Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • Sunny Days: :-) (2024.04.16. 19:15) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.
  • A Tengerész: @Műszaki: Na ez az a hülyeség amért nem gondolom követendőnek ennek a srácnak az elképzeléseit. ww... (2024.03.07. 19:50) Hétfő.

Linkblog

Vasárnap.

2015.04.19. 21:04 :: A Tengerész

Mindent visszavonok! Mármint ami a szerencsémet illeti. Kegyes volt hozzám az "Öreg". A péntek esti eső után, mind tegnap, mind ma teljesen alkalmas idő volt. Igaz hideg, meg szeles, de ha nem esik az eső nekem már jó. Haladtam is szépen.15_04_19_1.jpg

Bepróbáltam az ereszcsatornát is, a 2 m-es vízmércével ellenőrizendő a lejtést.15_04_19_2.jpg

15_04_19_3.jpg

Aztán ma reggel lekezeltem a felületeket.15_04_19_4.jpg

És mire délután öt óra lett, kiszerkesztettem, kiszabtam és felraktuk ketten a maradék OSB lapokat.15_04_19_5.jpg

Hibátlanok a síkok, hézagmentes az illesztés, szóval penge az egész.15_04_19_6.jpg

15_04_19_7.jpg

15_04_19_9.jpg

15_04_19_8.jpg

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr17381808

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kis ember 2015.04.20. 10:53:13

Le a kalappal!
Az oszlopozás sűrűségét mi alapján gondoltad ki?

teddybear01 2015.04.20. 17:56:50

Remekül sikerült szerintem is, gratula! Most már csak az maradt hátra, hogy felrakd a páravédő fóliát és a zsindelyt, illetve a belső rendrakás, és a lábazat bepucolása, illetve az aljbetonozás.

ICSG 2015.04.20. 20:44:31

Volt kollégám szövege: "mintha magam csináltam volna"
Én is mondanám, de én ilyet nem tudok. Gratula!

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2015.04.20. 20:52:51

@Kis ember: Sacc per kb. Mondjuk annyi a kiindulás, hogy 12X12-es anyagnál vékonyabbat gyengéllettem, azon kívül nem igazán szép ha nincs "anyag" a szerkezetben, 15X15-öst meg már túl esetlennek éreztem, szóval esztétika. Namármost a 12X12-es oszlopoknak 10 m hosszú talpszelement kellett alátámasztani. Ugye az ultima ráció két oszlop a két végén. Na az biztos behajlik, ráadásul ilyen hosszú anyag nincs is a fatelepen, de ha netán lenne akkor is baromi drága. A két végét meg kell erősíteni hogy legyen keresztstabilitás, ezt semmi szín alatt se akartam az általánosan alkalmazott akasztófa tartókkal csinálni, első perctől kezdve az andráskeresztekben gondolkodtam, azaz az már 4 oszlop. De az andráskereszt nem lehet esetlenül széles, az 1,50 körüli magassághoz max 1,70-1,80 széles a szép, azaz máris megvan a ritmus az oszlopközökre, mert az megint nem szép ha nem egyenletes. És akkor lehet "rövidárút" használni a szelemenhez ami mindjárt barátibb ár. Hát így.
@teddybear01: Lábazat klinkertégla burkolása majd ősszel lesz, aljzatbeton nem lesz, legalábbis egyelőre, marad a murvás terítés a talajon.

Kis ember 2015.04.20. 22:15:34

Kedves blogolvasók, kedves Vilmos és Judit!
Szomorúan tudatom veletek, hogy Deni kutya rövid, súlyos, ismeretlen betegség után elhunyt. Boldogan élt, jókat evett, sok szeretet kapott és adott.
"Így mennek homokórán évek,
porszem lesz, ami most oly szép."

hitvantanyitto.blog.hu 2015.04.21. 13:30:27

Udv

(elmezest az ekezetek hianya miatt)

Meg mindig figyelem a blogot.
RSS olvasoval mindig "frissen" olvasom a bejegyzeseit.
Es meg mindig csodalom, hogy milyen ugyes ezermester :)
Kisse sajnalom, hogy az Amapola szerepe nem olyan nagy a blogon, mint régebb :)

Szeretnek kerdezni valamit aminek hajozashoz van koze.
Total amator, naiv kerdesek lesznek, meg is lehet mosolyogni oket :)
Esetleg, ha nem tud valaszolni, az is megteszi, ha megmondja kivel vegyem fel a kapcsolatot.
Sajat vitorlas hajoval erdekelne, milyen lenne egy kirandulas. Tegyuk fel Europa-turne, vizen.

Pontosabban az, hogy pld:
1. mi kerul ilyenkor penzbe? (kikoto illetek, papirok, akarmi)
mert ugy kepzelem el, hogy a vitorlassal meg van oldva a szallas es az utazas
kaja megoldhato piacolassal, kivancsi vagyok mi egyeb kerul penzbe, biztos van valami amire nem gondoltam
2. maga a hajo is valamilyen adozas kereteben penzbe kerul gondolom mint egy auto vagy ingatlan. Igy van?
Ez persze valoszinuleg orszagonkent valtozik
3. Hol lehet megallni, milyen kikotokben, akarmilyen kikotoben? akarmilyen varosban?
Vamolni kell?
Meg lehet allni egy akarmilyen partszakaszon ahol nincs telepules sem?
4. A hajon keletkezo szemettel mi lesz? Gondolom nem dobjak vizbe, pucolast sajat vagy professzionalis modon kell elintezni? (masokat megfizetve)
Olvastam volt valamit itt a blogon az Amapola wc-jerol is, de nem emlekszem mar reszletekre, es most talalom a bejegyzest.
5. Mekkora tapasztalat / gyakorlat igenyeltetik on szerint, ahhoz hogy valaki nekialljon egy ilyen europa turnehoz?
Letezik egyaltalan valami diploma, vagy hajo"vezetoi" / kapitany-igazolvany?

koszonom szepen

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2015.04.21. 21:48:25

@hitvantanyitto.blog.hu: Szevasz régnemlátott ismerős! Mondom amit tudok. Elöljáróban vitorlással folyóvízen nem ajánlatos hajózni, mert ha kevés a szél nem oda mész ahova akarsz, hanem ahova a víz visz. de ha van rajta motor akkor semmi gond. Tehát.1.Kikötés ugyanaz mint autónál a parkolás. Ha csak megállsz valahol ahol tábla nem tiltja akkor ingyen van, ha épített kikötőben (mint a fizetős parkoló), akkor díj van.2.Nincs hajóadó, ne is emlegesd, mert meghallják és a homlokukra ütnek!3. Ahol tábla nem tiltja a kikötést, vagy horgonyzást megállhatsz, kiköthetsz. Illetve vannak még eseti szabályok, ezt városa válogatja, pl Budapesten nem köthetsz ki kishajóval az északi összekötő és a Lágymányosi híd határolta vízpartokon. Európában eus polgárnak nincs vám, meg ilyesmi, ha kilépsz Európából akkor ugyanazok a szabályok, mintha autóval, repülővel, vonattal stb érkeznél, tehát a határátlépés szokásos szabályai. 4. Szemetet gyűjtöd és ahol van kuka belecsempészed. Pucolás az nem tudom mi, se amatőr, se professzionális módon. Klotyó a vízbe ürül, nyílt vízen, folyón szabad. Ha zárt (fizetős)kikötőben vagy, ott van parti WC. 5. Sportcélú kishajóvezetői papír kell, van vagy száz cég ami oktatja, googlizd meg, mialatt megszerzed (tanfolyam, vizsga) meg is tanulhatsz mindent ami érdekel, a hajóvezetést meg úgyis csak a gyakorlatban tanulod meg.

hitvantanyitto.blog.hu 2015.04.22. 10:36:34

@A Tengerész: koszonom szepen, a segitseget. Nagyon vonzo otletnek tunik :)
Egyelore nem tudom hogyan tudnam megoldani évi 21 nap szabadnappal, de valamit szeretnék kitalálni :)
Annyira keményen azért nem vágnék bele mint a hölgy ( youtu.be/cXZD38p9G-M ) , neki ez az élete már 10 éve, de nem tetszik az, hogy egyedul tengeti napjait

meg egy kerdesem lenne, ha valami vitorlas-motros kis hajocskat keresnék, akkor vannak itt hajo-kategoriák / hajó-osztályok? mit kell keresni (pld méretre). Szerintem 2 személy lenne az aki használná, és a vitorla, meg egy kis motor is benne kellene legyen a csomagban. Csak úgy nagyvonalakban szeretnem tudni, érdemes-e ilyenrol álmodni, vagy nem fogom felérni sosem :) szoval kivancsi lennék, hogy a 10.000 euro vagy 100.000 euro a kozelebbi összeg egy ilyen álomhoz.

udvozlom, es tovabbra is figyelem a blogot :) naprakész vagyok mindig :) meg ha nem is kommentalok :)
süti beállítások módosítása