Asztalon összeállt a rugalmas tengelykapcsoló, ami összeköti a Mercedes motor lendkeréktárcsát az irányváltó bordás tengelyét befogadó tárcsás tengelykapcsoló féllel.
A jobb oldali nagy átmérőjű tárcsa csatlakozik a lendkerékhez, a bal oldali kisebb egy másik, vele szimmetrikus kialakításúhoz, e kettő közt volt korábban a Lada Hardy tárcsa, ami egyrészt mostanra funkcióját vesztette ( helyette van a Periflex gumitömlős tengelykapcsoló középen), másrészt most már hely se lenne neki.
Kicsit aggódtam a nagyobbik tárcsa és a motor lendkerék furatai vajh hogy fognak illeszkedni, de ma délután beszereltem és tökéletesen passzol a helyére. Pontos munkát végzett aki csinálta (nagy szerencsém van Rezsővel, Isten éltesse még további 93 évig! {sajnos nem fogja}, az ő barátjának műhelyében végezték a tökéletes gépmunkát és a furatkiosztást) és ezek szerint nekem is sikerült a szorongatott helyen jól levenni a furatkör átmérőjét. A beszerelés nem volt kínszenvedésmentes, baromi meleg van, csak egyben tudtam berakni, még asztalon se volt egyszerű összeszerelni. Pl gondba voltam a gumitömlő peremeit szorító csavarok meghúzásával. Ha túlhúzom kenődik a gumi, ha meg nem eléggé akkor esetleg megcsúszik a szorító karima alatt. Az irka szerint 24 Nm-el kell meghúzni őket körbe, de a nyomatékkulcs sehogy se fér be a tárcsák és a csavarfejek közé. Találtam a kacatok közt egy 85 centis csövet ami ráment a villáskulcs végére, lemértem 2,8 kg búvárólmot megpróbáltam a kezemmel memorizálni mekkora súlyerő ez és megpróbáltam ezzel az erővel meghúzni. ( a 24 Nm az jó közelítéssel 2,4 mKg forgató nyomaték, ami 0,85 méteren 2,8 kg ) Volt valamikor egy apai örökség rugós mérlegem, az remek lett volna, de azt alighanem sikerült bebetonoznom a ház alá, mert utoljára akkor találkoztam vele amikor az első próba adag betonhoz mértem be a cementet és azóta nem láttam. Aztán azt tapasztaltam, hogy a ez a 24 Newtonméter az nagyjából az a nyomaték amit a rövid villáskulccsal kajakra képes vagyok kifejteni még bőven innen a besz@ráshatáron, így aztán nem vacakoltam csővel súllyal, hanem ezzel a precíziós módszerrel átlóban körbe meghúztam a csavarokat. Ma bekínlódtam az egészet a helyére (rohadt jó lett volna még egy kéz, mert dög nehéz, kettővel kellett tartani, eggyel meg berakni az első csavart a lendkerékbe, miután egy tüskével lukra piszkáltam, mindezt görnyedve nagyjából fejjel lefelé hányáshatáron, de J miután leadogatta gépházba a szerszámokat pánikszerűen elmenekült a melegből) beindítottam a motort, működik, csak el kell menjek új, nagyszilárdságú (12,9-es) M 8-as csavarokért mert a régiekben nem bízom. Ezek fogják hozzá a nagy átmérőjű tárcsát a lendkerékhez. Azokat a csavarokat amik régen a Hardy tárcsát fogták át újrahasznosítottam, tovább metszettem a menetet rajtuk és a hosszukat levágtam 50 mm -re. Ez se volt nagyon könnyű, ezek is 12,9-es szívós csavarok, beleizzadtam amíg rámetszettem mindegyikre még vagy 30 mm menetet, szerencsére majdnem új a metszőm, egy kopottal aligha boldogultam volna, így is szorul rajta az anya, de legalább nem fog lepörögni, bár kontraanyával azért biztosítom.