Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Hétfő.

2015.07.13. 21:27 :: A Tengerész

Mindenféle nehézségeim támadtak a tengelykapcsolat összeállításánál. Nagyon rossz helyre kerültek az újfajta összeállítás során a csavarok, amiket korábban volt hely bedugdosni, behajtani, most éppen útban voltak dolgok. Egy újabb nap ráment az összerakásra.  Aztán csak úgy megnyugtatásképpen megtapogattam a másik generátor ékszíját, hogy elég feszes e, hát leesett az állam, teljesen laza volt.  Miközben gond nélkül ment a töltés motorüzemben. Elsőre nem is jöttem rá, hogy tudott így lelazulni, utána feszíteni se tudtam. Kiszereltem az egészet, ezek mindig utálatos dolgok, az ember szűk helyen szenved beszorulva, minden csupa olajos kosz, mindig más szerszám kell, mint ami kéznél van, kimászni, cipőt cserélni, megkeresni, visszamászni, végül amikor kitettem asztalra látom a problémát az ékszíjtárcsa ami két homorú lemez közte távtartóval, anyával összeszorítva szétesett, az alu távtartó megkopott, elforogtak a lemezek, oválisra kopott a luk a közepükön, az egész primitív sz@rt kizárt, hogy a Bosch így csinálta volna gyárilag, vagy ha igen hát szégyelljék magukat! Na mi a fenét csináljak? Már nagyon szeretnék túl lenni ezen a gépészkedésen. Tegnap csináltam egy ilyen quasi "esztergát" és egy blokkhoz korábban készített 70 mm átmérőjű csigából csináltam új ékszíjtárcsát.001_8.JPG

Nem volt könnyű. "Esztergáltam"a Danamidot  sauberral, favésővel, reszelővel, esztergakéssel,smirglivel, sikítóval. Tegnap ebédre úgy meguntam, hogy inkább elmentünk F-el vitorlázni a Tequilával. Na a Sam -et is össze kéne már raknom, mert a Tequila csak korlátolt vízterület behajózását teszi lehetővé, dél felé az árboc nem fér át az Árpád híd alatt (ne is kérdezzétek, szerencsére gyanakodtam, hogy nem férek át, a múltkor kipróbáltam, óvatosan lobogtatva odacsorogtam a hídhoz, de épp nem fértem át, viszont olyan kevés hiányzott, hogy a szél egy kicsit nyomott a hajón és a legalacsonyabb szélső, "I" gerenda alatt ahogy megdőltünk átcsúszott a top, viszont ott már felállt a hajó és se té, se tova, árboc beszúrva felfelé a gerendák közé. Szerencsére épp jött a Klára nevű sétahajó, leengedtem a grószt, kiadtam neki a fallt, meghúzta és így megdöntve a hajót kicsusszantunk), észak felé meg belógnak az Angyali sziget felett átfeszített 400 kV-os távvezetékek, ha abba beakad az árboc akkor ott égünk szénné. Közvetlen a lacházi oldal mellett, ahol közel áll a magas oszlop még meg mertem kockáztatni az áthaladást, de úgy 500 méterre jön a következő, ahol a parttól messzebb áll az oszlop, a víz felett már jócskán belóg, na onnan sietve visszafordultam. De a 470-es árboca jóval alacsonyabb azzal átférek, így tágabb lesz a világ.

 

 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr507621352

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jonathan 2015.07.14. 18:35:46

Szuper ez az esztergapad Tengeresz! Az jut rola eszembe, hogy gyerekkoromban volt egy 'dugos' sakkeszletem (a babuk aljan volt egy pici palcika, azt kellett a tabla lyukaiba dugni). Aztan elveszett egy futo (40 eve volt!) es edesapam anyam varrogepenek a spulnitekeröjen esztergalt körömreszelövel egy futot! Talan meg ma is letezik valahol az a sakkeszlet...

Ja hirek a Dunarol! Fennforgas van: http://444.hu/2015/07/14/nemet-tolohajo-futott-zatonyra-nyergesujfalunal-ugy-kell-a-vasercet-kimenteni/!!

MaKata 2015.07.15. 11:31:17

Szia Vili ! Hátha nem nyitod meg a facebook-ot, így ezen a felületen is szeretettel köszöntelek, szép kerek évfordulóhoz értél, hát BOLDOG SZÜLETÉSNAPOT most és még sokszor !!
Ölellek, Katóka

Jonathan 2015.07.15. 18:19:43

Huuu, akkor ezuton csatlakoznek a jokivansagok hosszu sorahoz! Nagyon Boldog napokat kivanok, jo egszseget es sok szeretetet! Isten eltessen Vilmos!!!

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2015.07.17. 22:36:53

@MaKata: Köszi! Valóban facebookkal nem foglalkozom.@Jonathan: Neked is kössz!
süti beállítások módosítása