Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Műszaki: Na ez az a hülyeség amért nem gondolom követendőnek ennek a srácnak az elképzeléseit. ww... (2024.03.07. 19:50) Hétfő.
  • KAMA3: Én bevallom őszintén, hogy erre az időre (félig szándékosan) felfüggesztettem a blogod olvasását, ... (2024.03.01. 09:56) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Ha nem írok ne válaszolj!: Már lezártam. Majd építek egy ferde rampát amin feltolom a talicskát. ... (2024.03.01. 00:31) Szerda.
  • A Tengerész: @Paduc: Rémlik.... (2024.02.25. 02:14) Szombat.
  • A Tengerész: @akiga: Igen tudok róla. (2024.02.23. 08:39) Szerda.

Linkblog

Péntek.

2015.10.02. 19:57 :: A Tengerész

Ilyen volt.004_2.JPGÍgy alakul az új.007_1.JPG

Sajnos ezt az anyagot és technológiát nem tudtam megszerezni, leutánozni. Hitványabbat csinálni meg nem érdemes. Kénytelen voltam megvenni a munkaerővel együtt. Most olyan vagyok mint a csiga akit kitúrtak a házából, kénytelen vagyok pihenni nincs helyem dolgozni. De holnap készen lesznek az idegenek és már burkolom is a télikert padlóját. Amúgy már papíron a következő projekt, még a tél beállta előtt csinálok egy 20 m2-es fedett kocsibeállót a kapuval szemben. Bár autóm nincs, de pl jó helye lesz alatta a Mákvirágnak, Tequilának, vagy a Samnak ha bütykölök valamit rajtuk. Ha meg annyira megöregszünk, hogy nem fog menni a bringázás, muszáj lesz autóval járjunk, az áll majd alatta. Ez ellentétben a tornáccal, ami masszív oszlopokon áll, egy rendkívül könnyed, szinte láthatatlan légies szerkezet lesz idomacélból és ívelt polikarbonátból. még ki kell találjam hogy tudok meghajlítani 2,50 m-es sugarú körívre 4 m hosszú 40X40-es vékonyfalú zártszelvény acélidomokat. A jelenlegi elképzelésem, hogy csinálok hozzá egy szerszámot amiben egy olajemelő  nyomja középen a mondjuk 1 m fesztávon megfogott vasat. A nyomás helyén befogom a zártszelvényt egy szerszámba ami megakadályozza az oldallapok megrogyását. Hosszában lépkedve apránként fogom sablon mentén hajlítani, szerintem működni fog. Ha van valakinek tapasztalata meséljen!

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr587882792

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

teddybear01 2015.10.02. 20:47:43

Valami baj van. Nem látom egyik képet sem.

teddybear01 2015.10.02. 20:54:31

Nem feltétlen kell autóba ülni. Az esetek túlnyomó többségében bőven elég egy Babetta kategóriájú robogó is. Akár Pestre is bemehetsz vele, és ekkor nem vagy kötve a BKV-hoz sem. Helyi mozgáshoz meg egy elektromos kerékpár is elég.

teddybear01 2015.10.02. 21:01:25

Zártszelvény görbítéshez görgős hajlító kell, profilhoz mart görgőkkel, és a szelvénybe dugott hajlékony, de merev oldaltartású maggal. Pl.huzalra fűzött golyók csőhöz, ívelt oldalú kockák négyszögidomhoz, stb.
A másik megoldás, a formába préselés, de ahhoz megfelelő formára mart présszerszám is kell.

halaloszto 2015.10.02. 21:13:55

@teddybear01: van még a kiszámított helyeken 1mm flexxel bevágás, hegesztés.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2015.10.02. 21:19:43

@teddybear01: Robogóm van, sok éve használom főleg amikor Pesten laktunk, de Ráckevére elég a kerékpár amíg bírom kajakkal a tekerést a hídra felfelé. A korosztályom legtöbbje már leszáll és tolja. De a robogó pl piacra kevés, mert a bicikliutánfutót nem merem ráakasztani. A robogót kifejezetten a testem karbantartása miatt használom ritkán, pár km-es utakra bringával megyek (Z szomszéd meg helyben is autóval jár, viszont fut és súlyzózik, de hát ő alpolgármester), de Kiskunlacházára ami olyan 6-8 km már ráülök a Yamahára.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2015.10.02. 21:30:01

@teddybear01: Sajnos azzal, hogy eljöttünk a csepeli vízügy telepről elszakadtam a műhelytől is, ott volt görgős csőhajlító, amihez voltak szögletes szelvényű görgők is, azzal hajlítottuk le a cockpit polikarbonát szélvédőinek 20X20-as zártszelvény kereteit. Rugalmas mag nem kellett hozzá. De szerintem fog ez menni a fent leírt módon is, végülis 3,70 m húrhosszon csak 80 cm a behajlás.
@halaloszto: Nagyon nem szeretném. Csúnya sokszögletű ívet ad. Ennek nagyon szépnek kell lennie.(mint mindennek amibe belekezdek)

teddybear01 2015.10.07. 13:43:18

@A Tengerész: A hússzor-húszas nem valami vastag idom, nem is nagyon fér bele a mag. A dekkfedél meg ha jól tudom nem teherviselő elem, azaz nem számít, hogy kissé berogy az oldalfal a hajlítás során.

Magot többnyire a nagyobb keresztmetszetű, teherviselő zártszelvényekbe(csövekbe) szokás tenni, mert ha a torzul a hajlításkor a keresztmetszet, akkor előbb-utóbb be fog rogyni az egész a tartós terhelés alatt. A minőségibb bicikli és motorkerékpár vázelemeket éppen ezért szokás mostanában préselés után egy háromdimenziós sablonba tenni, és nagynyomású vízzel "kihorpasztani". Így többet bírnak ki.

teddybear01 2015.10.07. 13:44:52

@halaloszto: Gyengíti az elemet, úgyhogy csak óvatosan!

teddybear01 2015.10.07. 13:47:38

@A Tengerész: Ami azt illeti, a robogó azért mégis erősebb nálad, úgyhogy el tudja húzni az utánfutót, ha rászereled a vonóhorogját.
A Pannóniához is csináltak utánfutót, az egyik utcabélinek volt is. Kb. egy nagyobb bőröndnyi cucc fért bele.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2015.10.07. 19:05:19

@teddybear01: Nem az a probléma. A kerékpár utánfutó egy műanyag láda (mint amiben a pék a kenyeret szállítja a boltba)két gyerekbringa kerékkel. Nem arra van méretezve, hogy rugózás nélkül 70-el húzzam a hepehupákon. Robogóval meg nem megy az ember 10-el.
süti beállítások módosítása