Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Vasárnap.

2016.03.20. 10:32 :: A Tengerész

Nézem, pont egy hete írtam utoljára. Mondjuk nem sok minden történt azóta. Dacolva az időjárással (egyik nap esik, másik nap verőfény) befejeztem a kilépőt J szüleinek lakása elé. Még épp sikerült lefesteni, mire rákezdett az eső. Szakadó esőben csónakáztam át kedden a méretes cuccal a Dunán, másztam fel a Balabán nevű hajóra amire kikötni szoktam és kutyagoltam a HÉV megállóhoz. Szégyenszemre felvettem a vízhatlan kabátot, még 40 éve vettem LA Rochelleben egygyönyörű francia kikötővárosban, akkoriban még kereskedelmi hajók is ki voltak kötve a város promenádjával övezett kikötőben, azóta már csak jachtkikötő, két erődbástya közt kellett ki be hajózni a tengerre, ha ott ellenség akart behatolni, sz@rráágyúzhatták a bástyákról a középkorban, tökéletes védett kikötő volt támadás ellen, de még azt is megtehették, hogy egy láncot feszítenek ki a két bástya közé, na akkor vitorlázzon ott be valaki aki nem kívánatos!

https://en.wikipedia.org/wiki/La_Rochelle

Szóval a tengeri halászok felszerelésének boltjában vettem ezt a vízhatlan ruhát, azóta abban vitorláztam rossz időben  és még mindig rámjön, ami azért nem rossz teljesítmény, igaz ebben a hidegben alaposan alá kellett öltöznöm, szóval kicsit feszült rajtam, de azért megnézném mondjuk Orbán Viktort az érettségiző öltönyében. A dobogót a lakás küszöbe előtti udvari beton lejtéséhez hozzá kellett szabnom, ezzel elvacakoltam egy kicsit, aztán amikor stimmelt már, Sziloplaszttal leragasztottam a betonhoz. Hogy mennyire lesz használható az öreg lábaknak, az később fog kiderülni,mert sajnos anyósomat másnap be kellett vinni a kórházba, csak remélni tudom, hogy a munkám nem lesz hiábavaló. Nem sokkal dél utánra végeztem, így kimentem részt venni a tanárok március 15.-i tüntetésén. A Hősök teréről indultunk, előtte ott voltak beszédek, a Nagy Bandó András felolvasta az írását, amit az aznapi 24.hu-ról már ismertem

http://24.hu/poszt-itt/2016/03/15/a-gyava-magyar-nem-tobb-mint-megvasarolt-rabszolga/

ha valaki élőben is akarja élvezni, 

http://24.hu/belfold/2016/03/15/nagy-bando-andras-sirva-mondott-beszedet-marcius-15-en/  (1:45-nél ott vagyok a bal alsó sarokban). Szép és igaz beszéd volt, nagy kár hogy ha beleolvas az ember írás kommentjeibe azt tapasztalja, hogy az olvasók jelentős részének csak egy újabb alkalom egy kiadós büdöskommunistázásra. EZT a söpredéket használja fel Orbán Viktor a nemzet gondolkodóival szembeni "demokratikus többség" gyanánt és EZEKKEL árultok egy gyékényen kedves magatokat konzervatív jobboldalinak (jelentsenek ezek a szavak bármit is) gondoló barátaim. Aztán lassan elindult a Hősök terét nagyjából félig megtöltő nép a Parlament felé. Egy darabig a rendőrségi kamerás mikrobusz mögött ballagtam, had legyen rólam felvételük, aztán megelőztem a tömeget. Amúgy a rendőri biztosítás a vonulás élén haladt, két jókiállású alazredes volt a rangidős (megintcsak megjegyzem, hogy ilyen sarzsik inkább a bűnüldözésben kellene jeleskedjenek, nem egy békés tüntetés levezénylésében), két vagy három százados, ugyanennyi főhadnagy és néhány rendfokozat nélküli, nálam legalább 30-40 kilóval nehezebb gyakorló ruhás rendőr, gondolom ha a Tengerész netán randalírozni kezdene nekik kellett volna bevágni a buszba. Plusz rendőrautók felvezetőnek és az úton végig nagyobb távközökben tisztesek, tiszthelyettesek kettesével, miután utálok tömegben sétálni, hamarosan megelőztem az egész csurmát, így az elágazásoknál mindig tőlük érdeklődtem a "merre tovább"-ról. Amúgy mindenki mosolygott, rendőr és tüntető egyaránt barátságos volt, ha nem esik az eső, kifejezetten jó lett volna a hangulat. Bár az elsők előtt érkeztem a Kossuth térre, már nem tudtam a színpadhoz férni, legalábbis az Alkotmány utcára néző oldalon, később megtelt a tér, legyalábbis az a része ahonnan a takarékos hangosítás élvezhető volt, mert se a színpad Parlament felőli oldalán, se a széleken nem lehetett hallani semmit ( kivetítők pláne nem voltak, hja ez nem Fidesztüntetés ahol mindenre telik az adónkból), érthető módon ott ritkábban álltak, ezt használta fel az a lelkes Fideszfan aki bizonyító erejű viedót töltött fel a netre és lelkesen bizonygatta, hogy nincs itt ötezer ember se.

https://www.youtube.com/watch?v=H-Bx2j5UXh4 Nos én ott voltam megfigyelőként a százezresnek kikiáltott első békemenet befutójánál a Kossuth téren, végigvárva az oszlást is, pont ugyanennyien voltunk. A különbség azért elgondolkoztathatja azt aki erre hajlamos, itt most szakadt az eső, ide nem hoztak senkit busszal ingyen és az itt megjelentek közül senkinek se fizettek napidíjat.

A parlament lépcsője és a fala melletti rész le volt kordonozva, ott sűrűn álltak a rendőr tiszthelyettesek, a lépcső tetején az esőtől védett parlament bejáróban állt az egyik alezredes és valamit időnként mondott a mellette álló századosnak amit az lelkesen lejegyzett egy mappába. Elképzelni nem tudom mi lehetett az, a videókamerák és minden bizonnyal hangfelvétel mellett amit csak így lehetett az utókor számára megörökíteni, gyanítom jegyzőkönyvnek muszáj lenni, szabály van, hát időt lehet vele spórolni, ha már a helyszínen elkészül. Pukli szerintem elb@szta a kalapácsnyelet, nem lesz itt egyórás országos sztrájk, ha egy órára bezár a pék, Marinéni eltöri az esernyőjét a fején. Az egészségügy meg hiába sztrájkolna, a kutya se venné észre, anyósom így se kap pelenkát, mert nincs, ha Judit nem visz be neki, simán hagyják maga alá vizelni, elképzelni nem tudom mi lenne, ha Magyarország nem teljesítene minduntalan egyre jobban.

Más. 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr768506078

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MaKata 2016.03.20. 14:13:02

Szia Vili! Én is ott voltam elejétől a végéig, a húgommal, sógorommal meg a barátnőmmel. Mi is egészen elől gyalogoltunk végig, a menetirány szerinti jobboldali járdán. Kár, hogy nem tudtam, hogy Te is eljöttél, adtam volna egy puszit. Nagy kérdés persze, bejön-e ez az egy órás "leállás". Az én tippem az, hogy azok az iskolák, akik csatlakoztak a 12 pontos kezdeményezéshez, biztosan kimennek az utcára, az iskola elé, kockásban. Talán ez nem semmi. Hogy továbbá kiknek lesz bátorságuk csatlakozni.......... erre ez ??? a válasz. Lehet, hogy még nem vagyunk a mélyponton. De az se kizárt, hogy azok a cinikus, sértő, minőségen aluli reakciók - bocsánatkérés helyett további sértegetés - lázítóan hatnak.
Szia, Katóka

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2016.03.20. 14:17:29

@Jonathan: Látod ezért nem jegyzetelik Orbán szavait, mert zsenánt lenne szembesíteni azzal, hogy évente az ellenkezőjét mondja. Arra, hogy miután minden beszéde megvan videón és egy egész szép klipet össze lehetne vágni a tökéletesen egymásnak ellentmondó sziklábavésett kijelentéseiből, mégsem állít össze egy ilyen videót az ellenzék, csak egy magyarázat van, még ehhez is hülyék. Én nem figyelek annyira, de mintha mondta volna, hogy amelyik kormány alatt 300 Ft fölé megy az € az a kormány alkalmatlan, meg volt egy nagyon régi a minap botlottam bele még serdülő ellenzéki korából, hogy semmi kifogása nem lesz a szocik ellen, ha majd lesz aki magától rájuk szavaz, aztán most mégis férgeknek, parazitáknak titulál mindenkit aki nem ő. De πcsába Orbánnal, mi újság a Mediterránon? Lent vagytok már?

Jonathan 2016.03.21. 11:55:49

Szervusz Tengeresz!
Holnap töltöm utolso "alkalmazasban levö" napomat, aztan a honap vegen hivataloasan hazaköltözünk. Par napig otthon leszünk es aprilis 8-18 között levisszük a "cuccainkat" a munkaterületre. Utana visszaterünk, mert a kölcsönzött autot vissza kell hozni es igyekszünk majus elejen-közepen menni vissza a sajat kocsinkkal, hogy nekilassunk a "munka dandarjanak", ami elörelathatolag decemberig kitart majd.
süti beállítások módosítása