Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.
  • A Tengerész: @Műszaki: Na ez az a hülyeség amért nem gondolom követendőnek ennek a srácnak az elképzeléseit. ww... (2024.03.07. 19:50) Hétfő.

Linkblog

Hétfő.

2015.12.07. 23:01 :: A Tengerész

002_12.JPG

A neve "esernyő". Még a múlt hét előtt elhatároztam, hogy ha csak az időjárás nem teszi lehetetlenné, vasárnapra estére fent lesz a tető. ( Az eredeti határidő amit még nyáron jelöltem ki Karácsony volt.) Miután tartani akartam a magamnak tett vállalást, tegnap este az utolsó popszegecseket már lámpafény mellett húztam be. Az állandó éjszakai ködszitálás és nappali párásság kicsit megnehezítette a festékrétegek felhordását, a korai sötétedés meg bekorlátozta a munkanapot, ez valamennyit hátráltatott, de csak meglett. Visszanézve a naplóban, 32 napig tartott az elkészítése. Amivel szerencsém volt az a hőmérséklet, ha  hidegebb lett volna kénytelen lettem volna leállni. ( Szerencsére eddig nagyon enyhe volt az idő, még alig fogyott a téli tüzelőből.) Ami még hátravan, a védőfóliák leszedése és az illesztéseknél a gumitömítéses alu profilok felcsavarozása. Ehhez majd fel kell másznom a tetejére, ami még egy kihívás. Az idén lett tornác, télikert és esernyő, elég munkás évem volt, én meg vagyok magammal elégedve és ez a legfontosabb.

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr88147448

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sün77 2015.12.08. 07:21:13

Igazi "férfimunka" volt. Azért az idei összesítésből Amapola kihajtása kimaradt. Békés karácsonyi készülődést!
Sün

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2015.12.08. 08:04:25

@Sün77: Ó tényleg! Azt mint "apróság" eszembe se jutott. (ahogy a 40 mázsa tűzifa felaprítása, bestószolása, a Balabán csatorna partjának rendezése és egyebek sem) Többen kérdezik, miért melózok ennyit. Egyrészt mert nekem ez nem munka hanem szórakozás, másrészt ami a házat illeti, nagy szükség volt a komfort megfelelő kialakítására. Fogalmam sincs meddig bírom fizikummal. Nem feltétlenül ezt a tempót, de egyáltalán, hogy meddig leszek képes létrázni, betonozni, úgy mozogni ahogy ezekhez a dolgokhoz kell. Jobb a szükséges dolgokat most "fiatalon" megcsinálni. Sose fogom elfelejteni, amikor anyámnak már a szőnyegeket is fel kellett szednem a lakásából, mert mindig megbotlott a rojtjukban.

Paduc · http://fontosmondatok.blog.hu 2015.12.10. 01:19:37

Gratulálok a rendkívüli teljesítményedhez Tengerész, egyúttal köszönöm a szórakoztató és tanulságos blogbejegyzéseidet is! Nem írom, hogy pihend ki a fáradalmakat, mert bizonyára nem éreznéd jól magad, az nem a te műfajod...
Jó egészséget és boldog, de nem tétlen ünnepeket valamint munkálkodós, barkácsolós új évet kívánok!

Jonathan 2015.12.10. 07:26:23

Tengeresz, mi van felkötve a fa agara abban a sarga 'csöcs'-ben?

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2015.12.10. 07:50:14

@Paduc: Köszönöm.
@Jonathan: Az a sárga csöcs egy bója. Majd ha egyszer éppen lesz ráérő időm amikor az eső se esik, vagy beviszem az új tető alá (még meg kell szoknom, hogy van)és rárakok még két réteg sárgát. Ez lesz az a bizonyos szerelőbója. Ervintől kaptam, a Fokának volt lavírhorgony bójája a kotrókhoz amikor még volt Foka és kotrók és mederkotrás. Szárnyai voltak, úgy nézett ki mint egy torpedó és repülőgép hibridje, de azokat lesikítóztam róla.

leitomi 2015.12.10. 14:40:08

"elég munkás évem volt, én meg vagyok magammal elégedve és ez a legfontosabb"
Mi is meg vagyunk Veled elégedve és ez a legfontosabb... :-)

Jonathan 2015.12.10. 18:50:17

Szeretnek 20 év múlva szellemile, fizikailag oly friss lenni, mint te Tengerész, de soxor ugy érzem mar most, hogy messze lekoroztel...

Paduc · http://fontosmondatok.blog.hu 2015.12.10. 21:18:15

Ez a lavírhorgony nekem is újdonság volt, pedig másfél évig pörkölődtem-fagyoskodtam kotrón, amíg vontatókra nem kerültem - igaz, hogy olajostalpúként...

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2015.12.10. 22:14:04

@Paduc: A HSZ szerint a horgonyokat sárga bójával kell megjelölni, nehogy valaki rájukfusson, meg egyébként is hasznos, ha látsz egy sárga bóját meg egy hajót, pláne folyásirányban, tudod, hogy a kettő közt lánc, kötél feszül, jobb ha nem mész át köztük. Namármost van, hogy a kotrónak mozognia kell mederszabályozás közben, de ugye neki nincs hajócsavarja. Ezért több horgonyt rak le neki a rendezőhajó, amik közt térben csörlőkkel tudja magát mozgatni. Balatonon amikor a keszthelyi öblöt kotorták így csinálták. Nyilván állóvízben egyszerűbb.
süti beállítások módosítása