Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Péntek.

2015.07.31. 12:22 :: A Tengerész

Bajba vagyok a vitorlásokkal induláskor. A szél mindig úgy fúj, hogy bő szélben kéne szerelni, szóval csak akkor tudunk vitorlákat húzni, ha kievezünk egy jódarabon a vízre és ott szélbeállva bénázunk. Aki csinálta tudja milyen macerás vitorlát  felhúzni, közbe  kormányozni, hogy ne essen le mindig a hajó, sodor a szél szomszéd horgász ordít, kormányhosszabbító beakad a csapkodó bumba, ez-az összegubancolódik, amire minden rongy fent van legalább két sebből vérzek, hátamba se kívánom. Szóval le akarok tenni horgonyra egy szerelőbóját a parttól 20 méterre, azon rövidkötéllel, akármerről fúj a szél lehet kényelmesen szerelni, aztán ha az ember végzett a kárpitok felhúzásával, minden elrendezve, bója elenged, egy laza pumpálás a kormánnyal, esetleg agy begg a fockkal és már robog is a hajó. Na horgony van, de nézem a bója árakat  http://www.maritimehajosbolt.hu/termek/kikotoboja-hosszu-szaru-m60lh-fenddhpm60lh  na ne.... Volt valamikor még egy rozsdamentes 25 literes szódásballonom, milyen jó lenne az most, de elajándékoztam. Nincs valakinek egy olyan régi vas kikötőbójája a sufniban amit nem használ? 

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr637668086

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Advocatus Diaboli 2015.07.31. 20:28:22

Kievezés után simán horgonyt dobni nem lehet?

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2015.07.31. 21:40:34

@Advocatus Diaboli: Se a 470-esnek, se a Tequilának nincs horgonya. Ezek sporteszközök, mint a kenu, vagy a kajak.

keeper1 2015.07.31. 21:43:31

Hi Tengerész,

Mi a véleményed egy "neutralizált" , normális 11 kg-os alu gázpalackról ? Vagy egy -kisebb, pl 8l-es - nyomáskiegyenlítő edényről? A nyakukat kell valahogy megfogni -bilincs, lánc etc.-
oszt örök élet. No , hogy a hatóság mit szól(na) , azt nem tudom.
De ha kell, gázpalackot tudok presentálni.

Tiszt . L Ernő

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2015.07.31. 23:00:04

@keeper1: Köszi, úgy néz ki máris találtak nekem egyet, mármint bóját. Az alu palack amúgy nem jó, nekem is van, de nem tudok rá hegeszteni magas álló kikötőfület.

Gáz Géza 2015.08.02. 00:44:43

Szia Vili!
Nézd meg a klipper boltot a Tátra utca 24. - ben. :)

Gáz Géza 2015.08.02. 00:51:22

Bocs egy rosz vasfazék benne egy kevés beton kívülről négy pánttal alul felül gyürük a kötélnek fedelezve körbe heggelve. :)

glb 2015.08.06. 16:19:14

Biztos vagy benne, hogy ezekre nem kell horgony ? Horgony még a csónakokba, vitorlás csónakokba is kötelező. Ahogy én értelmezem a hajózási szabályzatot ezek a vitorlások nem minősülnek vízi sporteszköznek. A kajak és kenu külön nevesítve fel van mentve ez alól, de más nemigen.
A másik, hogy bár én nem hajózom (még) azon a Duna-ágon, de rettenetesen utálom a fém bójákat, szódás és egyéb ballonokat, mert ha véletlen elcsapod a hajóval az komoly kárt tud tenni. Ellentétben egy műanyag bójával, marmonkannával és hasonlókkal.

glb 2015.08.06. 20:13:23

Persze azokra a ballonokra gondolok amiket a horgászok szeretnek kirakni, és a vízből kiálló részén kívül semmi látható jelölés nincs rajta. Ha van rajta tábla, zászló akármi akkor persze más a helyzet.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2015.08.06. 20:49:26

@glb: Hogy mit ír elő a HSz az egy dolog, de kizárt, hogy egy olimpiai versenyosztályban horgonyt cipeljenek a hajók. Nincs is neki hely abban a keskeny billegő szappantartóban. Mondjuk ez is jó itt, nem úgy megy errefelé mint a Balatonon, a rendőrök nem szekírozzák feleslegesen a csónakokat. A bója meg 15 m-re van a parttól, nagyjából a stégek vonalában, az RSD-n meg éjjel kishajóval amúgy nem szabad(na) közlekedni. A horgászok is jobb fejek errefelé mint a Balatonon, nincs levert acélcső ami 10 centit áll ki a vízből, hanem egy lehorgonyzott úszó műanyag bot ami kiáll a vízből vagy egy métert és gyakran még világít is a vége, ezzel jelzi ki-ki az etetett helyét. De ha nekimész véletlenül, ami azért nem nehéz, mert sok van belőlük, akkor sincs baj, egyszerűen félrehajolnak a hajó elől.

glb 2015.08.06. 21:30:09

@A Tengerész: Persze értem én, nekem se nagyon van jó hely a horgonynak, de a szabály az szabály, meg mivel a Dunán hajózgatok itt valóban hasznos lehet sok esetben. De azt azért ne felejtsük el, hogy versenyen mások a szabályok, hisz van kísérőhajó, felügyelet, stb. A Forma 1 autók sem közlekedhetnek a belvárosban, csak ha le van zárva. Ha ki akarnának jönni a forgalomba akkor "kicsit" módosítani kellene rajtuk ezt-azt. :-)

deckard_r 2015.08.07. 08:11:34

@glb: ez a magyar HSz ostobasága... Európa értelmesebb felében senkinek eszébe sem jut egy kedvtelési célú kis sportjolléba megkövetelni a horgonyt. Ott ugyanis használják a józan eszüket. Persze mit tudnak a hajózásról ott Angliában, Franciaországban...

glb 2015.08.07. 15:00:25

@deckard_r: Persze értem én, de a rendőr a szabályok alapján bírságol általában, és nem a logika vagy kedv alapján, és azt hiszem ez így is van jól. Pláne ha ( amúgy akár ésszerűtlen, de ) könnyen betartható szabályról van szól. Nekem bent van a horgony összecsukva egy polyfoamból ragasztott tokban, aztán csókolom. Egy dologgal több amit be kell rakni meg ki kell venni, de sok vizet nem zavar.

deckard_r 2015.08.12. 07:07:28

@glb: ha egy 470-esbe mindent beleraksz, amit a HSz előír, túl sok hely nem marad. Egy 49er-be meg bele se tudod rakni.
süti beállítások módosítása