Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Csütörtök.

2016.01.07. 21:00 :: A Tengerész

Megenyhült az idő. Az esernyőről olvad lefelé a hó, de éjszaka újrafagy. Érdekesen néz ki.001_23.JPG

002_15.JPG

003_9.JPG

006_3.JPG

Szerencsére nem fenyegeti leszakítással a karácsonyi fényfüzért, amit Vízkereszt múltával amúgyis le kellene szedni, csak valahogy nincs kedvem a hideg drótokat a hóban húzgálva feltekergetni. Tegnap még megtörtem, kigereblyéztem a jeget a hajóim mellől és ellapátoltam, söpörtem a havat a háztól Amapoláig, ma már elég volt csak havat takarítani, a lékben mozog a hajó, nem fagyott be újra, pláne, hogy friss szél löködi amennyire a kötelek és a jég engedi. Nekem úgy tűnik vége a télnek, nem is bánnám. Bár most, hogy Miviana tegnapi konmmentje nyomán előkerestem a múltat, a 2012 februári naplóbejegyzéseket (meg jut eszembe még a tavalyi március 15-i hóbaragadt sok autó), nyilván, ahogy apám szokta mondani "nem ette meg a kutya még a telet", de én azért reménykedve nézek a hamarosan elkövetkező tavasz felé.007_3.JPG

Szóval fehér minden még de csepeg az ereszalja.

20:41 A korábbiakat még délelőtt írtam, most jöttem be a begyújtásból a hajóról, kérge lett a hónak és valamivel nulla fok alatt mutat a hőmérő, ez éjjel le fog menni úgy mínusz 2-3-ra. Begyújtás előtt volt +5 fok a hajón, egy óra múlva kimegyek még rárakni a tűzre, mert a hajón leginkább hulladékfával tüzelek, annak, mivel zömmel puhafa, jóval kisebb a fűtőértéke mint a házban a cserépkályhához használt bükkfának. Egy adag a hajókályhában ebből a hitványabb anyagból csak kb 10 fokkal emeli a hőmérsékletet, szóval el kell találni mikor ég le parázsra és akkor megrakni mégegyszer, hogy a parázsról újragyulladjon és akkor 30 fok körül lesz odakint, illetve odabent a szalonban és a headben mire kimegyek nyugovóra térni. (ismétlés egy régi leckéből aki netán elfelejtette Head=főrdőszoba˛/WC a hajókon) A tüzelés amúgy külön tudomány a különféle kályhákban, pl a mai fiatalok már nem is tudják, hogy cserépkályhában egészen másképpen kell tüzelni, mint a kandallónak nevezett, igazából csak nagyablakos samottéglával  bélelt vaskályhában, mint amilyen a hajón van. Ha az ember helytelenül tüzel a cserépkályhában az egész felrobbanhat. Na ne valami hatalmas explózióra tessék gondolni, csak egy nagy pukk és kimegy a teteje, netán az oldala, vagy kicsit összedől. A múltkor még én is túl korán csuktam rá az ajtót,  hátul, hogy még lángolhatott, vagy feléledt benne a tűz valahogy amikor én már csak parazsat láttam, és egyszercsak egy durranás és kilőtte a kéménydugót a falból, szerencsére más baj nem történt, azóta óvatosabb vagyok.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr638248956

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása