Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Műszaki: Na ez az a hülyeség amért nem gondolom követendőnek ennek a srácnak az elképzeléseit. ww... (2024.03.07. 19:50) Hétfő.
  • KAMA3: Én bevallom őszintén, hogy erre az időre (félig szándékosan) felfüggesztettem a blogod olvasását, ... (2024.03.01. 09:56) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Ha nem írok ne válaszolj!: Már lezártam. Majd építek egy ferde rampát amin feltolom a talicskát. ... (2024.03.01. 00:31) Szerda.
  • A Tengerész: @Paduc: Rémlik.... (2024.02.25. 02:14) Szombat.
  • A Tengerész: @akiga: Igen tudok róla. (2024.02.23. 08:39) Szerda.

Linkblog

Csütörtök.

2015.10.15. 23:02 :: A Tengerész

Délutános műszak végére helyére került az utolsó tégla is. 001_14.JPG

002_5.JPG

A fugákba finom sódert söpörtem, holnap átnézem, miközben a sódert letuszkolom a téglák félmagasságáig még igazítok ahol kicsit girbegurba, majd az egészet átcsiszolom rezgőcsiszolóval. Ezután jön majd az impregnálás és a végleges fugázás.

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr187972101

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

teddybear01 2015.10.16. 20:08:51

Egész jól néz ki. Jöhetnél hozzám is, csak nálam a harmadikon kissé nehézkes üvegházat építeni. :-)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2015.10.16. 20:27:05

@teddybear01: Harmadikra ilyen való www.youtube.com/watch?v=DyQ83q2Gt1I . És a negyedéből megúszod mint én. Egy szlovák cég szállítja, meg lehet nála rendelni beszél magyarul.

spray 2015.10.19. 10:48:12

Egy kicsit a vizröl is ne mindig a munka

youtu.be/m9EdDXqB0o8

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2015.10.19. 13:04:34

@spray: Hüm... ez nem a munkáról szól? Legjobban a műhelyét irigylem. Na ja, ha engem is szponzorálna a Makita! De nem véletlen, hogy a vitorlás kép csak grafika, svert nélkül csak hátszelezni lehet vele. Amúgy evezni jó, meg valóban nem szakad meg bele a VW bogár, biztos nem nehezebb 40 kilónál.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2015.10.21. 00:15:08

@Kis ember: Hát ha nem is ezt, de sok hasonlót. A Zoltán gőzösön voltam is Neszmélyben tavaly nyáron, amikor a Dunán túráztunk Amapolával.

spray 2015.10.21. 22:10:48

La suite sur la page: Ez a következö oldalt

mutatja szép munka érdemes végignézni

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2015.10.22. 00:11:28

@spray: Hehe. Már említettem J-nek, hogy milyen remek kis műhely ez a télikert. Nem rajongott az ötletért.

IQ_nuku 2015.10.23. 07:37:13

Hallatlan! Egy hete semmi új poszt....
Azt úgysem hiszem el rólad Vilmos, hogy nem csinálsz semmit. Tessék szorgalmasan dokumentálni az eseményeket, hogy mi, a lelkes és hűséges olvasók megkapjuk amire vágyunk :D :D :D :D

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2015.10.23. 08:53:14

@IQ_nuku: Képzeld egy hétig tartott a fugázás(igaz kényelmesen csináltam). Miközben a "tájkép" gyakorlatilag semmit nem változott, rettenet pepecs munka, na majd este leírom.
süti beállítások módosítása