Mindenféle nehézségeim támadtak a tengelykapcsolat összeállításánál. Nagyon rossz helyre kerültek az újfajta összeállítás során a csavarok, amiket korábban volt hely bedugdosni, behajtani, most éppen útban voltak dolgok. Egy újabb nap ráment az összerakásra. Aztán csak úgy megnyugtatásképpen megtapogattam a másik generátor ékszíját, hogy elég feszes e, hát leesett az állam, teljesen laza volt. Miközben gond nélkül ment a töltés motorüzemben. Elsőre nem is jöttem rá, hogy tudott így lelazulni, utána feszíteni se tudtam. Kiszereltem az egészet, ezek mindig utálatos dolgok, az ember szűk helyen szenved beszorulva, minden csupa olajos kosz, mindig más szerszám kell, mint ami kéznél van, kimászni, cipőt cserélni, megkeresni, visszamászni, végül amikor kitettem asztalra látom a problémát az ékszíjtárcsa ami két homorú lemez közte távtartóval, anyával összeszorítva szétesett, az alu távtartó megkopott, elforogtak a lemezek, oválisra kopott a luk a közepükön, az egész primitív sz@rt kizárt, hogy a Bosch így csinálta volna gyárilag, vagy ha igen hát szégyelljék magukat! Na mi a fenét csináljak? Már nagyon szeretnék túl lenni ezen a gépészkedésen. Tegnap csináltam egy ilyen quasi "esztergát" és egy blokkhoz korábban készített 70 mm átmérőjű csigából csináltam új ékszíjtárcsát.
Nem volt könnyű. "Esztergáltam"a Danamidot sauberral, favésővel, reszelővel, esztergakéssel,smirglivel, sikítóval. Tegnap ebédre úgy meguntam, hogy inkább elmentünk F-el vitorlázni a Tequilával. Na a Sam -et is össze kéne már raknom, mert a Tequila csak korlátolt vízterület behajózását teszi lehetővé, dél felé az árboc nem fér át az Árpád híd alatt (ne is kérdezzétek, szerencsére gyanakodtam, hogy nem férek át, a múltkor kipróbáltam, óvatosan lobogtatva odacsorogtam a hídhoz, de épp nem fértem át, viszont olyan kevés hiányzott, hogy a szél egy kicsit nyomott a hajón és a legalacsonyabb szélső, "I" gerenda alatt ahogy megdőltünk átcsúszott a top, viszont ott már felállt a hajó és se té, se tova, árboc beszúrva felfelé a gerendák közé. Szerencsére épp jött a Klára nevű sétahajó, leengedtem a grószt, kiadtam neki a fallt, meghúzta és így megdöntve a hajót kicsusszantunk), észak felé meg belógnak az Angyali sziget felett átfeszített 400 kV-os távvezetékek, ha abba beakad az árboc akkor ott égünk szénné. Közvetlen a lacházi oldal mellett, ahol közel áll a magas oszlop még meg mertem kockáztatni az áthaladást, de úgy 500 méterre jön a következő, ahol a parttól messzebb áll az oszlop, a víz felett már jócskán belóg, na onnan sietve visszafordultam. De a 470-es árboca jóval alacsonyabb azzal átférek, így tágabb lesz a világ.