Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Vasárnap.

2015.07.05. 19:05 :: A Tengerész

Reggel korán kezdtem, hogy még a nagy meleg előtt (harmadfokú hőségriasztás van ha jól tudom) befejezzem a gépházban amit tudok. helyreraktam az irányváltót, összekapcsoltam a hajócsavar-tengellyel, rögzítettem a tolócsapágyat amit ilyenkor oldani kell, hogy a szét- és összeszereléshez hátra tudjam tolni a víz felé a tengelyt. Ami előny az új tengelykapcsoló rendszerben, hogy immáron egy tengelygenerátor  ékszíjcseréhez nem kell az egész kihajtást szétszedni, elég azt a hat csavart bontani ami a képen bal oldalon látható flansnit összeköti a párjával, ami eltolható a bordás tengelyen, így megnyílik az átjáró a két karima közt, de azért holnap veszek két tartalék ékszíjat és azokat is felfűzöm a tengelyre tartaléknak, alaposan kikötve, nehogy hozzáérjen valami forgóalkatrészhez. Na ilyenkor jól beborítom magam olajos kosszal, súrolópor, folyékony szappan és körömkefe a megoldás. Délelőtt nem is volt kedvem egyébhez, csak hűsöltem a házban. Ha már itt tarok, kifogástalan a ház hőszigetelése. Ebben a rekord melegben is hűvös van idebent.  A tornácon meg kellemesen lengedezik a szél, a déli oldalt teljesen leárnyékolja, a homlokzathoz hozzá se fér a nap amikor ilyen magasan jár. Egyszerűen tökéleteset alkottam. Délután az ebéd utáni alvásból ébredve kellemes könnyű szél fújdogált odakint, megpróbáltam J-t rávenni egy kis vitorlázásra, de nem volt kedve kimenni a napra, így az ilyesmire mindig kapható F-et hívtam, remek volt a vitorlázás, egyáltalán nem éreztünk a kellemes brízben semmit a hőségből. F-re rábíztam a kormányzást, egész ügyesen, és ami legalább ilyen fontos hatalmas lelkesedéssel csinálta.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr17602556

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sün77 2015.07.05. 19:27:27

No ha én vitorláznék vasárnap délután az ifjú, szomszéd leányzóval, azt a nejem nem nézné túl jó szemmel. Lehet, hogy ez a kor előre haladtával változik? Jó szelet! Sün

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2015.07.06. 06:56:42

@Sün77: És akkor még hozzáteszem, hogy megbeszéltük, hogy esetleg később J is csatlakozik hozzánk, ha kicsit enyhül a délutáni hőség, de nem igazán enyhült, így amikor kijöttünk érte, csak beadott nekünk egy nagy adag felkockázott jégbehűtött görögdinnyét két villával. Raumban a hídig be is faltuk. Na ilyen feleségem van nekem! Nem tehetek róla, megőrülnek értem a nők! :))
süti beállítások módosítása