húzódozik, de amúgy kifogástalanul viselkedik. Azért mindketten kidőltünk délutánra, ő a szőnyegen, én a heverőn aludtunk kimerülten a túra fáradalmaitól. Mindjárt esik az eső, végülis azért csak megjön a tavasz, virágba borult a természet, ezt a telet is megúsztuk.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr108578560

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jonathan 2016.04.15. 07:08:39

Mar megint péntek... Udv a Mediterranumbol.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2016.04.15. 07:51:06

@Jonathan: Szóval már ott vagytok. Valahol olvastam blogodat, de már ne emlékszem a címre, írd már meg légyszi, ha még vezeted!
süti beállítások módosítása