Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Kedd.

2015.03.31. 19:50 :: A Tengerész

Bolond egy nap volt. Reggel még csak kinézett valahogy az idő, J kitalálta, hogy menjünk bevásárolni. Amíg ő készülődött beolajoztam a bringája váltóját, láncát, aztán elindultunk. De megártott a karbantartás, a kenőanyag kihozta a hátsó kerék kotyogását, láttam én, de mondom nem veszek elő most szerszámokat utánahúzni a kónuszt (a bringához minden kulcsnyílás méret "normálatlan" és csak spéci lapos kulcsokkal lehet odaférni), kint vannak a hajón, menjünk, ha eddig jó volt így jó lesz most is, aztán ha hazajöttünk megszerelem. De J elkezdett ijedezni menet közben, hogy szétesik alatta a jármű, így visszafordultunk szerelni. Hamár, akkor kereket is kellett fújni, persze a pumpa szelepe nem passzol a kerékével, autósszelep, benzinkúton fújtam utoljára. Kompresszor a hajón van a búvárkodáshoz, dilemma, a bringát bevinni a hajóra vagy a kompresszort kihozni a partra, végülis az elsőt választottam. Na így aztán jó későn indultunk neki ismét a bevásárlásnak. Ja, közben eleredt az eső, J be is pánikolt, hogy akkor most ilyen időben induljunk e neki, de én nem haboztam és jó döntés volt, mert hamarosan el is állt az eső. Megjártuk a Pennyt meg a hentes üzletet, J visszafelé még a Liedlbe is megpakolta a kormánykosarát amíg én hazatekertem a megpúpozott utánfutóval, de holnap még piacra is kötelező lesz menni, ez a Húsvét már csak ilyen. Na délután nekiálltam a tornác gerendáit csiszolgatni ahol a felsőmaróval kicifráztam az éleket, ez viszont már nem volt jó döntés, mert hát nem elkezdett zuhogni az eső?! Vacsorára meg olyan északnyugati vihar váltotta fel a délelőtti mérsékelt dél-délnugati brízt, hogy be kellett csukni s zsalugátereket, nehogy leszakadjanak. Bevallom a hátam közepébe se kívánom ezt az időt kint a vízen, még így a biztonságos parthoz kötve se kellemes a hajón a decken, csak a jól fűtött szalonban jó hallgatni ahogy fütyürészik odakint. Az ember változik. Valaha (főleg egyesületi hajókon ahol ha szakadt a vitorla nem a saját zsebemet terhelte) kifejezetten szerettem a viharos szeleket, de most undorodva gondolok rá amikor a levegő megtelik a szél félelmetes zúgásával, az esőcseppek vágják az ember arcát és a kéz rádermed a kötelekre. Emlékszem egyszer volt egy Mahart vitorlás túra, ahol a cég fiataljait vitorláztattuk a Balaton körül egy hétig, minden nap másik kikötőben éjszakázva. Akkor még nagyobb volt a szabadság a Balatonon, akárhol lehetett sátrazni, mi kormányosok a hajón aludtunk, a vendégek meg sátorban. Bejött Szigligeten egy kemény viharos idő, második nap dekkolt a nép a sátrakban, halálra unta magát mindenki. Én a Magellán nevű Dragont vittem és kijelentettem, hogy ez nem sátorban ücsörgő tábor, hanem vitorlás tábor, aki velem van jön kifelé a vízre, vitorlázunk. Ötletem nem aratott nagy sikert, de becsületből jött velem B Mari kolléganőm a férjével, hárman bőven elegen voltunk a Dragonra. Marit már az előző napokban oktatgattam kormányozni, amikor kint voltunk és már száguldott a hajó rendesen deckvízzel, én már nem emlékszem rá, de M sok év után amikor találkoztunk visszaidézte a számára emlékezetes eseményt, azt mondta teljesen megváltoztam, rá se ismert az addig visszahúzódó csendes fiatalemberre, esküszik rá, hogy hangosan énekeltem bele a spriccelő szélbe. A történet úgy folytatódott, hogy átadtam M-nak a kormányt, had élvezze a rohanást a kormányrúdon a kezében, ő át is vette és  ült leeben összegubódzkodva, szeme a fock első élén ahogy tanítottam. Egy idő után megkérdeztem( hadd lelkesedjen egy kicsit), "Na, hogy tetszik?". Mire a válasz: "Vili, nagyon jó, de most már vedd át, mert beszarok úgy félek!". Aztán nemsokára  egy szál grósszal tértünk vissza,  mert egyszercsak keresztben szétreccsent a génua. Na ennyit az erős szelekről.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr187324402

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jonathan 2015.04.01. 06:19:39

Nalunk az erös szelek egeszen mas ertelmezessel fujnak... :)
Az azonban teny, hogy ez az iszonyu ciklon(?), ami az eszaki sarkrol bekergeti a legtömegeket rettenetes karokat okoz, nem beszelve az emberi vesztessegekröl :(
Nalunk ma reggelre friss ho terietette be a tajat, az iden mar nem tudom hanyadszor? Tenyeres pajtasom - a holapat - mosolyaban volt ma reggel valami kimondatlanul is idegesitö. Azt hiszen delutan beallitom a monitor ele es Karibb tengeri kepeket fogok neki vetiteni...
Kitartas Vilmos, egyszer csak vege lesz ennek a telviznek is, a munka meg nem szalad el (csak tudom milyen "idegölö", ha csinalna az ember, csak nem lehet...)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2015.04.01. 07:51:43

@Jonathan: Hát legalább hó nincs. De abszolút megértem a sündisznónkat, hogy nem kelt fel ebben az időben. Ha jól emlékszem a medve is meglátta az árnyékát.
süti beállítások módosítása