Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Vasárnap.

2015.06.21. 21:46 :: A Tengerész

Betömtem a kompaszok helyét 15_6_21_1.jpgés négy réteg rovingszövettel, epoxigyantával belamináltam a repedéseket ahol az oldalsó légszekrények a fenékkel találkoznak. Reggelre megkötött a gyanta, átcsiszoltam, az első réteg glettelés után így néznek ki a javítások. Miután kitapogattam a légszekrény ablakán keresztül a repedést, elvetettem azt a megoldást amit az eladó javasolt, hogy belülről javítsam a hibát. Egyrészt nem lehet tisztességesen hozzáférni, másrészt egy korábbi gányolt javítás miatt egyik oldalon hozzáférhetetlen a hibahely.15_6_21_2.jpg

15_6_21_3.jpgRemélem, hogy ez volt az a két hely ahol a víz bement az oldalsó kamrákba. Hogy az elsőbe hol ment be arra nincs igazán elképzelésem, pedig ma még egyszer beküldtem F-et előre a lukba, én lámpával világítottam az oldalsó kamrákból, hogy meglátja e a fényt átvilágítani valami résen, de semmit nem találtunk. Pár helyen találtunk korábbi leszerelt veretek nyomán csavarfuratokat, ezeket gondosan betömtem, kijavítottam Epokittel ahol a gelcoat felszakadozott, ennél nagyobb javításokat idén nem tervezek, a cél, hogy minél előbb vitorlázni tudjunk a 470-essel. És itt jött el az ideje, hogy felhagyjak ezzel a "négyhetvenezéssel", az én fogalmaim szerint minden vizijárműnek nevet kell adni ( nem úgy mint Ervin akinek csak névtelen hajói vannak), igaz még keresztelőt nem tartottunk, de a neve Sam Small ( a yorkshirei ember, Eric Knight regényhőse, akivel mindenféle olyan csodálatos dolgok történnek mint senki mással) lesz, szóval mostantól "Sam". Miközben ezeket a sorokat írom J behozott a kertből egy vendéget.010.JPGEgyáltalában nem fél a kis gyereksün, kifejezetten érdeklődve tekintget körbe. Egy gyors fotó aztán mehet vissza a kertbe. Tegnap ilyet is láttam.001_5.JPGSzegénynek nem tudom az egyik lába hol sérülhetett meg.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr487562754

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sün77 2015.06.23. 21:31:28

Sziasztok olvasók!
Ha még nem talált rá mindenki a mai netes áradatban.
m.origo.hu/utazas/hirek/20150622-timelapse-video-amszterdam-budapest-folyami-hajo-rajna-majna-duna.html

Szép napot!
Sün

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2015.06.24. 00:04:59

@Sün77: Kösz nagyon jó. Azért a felső szakaszokon rendesen ki van centizve a magasság a hidak alatt. Nem tudom milyen vízszintre tervezték ezeket a szállodahajókat, de látszik, hogy mind a radar elöl mind a parancsnoki híd amire a kamerát rögzítették van, hogy annyira le van eresztve, hogy épp csak átcsúszik a hidak alatt. ha ennél magasabb lenne a vízállás alighanem megálljt parancsolna. Aztán az is látszik, hogy a duzzasztás nem feltétlen a folyó halála, legalábbis nem látszik a környék lepusztultnak. Nem tudtam annakidején se mit kezdeni azzal a ténnyel ami konkrétan Hajósi Adrienne szájából hangzott el, hogy "ha egy folyót elkezdenek vízlépcsőzni a felső szakaszon, azt lejjebb nem lehet abbahagyni" (medermélyülés), erre mi abbahagytuk.

TomRed · http://www.deauville.hu 2015.06.24. 22:38:41

Láttam egy autós műsorban módszert a beázás helyének megkeresésére. A kocsinak valahol rosszul tömített az ajtó vagy ablak tömítése. Szereztek egy színházi füstölőt és betették a kocsiba, beindították azt, majd becsukták az ajtókat. Ahol a füst kijött, ott ázott be a kocsi.
Arra gondoltam, hogy nem lehetne-e valami füstölőt hasonlóképpen betenni abba a légkamrába, majd figyelni kívülről a burkolatot?

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2015.06.24. 23:22:47

@Miranda Veracruz de la Hoya Cardenal: Húvaze ez olyan mint az M7-es!
@TomRed: Jó ötlet! Ki fogom próbálni. Kár, hogy a gyerekkoromban népszerű füstbombát nem tudok már készíteni, mert ahhoz éghető mozifilmre lenne szükség, az meg már nem létezik.

sevylor 2015.06.25. 18:24:14

@A Tengerész:
sajnos, annak idején (mondjuk 1953) nem csak a mozifilm volt éghető, hanem a háború előtti 6x6 -os vagy hasonló méretű) tekercsek is, a családi archívumok kárára. :(
süti beállítások módosítása