Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Műszaki: Na ez az a hülyeség amért nem gondolom követendőnek ennek a srácnak az elképzeléseit. ww... (2024.03.07. 19:50) Hétfő.
  • KAMA3: Én bevallom őszintén, hogy erre az időre (félig szándékosan) felfüggesztettem a blogod olvasását, ... (2024.03.01. 09:56) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Ha nem írok ne válaszolj!: Már lezártam. Majd építek egy ferde rampát amin feltolom a talicskát. ... (2024.03.01. 00:31) Szerda.
  • A Tengerész: @Paduc: Rémlik.... (2024.02.25. 02:14) Szombat.
  • A Tengerész: @akiga: Igen tudok róla. (2024.02.23. 08:39) Szerda.

Linkblog

Szerda.

2016.03.30. 22:47 :: A Tengerész

Új projekt indul. Nem túl terjedelmes, de fontos, rég halogatom. A házzal együtt jött egy műanyag csónak, amúgy ha nem is túl igényes, de ügyes kis holmi lenne ( nem poliészter, pláne epoxi, csak PVC), de már az első perctől fogva tudtam, ahogy megemeltem, hogy véres a torka, méretéhez képest túl nehéz. Ez lett az a bizonyos munkacsónak, amit a túlpartra menéshez, piacozáshoz használunk a szintén vele együtt jött öreg Tomos motorral. Na az se volt felhőtlen, állandóan akadozott, míg meg nem találtam az okát, a benzinszivattyú, népszerű nevén AC pumpa membránja megrepedt, nem szállított rendesen üzemanyagot, persze ehhez a generációhoz alkatrészt találni már reménytelen, de egy körömollóval szabtam hozzá egy membránt a Mákvirág vékonyabb ponyvájának maradékából, nálam minden hulladék egyúttal a jövő tartaléka, azóta prímán működik az öreg gép. Na szóval sejtettem én, hogy nagy baj van a csónakkal, azt is tudtam mi lehet, a szendvics szerkezet belső és a külső héja közt nyilván valamiféle műanyag hab van és miután a belső héj járó felülete több helyen megrepedt, az eső ami beleesett a csónakba beszivárgott a padló alá és ott maradt. Amikor tavaly a tükrére állítottam a csónakot rengeteg víz folyt ki belőle a fartükör repedésein, meg az evezővillák lyukain át, de ha a hab nem zártcellás, akkor sejtettem, hogy alighanem az is megszívta magát. Na most hogy alacsony volt a vízállás, kihúztam a csónakot a szárazulatra, fúrtam egy 55 mm átmérőjű lukat a belső fenékbe, alatta azonnal látszott, hogy EPS (magyarul Hungarocell) van a két héj közt, azt is kivágtam fenékig késsel és az így keletkezett padlóösszefolyóból elkezdtem kiszívni strandvizipuskával az ott összegyűlő vizet. A vizet mércés vödörbe nyomtam, kijött a kettősfenékből 60 liter. Aztán sikítóval kivágtam körbe a belső héjat a járófelület szélei mentén körbe és kiemeltem az egészet. Feltárult a vízzel teljesen átitatott EPS kitöltés. Feldaraboltam késsel, hogy ki tudjam szedni, majd  lemértem, pont 30 kiló volt. Szóval amikor gondosan kimertem minden esővizet a csónakból, akkor is cipeltem benne 90 kiló haszontalan terhet a duplafenékben.004_13.JPGA kivágott padlólemez, jobb oldalán középen látszik a lyuk amivel kezdtem a feltárást.005_6.JPGÍgy néz ki a csónak003_16.JPG immáron kitöltő EPS nélkül.006_8.JPGÉs a 30 kilónyi EPS. Mondjuk ha száraz lenne akkor kb 5 kg lenne az egész, vagy tán annyi se.

001_29.JPGÁllati érdeklődés van a munka iránt.

Ma SP-vel elautóztunk Sziegbecsére és vettem a Tüzépen 4 tábla XPS hablemezt, ez nem tud vizet szívni, ezt formára fogom szabni, hogy lehetőség szerint kövesse a fenék íveit, majd PUR ragasztóval a fenékhez fogom ragasztani, hogy ha meg is telne esővízzel a csónak, ne ússzon fel, aztán vagy visszaragasztom rá a régi fenéklemezt, vagy csinálok rá padlódeszkát főzésálló ruszki nyír rétegelt lemezből, egy a lényeg, hátul a legmélyebb ponton lesz egy zsomp, amiből ki lehet merni szivattyúzni, szivacsolni az esővizet az utolsó cseppig, hogy ne kelljen drága benzinköltséggel vízballasztot utaztatni. 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr358547506

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

abraxas 2016.04.01. 13:06:51

Tüneményesen szép lett ez a macka! :-)
süti beállítások módosítása