Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Kedd.

2015.09.15. 20:06 :: A Tengerész

Így néz ki a kiásott alapja a télikertnek.15_9_15_2.jpg

15_9_15_1.jpg  Látszik a képen, hogy sötétedéssel fejeztem be tegnapelőtt, a képek már vakuval készültek. 20 cm széles 40-50 cm mély, két napig tartott amíg kiástam, mert nem akartam túl szélesre csinálni, felesleges betonpocsékolás. Így, miután az ásóm szélesebb mint 20 cm ezzel a kölcsön kapával szedtem ki a föld nagyját,15_9_15_3.jpg

szükség is volt az irtókapára (ez a neve ennek a fajtának), mert ugyanaz volt  a baj a talajjal, mint az országgal, túl sok benne a gyökér. Miután kiszedtem a kapával amit tudtam, az árok oldalát ásóval egyenesre faragtam az E-től kölcsön kapott rozsdás  szögvas vezető mentén, aztán letérdelve a fenekét szögletesre faragtam széles  kőműves kanállal és a földet ugyanezzel ki is lapátoltam. Ha lett volna keskeny ásóm és lapátom könnyebb lett volna, de hát erre az egy munkára nem érdemes beruházni. Ma megvettem és kihozattam a cementet, betonacélt, padló burkoláshoz a téglát  ( a bontott tégla drágább mint az új, divatba jött a rusztikus téglaburkolat, a nagyméretű címeres téglát ezresekért adják ) a kisméretű tégla amit még drótkeféznem kellene 100 Ft darabja, én az újat, amivel munka sincsen 65-ért vettem. Ma lehajtogattam 6-os betonvasból a kengyeleket amik a hosszanti vasalást fogják tartani, további vasalás szerelés holnap, holnaputánra tervezem a betonozást, ennek egy nap meg kell lennie, hogy rendesen egybekössön a beton, hajnalban szándékozom kezdeni és alighanem sötét lesz amire végzek. Kb 1 m3 kicsit több mint két tonna (amit legalább kétszer kell megmozgatni), az olyan 20-25 talicska beton, belapátolni a keverőbe, odatalicskázni az árokhoz, belecsömöszölni a földárokba, elsimítani, kemény nap lesz.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr957790960

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása