Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Műszaki: Na ez az a hülyeség amért nem gondolom követendőnek ennek a srácnak az elképzeléseit. ww... (2024.03.07. 19:50) Hétfő.
  • KAMA3: Én bevallom őszintén, hogy erre az időre (félig szándékosan) felfüggesztettem a blogod olvasását, ... (2024.03.01. 09:56) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Ha nem írok ne válaszolj!: Már lezártam. Majd építek egy ferde rampát amin feltolom a talicskát. ... (2024.03.01. 00:31) Szerda.
  • A Tengerész: @Paduc: Rémlik.... (2024.02.25. 02:14) Szombat.
  • A Tengerész: @akiga: Igen tudok róla. (2024.02.23. 08:39) Szerda.

Linkblog

Szerda.

2016.01.20. 22:26 :: A Tengerész

Befejeztem a levágott cseresznyefa ágak felaprítását. A vastagabb rönköket mindjárt szétcsapkodtam, így nedvesen jobban hasad mint amikor már kiszáradt. A feldolgozott anyagot rakásoltam a tornácon, jövő télig kiszárad, lett majd egy erdei köbméter, persze a girbegurbaság miatt elég levegősen rakva. Apropos nedvesség, meg tűzifa. Talán akad itt aki emlékszik amikor szívtam a fogam tavaly ősszel amikor a kiskunlacházai  Kácser tüzépen azt hazudták, hogy előző évi vágás, közben az aprítás során megállapítottam, hogy csupa víz belülről, szóval nemcsakhogy friss vágású tölgyet adtak el nekem, hanem alighanem még jól meg is locsolták naponta ahogy ott állt kupacban a telepükön. Nos pár napja megmértük azokat a próbahasábokat amiket felraktam még ősszel a kályha tetejére száradni. A kisebb, 1364 g-os  890 g-ra száradt, a nagyobb, 6,6 kg-os pedig 4,5 kg-ra. Tehát durván  30 % amivel átvágtak. 

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr458298096

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

abdulesmia 2016.01.21. 06:28:13

Igen-igen, jó tanulópénz volt. Szerintem nem felejted el többé, hogy a fa mértékegysége a köbméter, minden más csak átverés forrása lehet. Próbálj meg közeli erdészettől vásárolni, ha van rá lehetőséged, ott a legkisebb az esélye az átverésnek.
Ráadásul a tölgy, ha jól tudom levegőn nehezebben szárad más fafajoknál, tehát az igazi az volna, ha két nyarat tudna száradni. A kályha teteje extrém szárításnak minősül, ha tudod mérd meg a kintiek nedvességtartalmát egy frissen hasított felület közepén. Az a valós információ, 15% körül kellene lennie ideálisan, akkor lehet tüzelni vele.

hitvantanyitto.blog.hu 2016.01.21. 09:59:46

most el kell kuldeni nekik ezt a linket :)
a penzt meg visszakerni :)

whale 2016.01.21. 12:04:43

@hitvantanyitto.blog.hu: Ugyanmár....:) Gondolod, majd elszégyellik magukat és visszaadják a lopott pénzt? :DD

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2016.01.21. 13:07:17

@whale: @hitvantanyitto.blog.hu: @abdulesmia: Micsodaaa? Szóról szóra bekopyztam ami itt van a blogban(kivéve a locsolást, mert az valóban csak feltételezés) a Facebookjukra. Namost azt törölték és ezt válaszolták rá: "Köszönjük a konstruktív hozzászólást! Mivel mi kereskedők vagyunk, mi csak azt az infót tudjuk tovább adni, amit a beszállítóktól kapunk, mivel a fát nem mi vágjuk ki! Egyébként a kedves Vásárló a telepen megnézte rakodás előtt az általunk hozzá kiszállított fát, a mérleget vagyis a súlyt is az irodánkban rakodás után. Így nem tartom korrektnek az 'átvágás' jelzőt! Üdvözlettel, Kácser Viola" Szóval nekem ránézésre kellene tudni megítélni, hogy mikori a vágás. Ha a kereskedő értené a szakmáját fogna egy baltát és mielőtt átvenné a szállítmányt kettévágna egy tuskót és megtapogatná a belsejét, de az se lenne nagy lehetetlenség hogy lenne egy nedvességmérője. De szerintem duma az egész, pontosan tudja ő, hogy rosszat adott el, átvette nyomott áron, mert vizes, eladta magasabb áron mert így nagyobb a haszna. Amióta élek a szilárd tüzelőanyagokkal megy a lopás. Régen a széntrógerok, most a tüzépesek, szállítók.

hitvantanyitto.blog.hu 2016.01.21. 17:11:30

Kedves @A Tengerész:

mennyire megy az angol?

csak mert kivancsi lennek mi a velemeny errol:
freshome.com/modular-floating-home/

nagyon szimpatikus, a szoveg szerint nagyon "zold" megoldasokkal van tele, de vajon hol lehet ilyent kikotni? vajon mennyire birja a hullamokat?

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2016.01.21. 18:00:35

@hitvantanyitto.blog.hu: Amennyire ehhez kellett annyira megy. Minden szöveg ami arra irányul, hogy vedd meg nagyon szimpatikus. De. Az, hogy kizárólag napelemekkel egy normál háztartás energiaigényét fedezni lehessen szerintem még az egyenlítő környékén se nagyon megy. Tehát ha nincs parti áramod, ne álmodozz számítógépről, hűtőszekrényről, szórakoztató elektronika egyéb ilyen, szerintem nélkülözhetetlen dolgokról, a mi éghajlatunkon meg pláne nem. Óvatosan azért benne van az ő szövegükben is, "When fully charged, the home can cast off and remain self-sufficient for at least a week, supplying power for both the motors and onboard appliances.... In just six months, it can produce up to 100 percent of its annual energy.." Szóval valahogy úgy képzelik el, hogy minden második nap legalább hétágról süt a nap, akkor egész évben minden OK, de ha nem, akkor meg ha valahogy feltöltöd az akkukat akkor egy hétig nap nélkül is működik. Namost a motornak eleve nem kell villany, csak az indításkor, utána a rajta lévő generátor tölti az akkukat ellátja hálózatot, tehát a motor nem fogyasztó, az meg, hogy kinek mije megy villannyal az ugye elég tág határok közt mozoghat. Kétségtelen pár LED lámpa biztos elmegy róla egy hétig, a többi nélkül meg lehet élni. Magyarországon vizsgaköteles úszómű, bárhol kiköthetsz vele ahol nem tilos, tehát ugyanaz mint autóval, ha tábla nem tiltja, vagy nem magánterület, ott kötzs ki ahol akarsz. Persze (ahogy autóval is) nem minden hely(vízpart)alkalmas kikötésre. Aztán az más kérdés, hogy ha elmész róla két napra mire visszajössz szétlopják, ez nem Ausztrália. A hullámokat semennyire se bírja, tehát csak valami nagyon védett helyen tudsz megállni.

hitvantanyitto.blog.hu 2016.01.22. 10:55:30

@A Tengerész: hat igen, korulbelul en is igy kepzeltem el. valahogy tul szep hogy igaz legyen :)

teddybear01 2016.01.22. 20:02:47

@hitvantanyitto.blog.hu: Én is láttam már valami ilyesmit. Ott ugyan "úszó ház"-nak nevezték ezt, ami tulajdonképp egy felépítményes ponton.
Felborulni nem nagyon fog, ahhoz túl alacsonyan van a súlypontja, és többnyire több oldalra levert cölöpökhöz kötik ki.
Különben is, ezeket védett helyen, lagúnákban, csatornákban, horgásztavakban ajánlják használni. Nagy piacuk van például Hollandiában, ahol hagyományos életmód a lakóbárkákban élni.
Viharban, erős hullámzásban persze nem biztonságos, egyrészt ugye a szél belekapaszkodik a magas felépítménybe és rángatja, másrészt a felcsapódó hullámok szétáztatják az alsó szintet.
Viszont én viharban a lehorgonyzott Amapolán se szívesen lennék.

Ami a napelemes áramellátást illeti, az csak egy költséges hobbi, esetleg szükségmegoldásnak elmegy. Persze a sötétzöldek erőltetik, de végül is nem nekik kell megfizetni az árát.
A folyamatos áramellátáshoz természetesen kell valami másik áramforrás is, mondjuk egy belsőégésű motorral hajtott generátor, ami szennyezi a környezetet...Vagy az utált atomerőműből származó hálózati áram.
süti beállítások módosítása